    From: Konrad Anikiel <...@...c>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Thu, 01 Jan 2009 19:16:44 +0000

    Robert Tomasik pisze:
    > O to mi chodzi. Badań nie robiłem, ale idę o zakład, że kilka minut
    > przed katastrofą tam zaczyna dochodzić do "płynięcia" materiału.
    > Urządzenie powinno odnotować wysoki gradient odkształcenia. Alarm
    > powinien dać kilka minut na ewakuację. Kilka minut, które w wypadku tej
    > katastrofy Hali mogło uratować pewnie kilkanaście osób. Może nie
    > wszystkich, bo nie wszyscy by zareagowali prawidłowo.

    No właśnie: o ile pamiętam, to było wiele różnych hipotez co tak
    naprawdę się ułamało. Ja, nie znając się na halach, rozumiem że nie ma
    jednego charakterystycznego miejsca, które zacznie się rozłazić
    pierwsze. Być może jest ich wiele, a być może w ogóle nie wiadomo gdzie
    takie miejsca są. Dobrze myślę?
    Konrad