    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Thu, 1 Jan 2009 17:47:08 +0100

    Użytkownik "Michał Grodecki" <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> napisał w
    wiadomości news:gjikiu$d7f$1@inews.gazeta.pl...

    > Przynajmniej da czas na ewakuację ludzi.

    O to mi chodzi. Badań nie robiłem, ale idę o zakład, że kilka minut przed
    katastrofą tam zaczyna dochodzić do "płynięcia" materiału. Urządzenie
    powinno odnotować wysoki gradient odkształcenia. Alarm powinien dać kilka
    minut na ewakuację. Kilka minut, które w wypadku tej katastrofy Hali mogło
    uratować pewnie kilkanaście osób. Może nie wszystkich, bo nie wszyscy by
    zareagowali prawidłowo.