    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: hala katowice
    Date: Thu, 1 Jan 2009 20:57:57 +0100

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:gjj4pt$3pu$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie: o ile pamiętam, to było wiele różnych hipotez co tak naprawdę
    > się ułamało. Ja, nie znając się na halach, rozumiem że nie ma jednego
    > charakterystycznego miejsca, które zacznie się rozłazić pierwsze. Być
    > może jest ich wiele, a być może w ogóle nie wiadomo gdzie takie miejsca
    > są. Dobrze myślę?

    Po pierwsze tych tensometrów oczywiście powinno być więcej. Po drugie to
    kwestia umocowana ich w odpowiednich miejscach. Odkształcenie jest
    zasadniczo wprost proporcjonalne do obciążenia, jeśli badamy elementy
    stalowe. Tak więc umieszczając na słupach pionowych, to można przykładowo
    badać obciążenie (choć trzeba będzie skalibrować).