    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: jaki projektor? czy wogóle?
    Date: Thu, 22 Dec 2016 14:09:53 +0100

    On 2016-12-22 09:02, ToMasz wrote:

    > dzięki. jeśli to nie problem, napisz jakie modele epsona polecasz,
    > ewentualnie jaki nowy za 750zł kupić.

    Nowego w tej cenie nie polecę, bo nie badałem tego segmentu rynku :)
    Robię w tej chwili rozeznanie, ale dla dobrej jakości full HD, i
    wychodzi mi, że muszę wydać co najmniej 3 tys. złotych. Co do używanych
    - tak jak powiedziałem, bałbym się, że lampa wkrótce się przepali.
    Jeżeli chodzi o Epsony, to najlepiej dobrać przeznaczony do kina
    domowego, niż zwykły multimedialny (będzie lepszy kontrast i lepiej
    obsługiwany ruch), ale w tej cenie raczej się nie zmieścisz.
    Rozdzielczość będzie raczej coś w rodzaju 1025x768, więc żadnego HD. Ale
    z drugiej strony - jak to ma być do sporadycznego oglądania kreskówek...
    Kolejna sprawa - to będą stare modele, więc raczej bez HDMI i bez
    wewnętrznego odtwarzacza. Ale będzie D-SUB, więc komputer podłączysz
    (chyba że masz jakiś nowoczesny wynalazek bez gniazda D-SUB). No i
    pamiętaj, że wiatrak będzie słyszalny.

    W tej chwili na popularnym serwisie aukcyjnym widzę kilka sztuk Epsonów
    multimedialnych, ale od razu wykreśliłbym te od sprzedawców ze zbyt
    dużym odsetkiem negatywów (mimo iż jest jedna sztuka podobno z nową
    lampą). Z pozostałych wybrałbym ten, który odpowiada Ci parametrami i ma
    najmniejszy przebieg lampy. I zapytałbym o stan matryc, bo mogą żółknąć.
    Tak naprawdę dla Twoich zastosowań różnice między modelami nie będą istotne.

    Jeżeli nie boisz się (nie widzisz lub nie przeszkadza Ci) efektu tęczy,
    to masz duży wybór używanych projektorów w technologii DLP znanych
    marek, ale tu nie pomogę: bardzo dobrze widzę tęczę i bardzo mi
    przeszkadza, więc wykreśliłem dla siebie tę technologię i konkretnymi
    modelami nie interesowałem się.

    Piotr