  • 21. Data: 2016-06-22 12:34:39
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-22 o 12:23, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    > wiadomości news:576a5dd4$0$15186$65785112@news.neostrada.pl...

    > Podstawienie a=a1-a0, b=b1-b0 itd. nie narusza powyższej równości
    > stosunków. Dlatego nazwa proporcja nadal się stosuje i nie wprowadza to
    > zamieszania w nazewnictwie. Użyłem określenia, że "to kwestia
    > nazewnictwa" w sensie, że tę nazwę należy rozumieć szerzej.

    Mówimy o szkole podstawowej. Obawiam się, że tam nazwa "proporcja" nie
    jest "rozumiana szerzej". Trzeba by zapytać nauczyciela z podstawówki.
    Rzecz jest do zrobienia :-)

    > Takie zadanie:
    > Po odkręceniu zaworu wlewania wody do basenu poziom wody podnosi się o
    > 1cm po każdych 20 minutach.
    > Zawór odkręcono o 7:15. O której godzinie poziom wody będzie wyższy o 4cm?
    > Na pewno rozwiązywane jest "z proporcji" i nikt tego w szkole nie
    > kwestionuje, a gdzie w Twoim równaniu jest 7:15?

    Rozwiązanie wykorzystuje proporcję, ale obawiałbym się powiedzieć, że
    "jest z proporcji".

    > Kto zaczął ?

    Nie podoba mi się ten styl dyskusji, nie będę kontynuował tego wątku.

    P.P.

  • 22. Data: 2016-06-22 12:37:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:576a62e5$0$12560$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > liceum. Wówczas trzeba pisać to, co jest w kluczu (który jest tajny nawet
    > po egzaminie). Jeśli uczeń wie sporo więcej, niż jest w podstawie
    > programowej, i napisze odpowiedź pełniejszą niż w kluczu, egzaminator nie
    > może wpisać najwyższej ilości punktów, ma natomiast obowiązek
    > skontaktowania się z ekspertem wojewódzkim który rozstrzyga problem.
    > Ciekawe, ilu egzaminatorów to robi (jest niedziela po południu,
    > egzaminator siedział w komisji cały piątek i sobotę, a wie że możliwość
    > złożenia odwołania jest mocno teoretyczna)...

    "Od zawsze" uważam, że zastąpienie egzaminów wstępnych wynikami z matury to
    wyjątkowa niesprawiedliwość.
    Trafiają się lata, że matura (z matematyki) wyjątkowo łatwa (chyba 2013),
    lub wyjątkowo trudna.
    Potem wszyscy z rocznika łatwej matury są uprzywilejowani. Ktoś taki
    wylatuje po roku studiów bo nic nie umie i za rok znów jest na pierwszym
    roku bo ma więcej punktów od lepszych od niego ludzi z kolejnego rocznika.
    P.G.

  • 23. Data: 2016-06-22 12:48:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > "Od zawsze" uważam, że zastąpienie egzaminów wstępnych
    > wynikami z matury to wyjątkowa niesprawiedliwość.
    > Trafiają się lata, że matura (z matematyki) wyjątkowo
    > łatwa (chyba 2013), lub wyjątkowo trudna.

    No bo maturzyści są jak wino...

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2016-06-22 12:49:24
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]
    >roku bo ma więcej punktów od lepszych od niego ludzi z kolejnego rocznika.

    Moim zdaniem problem jest w tym, że to jednak uczelnie powinny decydować o
    tym w jaki sposób weryfikować kandydatów. Każda na własną rękę i
    autonomicznie.

  • 25. Data: 2016-06-22 12:49:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-22 o 12:37, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wiadomości news:576a62e5$0$12560$65785112@news.neostrada.pl...

    > "Od zawsze" uważam, że zastąpienie egzaminów wstępnych wynikami z matury

    Tu się diametralnie różnimy opiniami.

> [...]
    > roku bo ma więcej punktów od lepszych od niego ludzi z kolejnego rocznika.

    To święta prawda. Powodem jest procedura tworzenia pytań maturalnych,
    realizowana na zasadzie "oby było tanio". Moim zdaniem należy zmienić tą
    procedurę. Natomiast wprowadzanie egzaminów na studia to fatalny pomysł.
    Uczestniczyłem w egzaminach, jako egzaminator, i dobrze wiem, jakie były
    naciski na egzaminatorów, aby przysłowiowy bratanek bardzo ważnej osoby
    zdał egzamin. I nie były to przypadki jednostkowe.

    P.P.

  • 26. Data: 2016-06-22 12:55:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-22 o 12:49, Ghost pisze:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem problem jest w tym, że to jednak uczelnie powinny decydować
    > o tym w jaki sposób weryfikować kandydatów. Każda na własną rękę i

    Uczelnie (a raczej elity władzy na uczelniach), oczywiście, bardzo
    naciskają na takie rozwiązanie. Ale to właśnie wprowadziłoby ostrą
    niesprawiedliwość. Obecna matura nie jest idealna, ale zdecydowanie
    bardziej sprawiedliwa niż powszechna korupcja w dobie egzaminów na
    uczelniach. Projekt zmiany procedur maturalnych leży w ministerstwie już
    od dawna, ale obecne władze mają inne problemy...

    P.P.

  • 27. Data: 2016-06-22 13:04:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

> [...]
    >niesprawiedliwość. Obecna matura nie jest idealna, ale zdecydowanie
    >bardziej sprawiedliwa niż powszechna korupcja w dobie egzaminów na

    Czy taka powszechna korupcja ... pamietam czasy, gdy na polibude byl
    egzamin pisemny z matematyki i fizyki, no i co tu chcesz korumpowac ?
    Raczej ktos sie tam przeslizgnal po znajomosci.

    A potem przyszly takie lata, ze i tak wszystkich chcetnyc przyjeli, bo
    chetnych bylo za malo :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-06-22 13:04:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:576a69bf$0$12545$65785112@news.neostrada.pl...

    > Rozwiązanie wykorzystuje proporcję, ale obawiałbym się powiedzieć, że
    > "jest z proporcji".

    Źródłem dyskusji jest to, że gdyby dziecko mające takie zadanie zapytało jak
    się do tego zabrać, to ja nie widzę absolutnie nic złego w podpowiedzi:
    "spróbuj zrobić to z proporcji", a Ty zakwestionowałeś dokładnie taką
    podpowiedź Roberta.

    > Nie podoba mi się ten styl dyskusji, nie będę kontynuował tego wątku.

    Może zabrakło :) po znaku zapytania.
    P.G.

  • 29. Data: 2016-06-22 13:06:52
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 12:05:29 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    > egzaminator siedział w komisji cały piątek i sobotę, a wie że możliwość
    > złożenia odwołania jest mocno teoretyczna)...

    W takiej podstawówce jest zazwyczaj większe zadęcie i napięcie niż w tym procesie
    jaki opisujesz.
    Bo na maturze to jakies odwołania można robić a w takim zadaniu zostaje kopanie sie z
    upartym nauczycielem który takiej sytuacji nie potraktuje jako zyciowa sytuację z
    której można zrobić dzieciom przykład jak sobie dawać rade i podchodzić rozsądnie
    tylko ubije ucznia pałką z krzywą miną i słowani "głupi jestes jak nie umiesz
    rozwiązać" na ustach. I kop sie z takim...

  • 30. Data: 2016-06-22 13:08:02
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Uczestniczyłem w egzaminach, jako egzaminator, i dobrze wiem, jakie były
    >naciski na egzaminatorów, aby przysłowiowy bratanek bardzo ważnej osoby
    >zdał egzamin. I nie były to przypadki jednostkowe.

    I że niby podkręcenie wyniku na maturze to takie nierealne?