  • 131. Data: 2012-01-04 20:25:18
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Na allegro pełno takich hitów za 5l bańkę.

    Tak ,wszystkie to podrobki.
    Pewnie Lotosa 5W40 tez podrabiaja :)

    sz.

  • 132. Data: 2012-01-04 20:31:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 14:37, Artur Maśląg pisze:
    > Czy ja wiem, czy taka duża? Zresztą piszesz "aktualnie".

    Fakt. 2.0TDI 140-170KM, 1.2TSI 105KM, 1.8TSI 160KM, 1,8T 150-180KM,
    2,0HDI 140KM, 2.2HDI 163/170 (teraz 204KM) + cała rzesza 2.0 od 150 do
    ponad 200KM to tak niespotykane silniki na polskich drogach.

    > Cóż, zdaje się, że olej przepracowany jest odpadem niebezpiecznym
    > i taki piec zdaje się jest dopiero na końcu możliwości

    Czyli piece które są sprzedawane są sprzeczne z ekologią?

    > unieszkodliwiania takiego odpadu. A gdzie oczyszczanie, re-refinacja,
    > recycling itd.?

    No więc pytam o różnicę w kosztach - separują ten pomieszany olej i robi
    rerefinują go na osobnych liniach?

    > W serwisie wprost? Nie.

    Czyli nie dowiem się na czym polega to doświadczenie? Bo coś mi się
    zdaje że "szwagier mówił"...

    > Ekhem - nie bardzo. Dwie dekady to będzie od 1992. Więc nie.
    > Zdaje się, że nie tutaj tkwi problem. Ja jedynie oponuję przed
    > stwierdzeniami (w ciemno), że lepszy jest syntetyk itd.

    Bo generalnie jest lepszy, dlatego stosuje się go w wysilonych jednostkach.

    --
    Paweł

  • 133. Data: 2012-01-04 20:36:13
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    W dniu 2012-01-04 20:25, szufla pisze:

    > Tak ,wszystkie to podrobki.
    > Pewnie Lotosa 5W40 tez podrabiaja :)
    >
    > sz.

    Nie twierdzę, że wszystkie to podróbki, ale jeśli cena jest kilkanaście
    pln niższa niż z oficjalnych źródeł, to chyba jest się nad czym zastanowić..

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

  • 134. Data: 2012-01-04 20:53:38
    Od: INEAD <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-04 18:35, Uncle Pete pisze:

    > A jaki ma związek liczba przed literką W na zachowywanie się oleju
    > wielosezonowego w wysokich temperaturach?

    Mała podpowiedź gdzie szukać: lepkość w f-kcji temperatury ;-) Powodzenia!!!

  • 135. Data: 2012-01-04 21:06:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 04 Jan 2012 10:47:51 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > Ja nadal się zastanawiam, czy jest nadzieja na wyleczenie ludzie z tego :-)

    Tzn. w całej opowieści jest oczywiście ziarno prawdy.
    Po prostu jak samochód już chleje olej, to się zaczyna lać tańszy :)

  • 136. Data: 2012-01-04 21:18:25
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie twierdzę, że wszystkie to podróbki, ale jeśli cena jest kilkanaście
    > pln niższa niż z oficjalnych źródeł, to chyba jest się nad czym
    > zastanowić..

    http://www.ceneo.pl/Oleje_silnikowe?se=I2BbepD_64SHZ
    SVQiXbExT_H4ZjbMHZt&gclid=CMqx3fmXt60CFYOEDgodfT9-ng

    sz.

  • 137. Data: 2012-01-04 21:26:07
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Mała podpowiedź gdzie szukać: lepkość w f-kcji temperatury ;-)
    > Powodzenia!!!

    A co robi liczba po literce W? ;) I jak silnie zmienia się temperatura
    oleju w rozgrzanym silniku w zależności od temperatury powietrza?

    Piotr

  • 138. Data: 2012-01-04 21:31:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 20:20, DoQ pisze:

    > Total 7000 to półsyntetyk a nie syntetyk i dotyczy to tylko
    > niewysilonych silników.

    Słuchaj, naprawdę myślisz, że ja nie wiem, że 7000 to półsyntetyk?
    Myślisz, że skąd ten przykład? Przecież to oczywiste, że nie chodziło
    o syntetyk.
    A co do niewysilonych - 2,2 160KM benzyna, 2.8 HDI-TDI.

    > Bzdura. Wymiany co 30.000km obowiązują tylko w 2.0HDi i tylko na
    > Totalu9000,

    Ciekawe - ja widzę dla wszystkich benzynowych (poza 2.0 180 KM),
    co 20kkm dla HDI 1,6 i co 30kkm dla HDI od 2.0 w górę.

    > a i tak juz po przekroczeniu 20.000km olej jest tak
    > przepracowany, że potrafi go nadmiernie spalać.

    Twoja prywatna opinia.

  • 139. Data: 2012-01-04 21:36:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 04 Jan 2012 15:17:20 +0100, Sylwester Łazar wrote:

    > Opel Astra w salonie przy Politechnice Poznańskiej rok ok. 1992 cena 28
    > tys.
    > Ile kosztuje teraz Astra?

    W 1992 roku mogła kosztować raczej 280.000.000zł.

    Uwzględniając inflację (od 1993 roku do dziś), to tamta Astra dziś by
    kosztowała 140.000zł. Uwzgędniając jeszcze inflację z 1992 roku (44.3%)
    wyjdzie ponad 200.000zł.
    Dziś Astrę można kupić taniej.

    Może inflacja nie jest jakaś bardzo miarodajna jeżeli chodzi o jeden
    produkt, no ale daje pojęcie.

    Można szukać innych punktów odniesienia.
    Przeciętna pensja w 1992 roku to 2935000zł (293.50zł), czyli z tego co
    piszesz na taką Astrę trzeba było pracować przeciętnie 8 lat.
    Dziś 8 lat przeciętnego wynagordzenia to 326400zł.

    No i dzisiejsza Astra pewnie jest bardziej podobna do Opla Vectry z 1992
    roku niż do ówczesnej Astry.

  • 140. Data: 2012-01-04 21:41:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 21:31, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > Ciekawe - ja widzę dla wszystkich benzynowych (poza 2.0 180 KM),
    > co 20kkm dla HDI 1,6 i co 30kkm dla HDI od 2.0 w górę.

    Robert coś słabo podpowiada, może wypił?

    --
    Paweł