    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Date: Mon, 8 Jan 2018 23:23:31 +0100

    W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:

    > Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    > litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >
    > Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    > rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    > starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    > odpaleniem go znowu był minimalny...

    nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    przez test, dzięki start stopowi.
    OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    mniejszym stopniu. podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    silnikiem i właśnie przestał być ładowany, ale bendix w rozruszniku?
    łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    działają. Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    oszczędności

    ToMasz