  • Data: 2015-10-09 23:12:57
    Temat: Re: jak już o szybach...polerowanie szyb
    Od: AA <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:27:46 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > Czy ktoś mi naświetli czy jest sens polerować szybę?

    moim zdaniem jest, chociaż ograniczony.

    > mam w doblo dosc zmasakrowaną szybę od kamieni, kamyczków i piasku. o
    > ile w normalnym uzytkowaniu nie przeszkadza i wszystko widac dobrze o
    > tyle pod słońce już jest nieciekawie

    W poprzednim aucie wypolerowałem szybę przy 250kkm (była niewymieniana
    od nowości). Stan przed: pełno dziurek po kamyczkach, sporo dużych rys i
    mnóstwo mikrorysek, praktycznie mleko pod słońce/w nocy.

    > czy da się to polerować jak mam polerkę czy tylko zakład? jakie jest
    > ryzyko, że zrobię (lub zakład zrobi) mi z szyby soczewkę?

    Ryzyko jest niewielkie, jeśli wypolerujesz tylko tlenkiem ceru.

    Swoją robiłem w całości, 3-4 godziny pracy wiertarką z nakładką filcową.

    Tzn. zniknęły te mikroryski, duże i dziurki po kamyczkach zostały, ale
    widoczność znacznie się poprawiła.

    W obecnym aucie też już by się przydało - chociaż tu będę robił tylko pole
    widzenia kierowcy - bo reszta nie jest IMHO istotna, a to da się zrobić w 30-
    45 minut.

    > no i ile to w ogóle może kosztować?

    Mało kto się podejmie, bo efekt nigdy nie będzie taki, jak po wymianie szyby -
    więc jeśli nie masz atermicznej, oryginalnej szyby za 1200 netto - polecam
    wymienić na nową, albo posmigać samemu, jeśli nie masz dwóch lewych rąk.

    --
    pozdr
    AA