  • Data: 2017-10-06 08:55:02
    Temat: Re: karta graficzna do laptopa
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-05 o 15:44, ToMasz pisze:

    > dawaj facet! opisz to rozwiązanie, jak sie sprawuje, jak działa, jak to
    > wygląda? Pcie masz od spodu pod klapką czy z tyłu.
    >
    > ToMasz
    Moja konfiguracja wygląda tak:

    - laptop HP 8470p (i5-2330M, grafika Intel HD4000) + stacja dokująca;
    - karta graficzna GTX 760, wpięta do gniazda PCI (przejściówka o nazwie
    Exp GDC Beast) podłączonego do laptopa przez fabryczne gniazdo PCI Express;
    - zasilacz Dell (nie pamiętam typu, ale oryginalnie stosowany chyba w
    jakichś serwerach) - podłączony do gniazda PCI, zasila kartę graficzną;
    - kabel HDMI łączący kartę graficzną z monitorem (nie jest to konieczne,
    można korzystać z wbudowanej matrycy);
    - do tego potrzebny był program o wdzięcznej nazwie "setup" (koszt chyba
    15$), napisany przez jakiegoś Australijczyka, który był w moim przypadku
    konieczny do zaalokowania jakichś obszarów pamięci w karcie graficznej -
    mam Windows 10, podobno w Windows 7 można sobie poradzić bez tego programu.

    I teraz tak - standardowo mam laptopa wpiętego do stacji dokującej
    (podłączonej do monitora FHD), kabel od karty graficznej wypięty, karta
    nie działa. A jak mnie najdzie ochota na granie, to resetuję laptopa,
    podłączam kabel PCI Express oraz przełączam monitor na drugie wejście
    HDMI, wybieram podczas bootowania opcję uruchamiania przez "setup" i
    gotowe. Laptop się uruchamia, karta graficzna się włącza i jest
    normalnie wykrywana przez menedżera urządzeń.
    Nie jest to super-wygodne, ale jako kompromis sprawdza się świetnie.
    Kartę można wymienić, tak jak w komputerze stacjonarnym (podobno 1070
    też pójdzie), ale wąskim gardłem jest przepustowość szyny. W niektórych
    grach jest to nie do przeskoczenia (np. American Truck Simulator -
    niegrywalny), w innych nie ma znaczenia (np. Euro Truck Simulator :)
    Dla porównania - mam też Lenovo y580 z i7 i GTX 660M "wbudowanym" -
    Fallout 4 działa bardzo kiepsko, na niskich detalach i w niskiej
    rozdzielczości. Na HP z zewnętrzną kartą gram w Full HD i wydajność jest
    o wiele większa.
    Battlefield 1 na niskich detalach też jest grywalny, ponad 30 klatek w
    niższych detalach.