  • Data: 2019-11-04 22:51:04
    Temat: Re: jest tu ktoś ?...
    Od: Robert <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2019 o 22:15, sundayman pisze:

    > Cenowo i rozmiarowo by mi ta CHMT36VA pasowała idealnie. Tylko martwi
    > mnie mała ilość podajników. Na jednej PCB mam jakieś 55 różnych
    > elementów SMD. Więc w jednym przebiegu nie ma szansy.

    Ja generalnie mieszczę się z podajnikami dla jednej strony PCB. Dla
    większych elementów możesz doposażyć się w podajnik wibracyjny, możesz
    też użyć elementów na tackach - byle się na stole zmieściło.

    > 1. ten cały "zestaw" podajników jest demontowalny jakkolwiek sensownie
    > (i np. można mieć kilka) - czy to jest tak przymocowane, że nie da rady
    > tego łatwo wymienić bez łoma ?

    Podajnik jest jeden. Wkładasz rolkę z elementami, nawijasz rozbiegówkę i
    kalibrujesz.

    > 2. Podobno można dołożyć jakieś "traye" na elementy albo nawet taśmy na
    > samym stole, jak tutaj :  https://www.youtube.com/watch?v=BC-tCWfCbR8
    > używałeś czegoś takiego ?

    Możesz nakleić kawałek taśmy z elementami gdzieś na stole i potraktować
    to jako tacka. Koordynaty i ilość rzędów definiujesz, można zdefiniować
    20 tacek. Mało wygodne przy produkcji seryjnej ale da się.

    > 3. Jakiś wibracyjny podajnik używasz ?

    Używam, prymitywny do bólu ale działa. Można włożyć do 5 lasek.

    > 4. Piszesz też o 48VB - miałeś z tym fizyczny kontakt ? Zastanawiam się,
    > czy faktycznie słusznie się upieram, żeby automat działał z PC : wydaje
    > mi się, że tak będzie wygodniej go obsłużyć. Ale może nie mam racji ?

    Fizycznego kontaktu nie miałem, ale jak definiuje nowy projekt to zdarza
    mi się kilka jak nie kilkanaście razy przygotowywać plik z koordynatami.
    Zniechęca mnie żonglowanie kartą SD. Poza tym jakoś ten mały dotykowy
    ekranik wydaje mi się niewygodny. Z opcji które tam są dosyć często się
    korzysta.

    Ogólnie maszyna jest kapryśna i trzeba zrozumieć co Chińczyk miał na
    myśli jak ją tworzył. Soft też ma kilka irytujących bugów ale da się jej
    używać do produkcji mało seryjnej z całkiem niezłym rezultatem.