  • Data: 2019-05-13 20:58:56
    Temat: Re: ip4 v ip6
    Od: marrgol <m...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-05-13 at 09:20, Mateusz Viste wrote:

    > W kwestii routingu nic się nie zmienia. Odchodzi tylko bolesny NAT.
    >
    > Zamiast mieć takie 3 sieci:
    > 192.168.1.0/24
    > 192.168.2.0/24
    > 192.168.3.0/24
    >
    > Będziesz mieć np. takie trzy*:
    >
    > 2a01:aaaa:bbbb:1:/64
    > 2a01:aaaa:bbbb:2:/64
    > 2a01:aaaa:bbbb:3:/64
    >
    > *przy czym powyższe zależy od tego co oferuje ISP, patrz dwa punkty
    > niżej. Jeśli to normalny ISP dla normalnych ludzi (a nie tranzytowiec lub
    > łączność "dla firm"), to sprawa może być nieco mniej oczywista.

> [...]

    W IPv6 jest zdefiniowana pula adresów lokalnych (tzw. ULA) będąca
    odpowiednikiem prywatnych sieci w IPv4, więc nic nie stoi na
    przeszkodzie by nadal samemu kontrolować/segmentować swoją sieć
    lokalną, bez uzależnienia od przydziału adresu, czy nawet całej
    puli, od IPS-a, i z miejscem na pewną dowolność. :-)

    Szczegóły: https://tools.ietf.org/html/rfc4193.

    --
    mrg