  • 1. Data: 2013-12-27 12:23:55
    Temat: jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W jaki sprytny sposób określić, jakie pliki (fragmenty) są zapisane w bad
    sektorze - najlepiej bez ponownego skanowania całości? Skan Hd Tune mi
    pokazuje gdzie mw. jest ten sektor, ale muszę wiedzieć co tam jest.
    Jeszcze nic nie próbowałem, bo skan wciąż trwa...
    O co chodzi? W SMART, w (C5)current pending sector, pojawił się jeden,
    ale nie ma żadnych jeszcze realokowanych. Chcę zastosować pewien sposób,
    który mi się kiedyś sprawdził. Mianowicie, usunąłem plik z tak
    oznaczonego sektora a potem zapisałem dysk (partycję) na full. Ponowna
    próba zapisu okazała się skuteczna i parametr C5 się wyzerował. Tylko w
    tedy akurat wiedziałem, jaki konkretnie plik był zapisywany kiedy dysk
    się zawiesił.

  • 2. Data: 2013-12-27 19:22:40
    Temat: Re: jakie pliki w uszkodzonym sektorze?
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle pueblo napisał w piątek, 27 grudnia 2013 12:23:

    > W jaki sprytny sposób określić, jakie pliki (fragmenty) są zapisane
    > w bad sektorze - najlepiej bez ponownego skanowania całości?

    Zapewne jakimś sprytnym narzędziem do edycji systemu plików.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 3. Data: 2013-12-27 20:36:12
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > który mi się kiedyś sprawdził. Mianowicie, usunąłem plik z tak
    > oznaczonego sektora a potem zapisałem dysk (partycję) na full.

    ale po co takie kombinacjie to nie lepiej to pojecha hdd regeneratorem albo
    mhdd?

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2013-12-27 20:46:00
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj X-Man, 27 gru 2013 w news:l9kkrb$mnp$1@speranza.aioe.org
    napisałeś/aś:

    > ale po co takie kombinacjie to nie lepiej to pojecha hdd
    > regeneratorem albo mhdd?

    Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.

  • 5. Data: 2013-12-27 20:51:05
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-12-27 20:46, pueblo pisze:
    > Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.
    Przeciez remap w MHDD nie powoduje utraty danych....

    Krzysiek

  • 6. Data: 2013-12-27 21:50:52
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Witaj X-Man, 27 gru 2013 w news:l9kkrb$mnp$1@speranza.aioe.org
    > Gdyby to wchodziło w grę to bym nie pytał.

    może wyjaśnij w czym rzecz bo skoro nie ma problemu z nadpisaniem całej partycji
    to jaki jest problem z odpaleniem MHDD ???

    Pzdr
    Piotrek

  • 7. Data: 2013-12-27 23:42:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj X-Man, 27 gru 2013 w news:l9kp7b$2pb$1@speranza.aioe.org
    napisałeś/aś:

    > "pueblo" <n...@n...pl> wrote in message
    >
    > może wyjaśnij w czym rzecz bo skoro nie ma problemu z nadpisaniem
    > całej partycji to jaki jest problem z odpaleniem MHDD ???

    No właśnie nie ma mowy o nadpisaniu partycji.

    Witaj Tasiorsa, 27 gru 2013 w news:l9klne$2b5p$1@news2.ipartners.pl
    napisałeś/aś:
    > Przeciez remap w MHDD nie powoduje utraty danych....

    A o tym nie wiedziałem - nigdy nie używałem i wydawało mi sie że
    konieczne jest zerowanie całego dysku.
    Tylko, czy rzeczywiśćie remap? Coś znalazłem o poleceniu erase waits -
    nie wiem jak to działa konkretnie - wydaje mi się, że zeruje te sektory
    oznaczone jako bady.
    A remap to próba realokowania oznaczonych tak sektorów jak rozumiem?
    No i czy wcześniej należy wykonać skan?
    Dokumentacja do tego programy jest uboga i nie mam na razie 100% do
    żadnego polecenia.
    I tak wcześniej sprawdzę, co za plik jest zapisany w takim złym
    sektorze.

  • 8. Data: 2013-12-28 01:08:53
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-12-27 23:42, pueblo pisze:
    > Tylko, czy rzeczywiśćie remap? Coś znalazłem o poleceniu erase waits -
    Na 100% remap nie powoduje utraty danych bo sam robilem na Seagate 1,5TB
    trwalo kolo 5h. Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt
    wiec recze ze nie zgina :)
    Erase sie zaleca dlatego ze 0wanie moze ''odzyskac'' sector a nie od
    razu go zremapowac :)
    Robilem wg tego: http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html
    Generalnie wypalasz CD. Startujesz z plyty. Wciskasz F4. Fajkujesz Remap
    spacja wciskasz F4 2gi raz i jedzie i czekasz az skonczy :)

    Krzysiek

  • 9. Data: 2013-12-29 14:42:12
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2013-12-28 01:08, Tasiorsa pisze:
    > Na 100% remap nie powoduje utraty danych bo sam robilem na Seagate 1,5TB
    > trwalo kolo 5h.

    ?!? To ile ty miałeś tych sektorów uwalonych?

    Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt
    > wiec recze ze nie zgina :)

    To dlatego tak długo?

> [...]
    > Generalnie wypalasz CD. Startujesz z plyty. Wciskasz F4. Fajkujesz Remap
    > spacja wciskasz F4 2gi raz i jedzie i czekasz az skonczy :)

    Dlaczego nie SeaTools ?

    --
    __Tomaszek__
    omijam to: tvn*gazeta*facebook

  • 10. Data: 2013-12-29 16:04:20
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-12-29 14:42, TOMASZEK pisze:
    > ?!? To ile ty miałeś tych sektorów uwalonych?
    2 mialem uwalone :)
    Tylko on dodatkowo bada czas odczytu sektora analizujac tym samym stan
    powierzchni a ze dysk mial przechodzone 38520 h to az cud ze byly 2 tylko :)

    > Dane zostaly w komplecie a jeszcze dysk byl za TrueCrypt
    > To dlatego tak długo?
    Mysle aze TC nie mial tu nic do szybkosci analizy stanu powierzchnii.
    Bardziej napisalem o TC ze mimo iz relokowalo 2 sektory to nie
    spowodowalo utraty danych ani zaklocenia pracy TC

    > Dlaczego nie SeaTools ?
    A jakos bardziej polecali MHDD niz wynalazek Seagate :)

    Krzysiek