  • 41. Data: 2013-02-02 11:28:23
    Temat: Re: [ja pierdole] -GITD kupuje drukarni? mandatów
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 1 Feb 2013 23:40:42 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Yanosika ? A jak to sie odpala ?
    > Bo ostatnio tez odpalilem pare razy testowo ... zero komunikatow, zero
    > napotkanych patroli ... no chyba ze dopiero przyjda :-)

    O słupach ostrzega, o innych zdarzeniach różnie. Ale jak baza
    użytkowników wzrośnie, to i prawdopodobieństwo, że ktoś kliknie
    w knefelek pójdzie w górę.

    > A uczyc od malego ze sie po drodze nie szweda :-P

    Tylko że w strefie mu wolno.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 42. Data: 2013-02-02 11:42:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 2 Feb 2013 11:14:05 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Aaa, nie zauwazylem ze Ty o antypodach. Moze lepiej pogadajmy o naszym
    > kregu kulturowym, wraz z warunkami zblizonymi do naszych.

    Kiedy kraj, w którym bez samochodu średnio istniejesz, na tej
    grupie to chyba nie jest zły przykład? Już nie wspominając o
    tym, że jest to kraj, w którym przeciętny obywatel zarabia i
    wydaje kilka razy tyle co u nas.

    > Tak czy inaczej - szybciej sie jedzie po 4 waskich pasach, niz po , przez
    > wies, z obowiazujaca 50 i FR do pilnowania.

    Tam jest mniej tych wsi/miasteczek, ale masz 100->50 albo
    100->60 i lepiej zwolnić, żeby RTA nie miała powodu do
    przysłania rachunku:
    http://www.rta.nsw.gov.au/cgi-bin/index.cgi?fuseacti
    on=demeritpoints.browsehandler&category=Speeding&off
    ence=Exceed+speed+limit

    (punktów na pełnym prawku jest 13).

    > Ale wolno tam nadal 110 ?

    Wolno. Na free/higwayu 100-110, na zwykłej drodze 100, na drodze
    odpowiadającej naszej drodze trzycyfrowej 100. Dopiero w górach
    pojawiają się 80 i 60, a na agrafkach prędkości zalecane.

    > Przeciez nie musza, obie firmy maja filie w Polsce. I juz niejedno zlecenie
    > dla rzadu zrobily. A system dla GITD kto przygotowal ?

    I myślisz, że mają własne drukarnie? Nie sądzę, to się zleca.
    Np. właśnie do ZETO: http://www.ckzeto.pl/wydruki_masowe/

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 43. Data: 2013-02-02 12:11:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 23:35:13 +0100, misiek napisał(a):
    > w mojej wsi do 400 tys mieszkancow straszaki dostali amoku w kazdym razie.
    > Odjebalo im kompletnie - zostawiac auta w centrum poza parkingami
    > strzezonymi nie ma sensu..
    > blokadka i holowanko pod byle pretekstem. Prezydencik z pelo dziure lata w
    > budzecie moim kosztem.... ale sie troche przeliczy.

    Ale w tym przypadku mowimy o miescie.
    To jest co innego niz cale panstwo.

    Sam sobie go wybrales, sam mozesz odwolac, dziura w budzecie miasta ma
    zapewne dluga historie, budzet uchwalaja radni, radnych tez wybierales.

    U mnie tez jest duza dziura, prezydent zas marzy jak tu sie postawic, a
    nawet nie marzy, bo inwestycje dawno rozpoczal, teraz trzeba placic.
    Tylko ze on nie jest z PO.

    > na pewno nie na taka skale jak tera.

    http://www.drogizaufania.pl/index/index/site/droga-k
    rajowa-nr-8/page/2
    "W 2007 r. na Ósemce prowadzony był pilotaż programu ,,Drogi zaufania". Na
    trasie przeprowadzono szereg prac inżynieryjnych: w wielu miejscach
    wymieniono nawierzchnię jezdni, wyremontowano mosty i wiaduktu, zmieniono
    organizację najniebezpieczniejszych skrzyżowań. Pojawiły się nowe przejścia
    dla pieszych, barierki ochronne, latarnie, chodniki i ścieżki rowerowe.
    Przy trasie stanęło prawie 100 fotoradarów. "

    A teraz mowimy o 330 na caly kraj.

    Inna sprawa ze powyzej mowa o 100 slupkach, ktos w nich kiedys trafil
    na FR ?

    "W wyniku prowadzonych działań liczba ofiar śmiertelnych w na drodze
    krajowej nr 8 spadła w 2007 r. o 30% wobec roku 2006. Sukces to tym
    większy, że na drogach w całym kraju liczba ta wzrosła w tym okresie o 9%."

    No to tak gwoli rzetelnosci przytoczmy dane policji:
    - dk8 dk7 caly kraj
    2005 - 182 161 5444
    2006 - 167 101 5243
    2007 - 145 170 5583
    2008 - 136 157 5437
    2009 - 86 110 4572

    ja tam tych 30% nie widze w 2007, aczkolwiek w szerszej perspektywie postep
    jakby ponadprzecietny ...

    P.S. minister nowak:
    "Wspólnie z Ministrem Finansów zakończyliśmy prace nad projektem zmiany
    ustawy o Krajowym Funduszu Drogowym tak, aby wszystkie dochody z budowanego
    sytemu automatycznego nadzoru nad ruchem (GITD), czyli z fotoradarów,
    zasiliły budowę dróg czyli Krajowy Fundusz Drogowy. Liczę na to, że to
    zamknie tę pustą dyskusję o tym, iż celem budowania systemu fotoradarowego
    w Polsce był cel zasilenia budżetu. Te pieniądze w stu procentach zasilą
    Krajowy Fundusz Drogowy, z którego budujemy nowe drogi i autostrady. "

    No i dobrze ... ale czemu to wydatki na autostrady nie maja byc zasileniem
    budzetu ? Kto tam biegly w ustawie budzetowej - MF utrzymal dotychczasowe
    wydatki na budowe drog, czy tym razem jest 1.5mld mniej ?
    Bo 1.5mld z FR w tym roku juz nie moglem znalezc ... co nie znaczy ze ich
    nie ma zaplanowanych :-)

    ficyt;budzetowy;wyniosl;na;koniec;2012;roku;ponad;31
    ;mld;zl,148,0,1225876.html
    > moze byc i dlug publiczny - i to i to trzeba splacic. chyba ze sie myle...

    Deficyt jest coroczny.
    Podwoic go stosunkowo latwo - w jednym roku ci zabraknie 30 mld, w drugim
    20, w czwartym 40 - podwojony.
    Dobrze jest go odniesc do wplywow budzetowych lub GDP - bo u nas one rosna,
    wiec i deficyt moze rosnac, a relatywnie jest taki sam.

    Natomiast ten deficyt coroczny sie kumuluje ... no i uzbieralo sie juz 840
    czy tam 890 mld. A to juz nie tak latwo podwoic w miare stabilnym i
    stosunkowo rozsadnie rzadzonym panstwie, gdy roczny deficyt wynosi ~30mld.
    Na to cale lata pracowalismy :-)

    Wez jeszcze pod uwage ze czesc zadluzenia mamy w euro i dolarach.
    Bylo juz euro po 3zl, bylo i po 5 zl, to i wartosc zadluzenia skakala.

    J.

  • 44. Data: 2013-02-02 12:18:52
    Temat: Re: [ja pierdole] -GITD kupuje drukarni? mandat?w
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 19:26:36 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):
    > Nie mam pojęcia dlaczego ITD nie chce tego outsorcować, ale może to
    > wynikać np. z przepisów samej ustawy, albo tej o danych osobowych, albo
    > z poprzednich doświadczeń, że łatwiej zrobić przetarg na konkretny
    > przedmiot, niż usługi, które trudno oszacować?

    Ale po co szacowac - przetarg jest na koszt wydruku i dostarczenia jednego
    wezwania, i nie trzeba nic szacowac, tylko wybrac najtansza oferte.

    Tak nawiasem mowiac, wszyscy trabia o zaletach outsourcingu, a przeciez w
    tym momencie urzad tak naprawde placi pelne koszta plus zysk oferenta.

    Wiec taniej bedzie jesli w ITD ten sprzet bedzie niewykorzystany, albo da
    sobie jakis zlom wcisnac, albo np urzednikom od noszenia papieru bedzie sie
    za duzo placic.
    Akurat w tym przypadku nic nie wskazuje na niewykorzystanie :-)

    J.

  • 45. Data: 2013-02-02 17:20:39
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-01 20:05, szufla pisze:
    > U mnie wsrod znajomych w 90% to calkowity brak swiadomosci, lykaja
    > wszystko jak leci :) Kompletnie sie nie interesuja historia ostatnich 30
    > lat.
    > Przyszlosc narodu :)
    > http://www.youtube.com/watch?v=_Hb71gfYZDc

    Fajnych masz znajomych, pasują do ciebie.

  • 46. Data: 2013-02-02 18:24:18
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Fajnych masz znajomych, pasują do ciebie.

    Raczej do ciebie :)

    sz.

  • 47. Data: 2013-02-02 20:01:25
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-02-02 12:18, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 1 Feb 2013 19:26:36 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):
    (ciach)
    > Tak nawiasem mowiac, wszyscy trabia o zaletach outsourcingu, a przeciez w
    > tym momencie urzad tak naprawde placi pelne koszta plus zysk oferenta.

    Po chuj kupować prąd. Płaci się pełne koszta + koszt oferenta.
    Sami róbmy sobie prąd. I samochody. Nie kupujmy ich, tylko sami je róbmy.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 48. Data: 2013-02-02 20:30:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.02.2013 20:01, megrims wrote:
    > (ciach)
    >
    > Po chuj kupować prąd. Płaci się pełne koszta + koszt oferenta.
    > Sami róbmy sobie prąd.

    A żebyś wiedział - dostatecznie duże konglomeraty/korporacje postawiły
    sobie elektrownie, bo to redukuje koszt energii i pozwala jeszcze
    zarobić na nadprodukcji.

    > I samochody. Nie kupujmy ich, tylko sami je róbmy.

    R&D za drogie, chociaż w odpowiedniej skali - czemu nie.

    Michoo

  • 49. Data: 2013-02-02 20:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 20:01:25 +0100, megrims napisał(a):

    > Po chuj kupować prąd. Płaci się pełne koszta + koszt oferenta.
    > Sami róbmy sobie prąd. I samochody. Nie kupujmy ich, tylko sami je róbmy.

    Ale elektrowni sobie nie zrobisz.
    Zas drukarke mozesz sobie kupic.

    A podlaczyles sie do elektrocieplowni czy masz wlasny piecyk ?
    Wodke kupujesz w sklepie czy sam sobie robisz ? :-P

    Nawiasem mowiac - palenie czegokolwiek w piecu do ogrzewania to jest czysta
    strata. Zrodla o wysokiej temperaturze moga byc lepiej wykorzystane, wiec
    powinni tego zabronic :-)
    No i stad popularnosc elektrocieplowni. Tylko ze w miare postepu staja sie
    coraz mniejsze. Moga byc dla fabryki, budynku, biura ... i rozmiar "domowy"
    tez jest
    http://www.kva-diesel.dk/microchpsystems.php
    http://www.energ-group.com/media/325406/h2166_micro_
    cogeneration_brochure_update.pdf

    Instalujesz w piwnicy, wlaczas zegar sterujacy, i sprzedajesz prad w
    szczycie do sieci, a przy okazji grzejesz sobie domek.
    A jak sie komus nie spodoba, to straszysz dyrektywa unijna CHP.

    Oczywiscie nie musisz tego robic, mozesz sobie kupic cieplo z miejskiej
    elektrocieplowni. Tylko oni za drogo chca :-P

    J.

  • 50. Data: 2013-02-02 23:14:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 02 Feb 2013 20:01:25 +0100, megrims
    <m...@i...pl> wrote:

    > Po chuj kupować prąd. Płaci się pełne koszta + koszt oferenta.

    I ponosi straty na przesyle. Tak, jednym z pomysłów na
    nowoczesną energetykę są mikroelektrownie.

    r.
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com