  • 1. Data: 2010-08-03 12:02:12
    Temat: gdzie kręcić?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Witam,
    sytuacja wygląda następująco:
    jest sobie strop betonowy, na nim legary 4x6cm (6 wysokie), na nich płyta
    OSB i na tym klejony parkiet jesionowy.

    będę wykonywał balustradę. potrzebuję przykręcić "do podłogi" profil
    aluminiowy w kształcie U (4cm szeroki, 12cm wysoki, 2m długi) w który będzie
    wpuszczona szyba hartowana (wysoka na 100cm waga ~80kg). profil ma otwory
    montażowe co 10cm. pytanie brzmi - do czego go mocować?

    1) długimi kotwami do betonu?

    2) śrubami do drewna (22mm OSB + 22mm jesionu) - wariant łatwiejszy w
    wykonaniu, ale czy wytrzyma "dźwignię" jak ktoś się oprze o balustradę?

    3) wariant mieszany np 2 kotwy na końcach + klika śrub do drewna

    pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2010-08-04 07:14:09
    Temat: Re: gdzie kręcić?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "P.H."

    > A ta balustrada będzie końcami umocowana do ściany?
    > Jak nie to ramiona ceownika będą się rozginać.

    Nie będzie mocowana do ściany
    ceownik to odlew aluminium dedykowany do tego typu rozwiązań

  • 3. Data: 2010-08-04 07:18:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "P.H."

    > będę wykonywał balustradę. potrzebuję przykręcić "do podłogi" profil
    > aluminiowy w kształcie U

    A ta balustrada będzie końcami umocowana do ściany?
    Jak nie to ramiona ceownika będą się rozginać.

    Robert

  • 4. Data: 2010-08-04 08:27:21
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 3 Aug 2010 14:02:12 +0200,
    P.H. <k...@g...w.sieci> wrote:

> [...]
    > wykonaniu, ale czy wytrzyma "dźwignię" jak ktoś się oprze o balustradę?
    >
    > 3) wariant mieszany np 2 kotwy na końcach + klika śrub do drewna

    Nie czym i do czego, tylko jak to ma działać.

    Jeśli owa balustrada jest prostym fragmentem to masz
    rząd (linię prostą) łączników, których sztywność na
    zginanie jest niemal zerowa (prawie przegub w
    profilu). Jeśli brzegi balustrady są mocowane do
    ściany, wtedy ważna jest sztywność górnej części
    balustrady i nośność połączenia ze ścianą. Jeśli
    balustrada zakręca (np. pod kątem prostym) to znowu
    ważna jest sztywność układu, czy nacisk na jedną część
    zmusi do współpracy tę zakrzywioną, oraz nośność
    łączników (tej drugiej) na wyciąganie.

    Wyginał i wyciągał

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 5. Data: 2010-08-04 09:12:37
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > rząd (linię prostą) łączników, których sztywność na
    > zginanie jest niemal zerowa (prawie przegub w

    tak właśnie jest
    łączna długość 404cm - dwa odcinki po 202cm obok siebie, nie połączone ze
    sobą.
    elementy bazowe to:
    http://shop.q-railing.com/ts/en/easy-glass-system/ea
    sy-glass-top-mount/base-channel-system/

    więc... jak to zrobić żeby ktoś opierając sie o balustradę nie poleciał 3m w
    dół :) kotwić do betonu czy ~20szt śrub do drewna na element będzie
    wystarczające?

  • 6. Data: 2010-08-04 14:34:27
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Wed, 4 Aug 2010 11:12:37 +0200,
    P.H. <k...@g...w.sieci> wrote:

> [...]
    >
    > więc... jak to zrobić żeby ktoś opierając sie o
    > balustradę nie poleciał 3m w dół :)

    > kotwić do betonu czy ~20szt śrub do drewna na element będzie

    Ani jedno ani drugie nic nie pomoże bo problem jest
    gdzie indziej. Weź gumę do żucia, pożuj trochę,
    przyklej na stole (abo czymś innym). Osadź w tym
    ołówek. Drugi koniec ołówka popchnij palcem - przewróci
    się. Zwróć uwagę, że na ogół guma nie odkleja się od
    podłoża.

    Teraz twoje śruby/kotwy to dobrze trzymająca się
    podłoża guma. Choćby nie wiem jak mocno trzymały, to
    nie są w stanie przeciwdziałać przewróceniu się
    balustrady (ołówka). Całość się obróci u dołu i
    poleci. Albo główki srub/kotew wyrwą dziurę w aluminium
    albo (jak to przytomnie zauważył przedpiśca) ramiona
    ceownika się rozegną i szyba sama wypadnie.

    Potrzebny Ci element, który przejmie siły prostopadłe
    do balustrady.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 7. Data: 2010-08-04 21:42:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "P.H."

    > Nie będzie mocowana do ściany
    > ceownik to odlew aluminium dedykowany do tego typu rozwiązań

    Jak ustawisz pion na 40 mm podstawy? Na drewnianej podłodze. Czy te kliny
    służą do ustawiania pionu?
    Jak już to do betonu wiercić.
    W drewnianej podłodze jak się rozhuśta balustradę to profil wgniecie drewno.
    Może rozhuśtać, wyjąć szybę i dokręcić.
    Jak dla siebie robisz to można kombinować. Jak dla klienta to już nie
    bardzo.
    To chyba na twardym podłożu ma rację bytu.

    Robert

  • 8. Data: 2010-08-05 08:12:23
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > bardzo.
    > To chyba na twardym podłożu ma rację bytu.

    robię dla siebie :]
    z jednej strony jest ściana. mógłbym próbować przykręcić do niej szybę w
    górnej jej części lub pochwyt, ale drugi koniec balustrady jest "samotny".
    no chyba że pokombinuję i dam tam słupa od podłogi do sufitu...

  • 9. Data: 2010-08-05 08:16:37
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

> [...]
    > albo (jak to przytomnie zauważył przedpiśca) ramiona
    > ceownika się rozegną i szyba sama wypadnie.

    eeee raczej nie boję się że śruby wyrwą dziurę w aluminium albo cownik się
    rozegnie.
    to niemiecki produkt z ichniejszymi certyfikatami (także na obiekty
    publiczne)

    obawiam się tego co pisał Robert, czyli wgięcia drewna. co prawda jest tam
    jesion a nie sosna jak pierwotnie planowałem, ale jednak drewno to miękki
    materiał :(

    profile kupuje się w odcinkach 2,5m. Ja potrzebowałem 2,02m, więc mam ścinki
    ~0,5m. Porobię testy przed montażem właściwej balustrady :)

    pzdr
    Piotr

  • 10. Data: 2010-08-05 20:59:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010 11:12:37 +0200, P.H. wrote:
> [...]
    >więc... jak to zrobić żeby ktoś opierając sie o balustradę nie poleciał 3m w
    >dół :) kotwić do betonu czy ~20szt śrub do drewna na element będzie

    A jak to sie przykreca ? Dziury na wkrety w dnie ?

    Dzwignia bedzie potezna. Ja bym drewnu nie zaufal wyzej niz metr nad
    ziemia.
    No chyba ze 100mm tego drewna i sruby z solidnymi podkladkami.

    J.