  • 11. Data: 2010-08-05 20:59:48
    Temat: Re: gdzie kręcić?
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Thu, 5 Aug 2010 10:16:37 +0200,
    P.H. <k...@g...w.sieci> wrote:

    > eeee raczej nie boję się że śruby wyrwą dziurę w
    > aluminium albo cownik się rozegnie.

    > obawiam się tego co pisał Robert, czyli wgięcia
    > drewna. co prawda jest tam jesion a nie sosna jak
    > pierwotnie planowałem, ale jednak drewno to miękki
    > materiał :(

    A wśród tych niemieckich, dedykowanych produktów nie ma
    przypadkiem podstawki? Jakiegoś profilu, niekoniecznie
    długiego, w który Twój ceownik można wstawić i całość
    przykręcić do podłogi?

    Profilu nie widziałem ale żaden atest z mechaniką nie
    wygra....

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 12. Data: 2010-08-05 22:31:28
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Witam,
    > sytuacja wygląda następująco:
    > jest sobie strop betonowy, na nim legary 4x6cm (6 wysokie), na nich płyta
    > OSB i na tym klejony parkiet jesionowy.
    >
    > będę wykonywał balustradę. potrzebuję przykręcić "do podłogi" profil
    > aluminiowy w kształcie U (4cm szeroki, 12cm wysoki, 2m długi) w który będzie
    > wpuszczona szyba hartowana (wysoka na 100cm waga ~80kg). profil ma otwory
    > montażowe co 10cm. pytanie brzmi - do czego go mocować?

    Przedpiscy dobrze Ci napiasli mocowanie tego do drewna nie bedzie rozwiazniem
    przede wszystkim bezpiecznym ani trwalym.
    Ja w tej drewnianej podlodze lezacej na legarach wycialbym pila a
    konce "sozem" normalna szczeline o szerokosci tego U - ksztaltownika. I
    osadzil go bezposrednio na betonie i do niego stalowymi wkretami do betonu do
    podloza przymocowal. Korzystne byloby wczesniej podlanie tego profilu rzadka
    zaprawa cementowo piaskowa aby zapewnic rowna zatem pelna powierzchnie styku.
    I takiego montazu ani rycynus nie ruszy.
    Ew. szczeliny pomiedzy podloga a wystajacym z niej profilem zamaskowac
    drewnianymi listewkami o przekroju cwiartki kola.
    W tej konstrukcji bedzie pracowal nie tylko profil lecz jeszcze po bokach
    drewno bedzie wspomagac a przynajmniej nie przeszkadzac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2010-08-05 23:14:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > A jak to sie przykreca ? Dziury na wkrety w dnie ?

    W linku do tego ceownika jest wszystko narysowane.

    Ale jak legar nie będzie przebiegał wzdłuż pod tym ceownikiem to chyba nici
    z tego mocowania.

    Trzeba było przed podłogą w miejscu jego montażu dać np. ceownik. Aby się
    licował z podłogą. I na nim postawić ten profil i przykręcić do niego.

    Robert

  • 14. Data: 2010-08-05 23:41:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad"

    > drewnianymi listewkami o przekroju cwiartki kola.

    To nie hameryka. Wszędzie listewki, gzymsy, molding czy jak to się zwie. ;-)
    Idealne rozwiązanie to tak jak piszesz, ale góra profilu licuje się z
    podłogą.

    Robert

  • 15. Data: 2010-08-05 23:48:10
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Idealne rozwiązanie to tak jak piszesz, ale góra profilu licuje się z

    Nie, gora profilu bedzie ponizej powierzchni parkietu, zatem niewidoczna. Tak,
    ze jak ta listewka moze nie byc hamerykanska tylko zwykla o przekroju
    trojkatnym lub plaska, bedzie przylegac bezposrednio do szkla. I ludziska sie
    beda dziwowac jak to sie trzyma, ze gosciu, ktory czepil sie niej jak pijany
    plota, nie byl w stanie jej konstrukcji naruszyc:)
    Tornad

  • 16. Data: 2010-08-06 03:37:52
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > beda dziwowac jak to sie trzyma, ze gosciu, ktory czepil sie niej jak pijany
    > plota, nie byl w stanie jej konstrukcji naruszyc:)

    Autopoprawa, ten profil ma 12 cm wysokosci, cos mi sie poj..lo wiec bedzie
    wystawal z podlogi ze 2 cm. Ale to i tak bedzie wygladac delikatniej niz caly
    na wierzchu.
    T.

  • 17. Data: 2010-08-06 07:22:13
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Trzeba było przed podłogą w miejscu jego montażu dać np. ceownik. Aby się
    > licował z podłogą. I na nim postawić ten profil i przykręcić do niego.

    wtedy była inna koncepcja. to jest antresola i miało być mocowane do ściany
    poniżej podłogi :]

  • 18. Data: 2010-08-06 07:29:52
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > W tej konstrukcji bedzie pracowal nie tylko profil lecz jeszcze po bokach
    > drewno bedzie wspomagac a przynajmniej nie przeszkadzac.

    pomysł genialny, ale niestety nierealizowalny. szczelina (czyli przecięcie
    parkietu, OSB i legarów) znacząco osłabiłoby samą podłogę. pozatym w
    przypadku jakiegoś niepowodzenia rozpierducha z wymianą podłogi na pół domu
    :) ale pomysł genialny - do realizacji jednocześnie z realizacja podłogi :)

  • 19. Data: 2010-08-06 07:35:19
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > profile kupuje się w odcinkach 2,5m. Ja potrzebowałem 2,02m, więc mam
    > ścinki ~0,5m. Porobię testy przed montażem właściwej balustrady :)

    no i test nr 1 zakończył się fiaskiem :] (nawet za bardzo się nie rozpoczął)

    szukam śrub M10 lub M12 z grubym gwintem (do kołków rozporowych) 180-200mm
    długich i teraz najtrudniejsze... z łbem stożkowym. śruby z łbem
    sześciokątnym nie da sie wkręcić, bo nasadka nie mieści się w szynie :(

  • 20. Data: 2010-08-06 12:40:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "P.H."

    > szukam śrub M10 lub M12 z grubym gwintem (do kołków rozporowych) 180-200mm
    > długich i teraz najtrudniejsze... z łbem stożkowym. śruby z łbem
    > sześciokątnym nie da sie wkręcić, bo nasadka nie mieści się w szynie :(

    Zobacz kołki rozporowe ramowe Fischera. Jest stożek i na Torxa.
    Są w marketach. A na pewno w LM.

    Robert