  • Data: 2018-12-11 13:02:39
    Temat: Re: jaka karta wifi?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "pueblo" 5c0f9417$0$497$6...@n...neostrada.pl

    > ZTC na szybko sprawdziłem, wspomniany TL-WR543G działa jako kilent w ten
    > sposób że tworzy podsieć, czytaj nie jest transparentny, co nie wydaje mi
    > się dobre - wolę jak najmniej komplikacji.

    Od lat jestem za takimi (każdy tworzy
    swoją podsieć) 3 --- i nie mam z tym problemu.

    > Przy okazji dowiedziałem się że są też takie fajne maszynki, które
    > jednocześnie mogą działać jako repeater i dostarczać tę samą sieć po LAN.

    Są różne rozwiązania, ale niekoniecznie praktycznie możliwe. ;)
    Co z tego, że hybryda 5210 może jednocześnie łączyć się jako APCek
    i siać jako APek, skoro tylko w jakimś archaicznym szyfrowaniu?

    Nowsze hybrydy TPlinka chyba potrafią szyfrować_porządnie,
    pracując naraz ,,na dwa fronty''.

    Zanim zastosujesz coś -- dobrze się temu czemuś przyjrzyj.
    Ogólnie -- im nowszy model, tym lepszy i łatwiejszy pod
    względem konfiguracji.

    IMO wszystkie najnowsze APki potrafią pracować jako APCki,
    co w wypadku starszych modeli niekoniecznie było możliwe.
    IMO TL-WR543G był początkiem APko-APCków.
    Kultowy APek TPlinka 340 nie może pracować jako APCek.

    -=-

    Transparentność przydać się może w TV -- gdyż TV lubi ;)
    być w tej samej sieci co smartfon. Komputerowi raczej ;)
    obojętna jest ta transparentność, póki nie stawiasz na
    nim jakiegoś serwera ,,ogólnodostępnego''. Bramce VoIP
    tak samo, bo bramka (tak, jak komputer w zwykłym używaniu)
    stale inicjuje łączność (mówiąc śwaitu, gdzie jest), nie
    jakiś serwer zewnętrzny,

    --