-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
Date: Mon, 8 Jan 2018 22:45:38 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 74
Message-ID: <p30sai$fho$1@dont-email.me>
References: <p30m5m$2it$1@dont-email.me> <f1wcmmbqz3zz$.dlg@rower.power.pl>
<p30pth$u91$1@dont-email.me> <p30r18$6iu$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 8 Jan 2018 22:45:38 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="b98796f30a031bdd9b59a7b09dc9de41";
logging-data="15928";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19K6NvcYNlxiYyCxdkjaJDG"
User-Agent: NewsTap/5.3.1 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:9gcLj3WGId4jdeuvY5K48tzlcXA= sha1:VlMywUGiJvoVeLIB5Mc4c37PgVY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2622078
[ ukryj nagłówki ]ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
> W dniu 08.01.2018 o 23:04, Pszemol pisze:
>> MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:
>>> Dnia Mon, 8 Jan 2018 21:00:39 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>>>
>>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
>>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
>>>>
>>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
>>>> auto stop-start.
>>>>
>>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
>>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
>>>> nogę z hamulca...
>>>
>>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
>>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
>>>
>>
>> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
>> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
>>
>> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
>> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
>> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
>> odpaleniem go znowu był minimalny...
>>
> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
> przez test, dzięki start stopowi.
No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
to bedzie tez nizsza w korku.
> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
> mniejszym stopniu.
Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
naprawami.
> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
Otóż to.
> ale bendix w rozruszniku?
> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
> działają.
Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
- tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
w dowolnych warunkach.
> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
> oszczędności
Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.18 23:45 Pszemol
- 09.01.18 00:09 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 00:29 Michal Jankowski
- 09.01.18 00:40 nadir
- 09.01.18 00:48 RadoslawF
- 09.01.18 00:50 RadoslawF
- 09.01.18 00:50 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 00:57 RadoslawF
- 09.01.18 00:55 Tomasz Pyra
- 09.01.18 01:09 nadir
- 09.01.18 01:32 Pszemol
- 09.01.18 01:41 laisar
- 09.01.18 02:51 Zenek Kapelinder
- 09.01.18 03:01 Pawel \"O'Pajak\
- 09.01.18 03:08 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=