  • 51. Data: 2013-02-02 23:21:09
    Temat: Re: [ja pierdole] -GITD kupuje drukarni? mandatów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2013 10:42:14 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
    > On Sat, 2 Feb 2013 11:14:05 +0100, J.F.
    >
    > Kiedy kraj, w którym bez samochodu średnio istniejesz, na tej
    > grupie to chyba nie jest zły przykład?

    Ale stan 2.5x wiekszy od Polski, w ktorym mieszka 7 mln osob, z czego
    4.5mln w Sydney, to nie jest przyklad z ktorym sie mozemy porownywac.

    Nie mowie nie, sam bym powiedzial kto im, *#$, te ograniczenia predkosci
    wymyslil. Puste drogi, setki lub tysiace km do innych miast - i tylko 100
    wolno ? Ale swoim Nowakiem niech oni sie sami martwia :-P

    > Już nie wspominając o
    > tym, że jest to kraj, w którym przeciętny obywatel zarabia i
    > wydaje kilka razy tyle co u nas.

    No, 745 samochodow/1000 mieszkancow cos mowi, ale tez sredni ich wiek 10
    lat, a w NSW tylko 672 i dawniej bylo pewnie troche mniej .. czyli daje sie
    tam zyc bez samochodu :-)

    > Wolno. Na free/higwayu 100-110, na zwykłej drodze 100, na drodze
    > odpowiadającej naszej drodze trzycyfrowej 100.

    No widzisz, a u nas na gierkowce jak bylo skrzyzowanie to tylko 70 i FR.
    Aczkolwek to akurat w miare rozsadne bylo ..

    >I myślisz, że mają własne drukarnie? Nie sądzę, to się zleca.

    Skoro mozna na tym zarobic ... to czemu nie mialy by takich zlecen
    przyjmowac. Ale nie, nie upieram sie, moze za malo sie zarabia.

    > Np. właśnie do ZETO: http://www.ckzeto.pl/wydruki_masowe/

    Ale ile biora od listu ?

    P.S. No i zobacz - zeto ma system drukujacy IBM, a IBM Polska takowego nie
    ma, co za czasy :-)

    J,

  • 52. Data: 2013-02-02 23:39:46
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 2 Feb 2013 23:21:09 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale stan 2.5x wiekszy od Polski, w ktorym mieszka 7 mln osob, z czego
    > 4.5mln w Sydney, to nie jest przyklad z ktorym sie mozemy porownywac.

    No nie, oni na te 7mln osób mają około 5mln aut ;)

    > Nie mowie nie, sam bym powiedzial kto im, *#$, te ograniczenia predkosci
    > wymyslil. Puste drogi, setki lub tysiace km do innych miast - i tylko 100
    > wolno ? Ale swoim Nowakiem niech oni sie sami martwia :-P

    Nie jest tak, że wszystkie drogi są puste, choć zdarza się,
    przez kilka km nie widzisz aut (przy czym nie mówię o
    interiorze, bo interior znam tylko z opowieści i Internetu :))

    Podobno w QLD można nawet 130, w NSW 110, a ACT 100. Ale może
    też jest tak, że boją się skutków ewentualnych wypadków
    wynikających ze zmęczenia (tablice namawiające do przerwy stoją
    dosłownie co kilka kilometrów).

    > No, 745 samochodow/1000 mieszkancow cos mowi, ale tez sredni ich wiek 10
    > lat, a w NSW tylko 672 i dawniej bylo pewnie troche mniej .. czyli daje sie
    > tam zyc bez samochodu :-)

    Da się. W Sydney CDB i okolicznych suburbiach, jeśli nie
    pracujesz np. na drugim końcu aglomeracji. Komunikacja miejska
    na małych dystansach daje radę, tylko że wcale nie jest tania.
    Lub w jakimś mieście pokroju Dubbo, które ogarniesz na rowerze.
    Ale już na obrzeżach Sydney czy w jakiejś wiosze w środku
    niczego niekoniecznie.

    > Ale ile biora od listu ?

    Zapytaj.

    > P.S. No i zobacz - zeto ma system drukujacy IBM, a IBM Polska takowego nie
    > ma, co za czasy :-)

    IBM produkuje m.in. laptopy i desktopy, a fabryki takowych też
    nie ma. Co za czasy... Nawet w dużej skrzynce za milion+ baksów
    znajdziesz blaszkę z napisem ,,Made in Poland'' ;)

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 53. Data: 2013-02-03 00:02:23
    Temat: Re: [ja pierdole] -GITD kupuje drukarni? mandat?w
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/1/2013 7:00 PM, megrims wrote:

    > I dlatego nadal nieustannie powtarzam, że ta cywilizacja musi się
    > wypierdolić z wielkim hukiem.

    Chcesz zobaczyć upadek cywilizacji pojedź do Japonii na chwilę,
    tam już jest naprawdę blisko!

    Świat się kończy a Japonia przoduje, chwile za nią EU i społeczeństwo
    francuskie na czele, USA z Obamą nadgania

    gdzieniegdzie tylko słychać chiche głosy
    "nie róbcie z nas europejczyków"

  • 54. Data: 2013-02-03 00:15:12
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-02-03 00:02, _Michał pisze:

    > Chcesz zobaczyć upadek cywilizacji pojedź do Japonii na chwilę,
    > tam już jest naprawdę blisko!

    Przybliż temat proszę. Serio.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 55. Data: 2013-02-03 01:08:54
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a)

    > Ale po co szacowac - przetarg jest na koszt wydruku i dostarczenia jednego
    > wezwania, i nie trzeba nic szacowac, tylko wybrac najtansza oferte.

    Nie przejdzie. Pewnie niezgodne z ustawami, ale co ważniejsze, z punktu
    widzenia składającego oferte, nie da się oszacować kosztów nie znając
    skali.

    --
    Tomek

  • 56. Data: 2013-02-03 01:15:58
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/3/2013 12:15 AM, megrims wrote:

    > Przybliż temat proszę. Serio.

    Przede wszystkim - nolajfy, siedzą w pracy jak popierniczeni
    (nie licząc tych co mają żony/dziewczyny z Europy, ale to baba
    musi im pokazać że się da inaczej).

    Jak siedzą w tej pracy to robią to zajebiście nieefektywnie, już
    mi się wydawało że w PL jest źle ale branża software i wydajność
    pracy w Japonii jest poniżej tego co u nas...

    -przysypianie i ogólne dość siedzenia w robocie po 12h/24
    -jeszcze raz spanie (serio)
    -spotkania gdzie trzeba się zgodzić, bo ja się nie zgadzamy
    to źle, ale przekraczają granice absurdu - chyba ze ktoś
    wybitnie ważniejszy uzna że w tą stronę idziemy to idziemy
    (a wcześniej przespał temat i nie wie o czym mowa)
    -szef rozdający zadania, bez inicjatyw jak w europie czy usa

    za to brak wycieczek osobistych w stronę "kto miał rację, 2 tygodnie
    temu, no ? właśnie.. ja !", z jednej strony dobre z drugiej złe.

    Cała infrastruktura wydaje się być nietykana od jakiś 17lat,
    całe to ich metro pociągi nie różnią się od tego co mamy w PL
    (powiedzmy krakowskie autobusy vs tokijskie metro), z tym że
    mówię o jakości dla podróżnego, efektywność i dystanse większe
    i się nie spóźnia - chyba ze znowu ktoś się rzucił pod tory (częste).

    ich branża software nie istnieje prawie, nie mogą z nami konkurować
    (tak ogólnie, miejscami bywają oczywiście talenty jak wszędzie),
    i też przesadzam bo my robimy to na serio 20 lat a oni od dawna,
    więc jest kilka dobrych firm oczywiście.

    Elektronika też słabo (tylko rozpęd jeszcze to trzyma i to że Tajwan
    tez nie potrafi programować swojej elektroniki - tam też horror na sw)
    wyprzedzenie jest, ale to już chyba wszystko co ma ręce i nogi w USA
    zaprojektowane - oryginalne designy takie że ręce opadają (duże firmy,
    pokroju toyoty).

    Banki internetowe otwarte od h do h (z europy ciężko przelew zrobić,
    trzeba wstać przed 10) ??? skarbówka debilna co się czepia, absurdalne
    przepisy cen transferowych itp... swoim ostatnio przypieprzyli takie
    kary że się sony wyzbierać nie może.

    Podatek od pracy relatywnie niski (po europejskich trickach), dochodowy
    absurdalny 'odpowiednik' VAT'u niski, przepisy żeby założyć coś pomiędzy
    S.A. a zoo jeszcze gorsze niż w pl, i papierków od groma, zrobisz błędy
    nigdy więcej nie odliczysz straty/inwestycji z poprzedniego roku,
    spóźnisz się przy rejestracji z kolejnym masz koniec roku rozliczyć
    do lutego, nie marca itp... (takich cudów różnych kilka). Partner ci
    wyśle w maju raport że zarobiłeś coś za poprzedni rok, korekta, bo
    fakturą się nie da raporty sprzedaży to raporty sprzedaży, i odsetki
    itp (coś jak nasz VAT od faktury a nie przelewu - tylko tam od raportu).
    tam tego hardkoru dramatycznie więcej jest.

    Dobra i na co poszły te podatki:

    łatają dziury, 2 pracuje trzeci ostrzega ludzi że praca trwa (ok to
    jeszcze rozsądne, bo się ponoć zmieniają).

    ale oni tam pozatrudniali jakieś dziesiątki tysięcy ludzi (bezrobotnych)
    żeby ludzi auta na chodnikach nie rozjeżdżały ! (taki przejazd przez
    chodnik jak jest) ABSURD większy niż te dzieci przez pasy u nas 14 lat
    temu!!!

    szkolnictwo - źle aż tak nie jest, ale znowu coś jak PL (dobra średnio
    lepiej), a językowo dramat jakiś:

    miałem dzień wolny - sobie pozwiedzam Kyoto myślę (fajne te pociągi
    bullet train - 280 coś km/h na GPS ;) - tylko cena jakaś absurdalna
    w USA/EU za 50% tej ceny to masz auto ('europejskiego'- Marchionne
    Chryslera 300 (Lancia Thema 2011) 2012) + paliwo ).

    Chodzę po świątyniach, robię dziwne rzeczy - wiszenie za nogę poza
    barierką nad przepaścią - bo fotkę chciałem fajną zrobić (Japończycy
    się gapią, ale nie upomną - bo kto tam zna angielski ! po co ? !! )

    Dobra 15min potem biegnie za mną grupa 12 japońskich gimnazjalistek,
    dobra fajny widok - ciekawe o co im chodzi, jakieś 2 min potem jasne
    mają zadanie klasowe spotkać turystę i się zapytac o żarcie, UWAGA na
    12 dziewczyn w wieku około 16 lat - JEDNA potrafi coś powiedzieć po
    angielsku a druga coś (nie wszystko) rozumiała...

    ale żarcie REWELACJA !!!

    i tym optymistycznym akcentem zakończę moją teorję o tym gdzie należy
    szukać upadku cywilizacji :), czy jak to w originale brzmiało
    "Chcesz zobaczyć upadek cywilizacji przejedź się do Japonii"
    (bo mam trochę inną teorie że aż tak nie dupnie, i nie wszędzie).

  • 57. Data: 2013-02-03 01:18:05
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a)
    > [...]
    > IBM produkuje m.in. laptopy i desktopy, a fabryki takowych też
    > nie ma. Co za czasy...

    Gwoli ścisłości IBM sprzedał produkcje laptopów i desktopów Lenovo w
    2005 r.

    --
    Tomek

  • 58. Data: 2013-02-03 12:29:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2013-02-03 01:15, _Michał pisze:

> [...]
    > "Chcesz zobaczyć upadek cywilizacji przejedź się do Japonii"
    > (bo mam trochę inną teorie że aż tak nie dupnie, i nie wszędzie).
    dzięki

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 59. Data: 2013-02-03 14:50:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 3 Feb 2013 00:18:05 +0000 (UTC), Tomek Kańka
    <t...@t...eu.org> wrote:

    > Gwoli ścisłości IBM sprzedał produkcje laptopów i desktopów Lenovo w
    > 2005 r.

    Owszem, co nie przeszkadza mu posiadać w ofercie ThinkPadów i
    nie przeszkadzało mu produkować tychże w fabrykach Lenovo, zanim
    Chińczycy odkupili dział komputerów osobistych i laptopów.

    r.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 60. Data: 2013-02-03 16:43:45
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

> [...]
    > nie przeszkadzało mu produkować tychże w fabrykach Lenovo, zanim
    > Chińczycy odkupili dział komputerów osobistych i laptopów.

    Kompletnie off-topic, ale aż zajrzałem na ibm.pl i ibm.com i nie widzę,
    żeby mieli Tinkpady w ofercie. Nie ma też desktopów. Choć potrafię sobie
    wyobrazić, że przy większych zamówieniach np. na serwery, PC i support
    preferują Lenovo jako pod-dostawce.

    --
    Tomek