    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kids react to walkmans
    Date: Tue, 28 Jul 2015 13:23:39 +0200
    <moeip3$atm$1@news.vectranet.pl> <mogqnj$dru$1@node2.news.atman.pl>
    <mov8or$b1d$1@news.vectranet.pl>
    <55b32f1b$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <55b64e15$0$27524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55b65d8a$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mp7k0r$45v$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jasne, że mówili! Nie wiem jak w szkołach dla milicjantów, tam
    > nie uczęszczałem, ale w moich wyjaśniali mi dlaczego używa się
    > w optyce różnych gatunków szkła i łączy je ze sobą.

    Mnie również mówili o aberracjach, ale w liceum o profilu mat-fiz.
    Ale nie mówili, dlaczego najpierw robi się grubą soczewkę skupiającą,
    by ją potem "psuć" rozpraszającą i dlaczego w ogóle jest ich tak dużo.

    > Szkoła nie jest miejscem, gdzie o rozwiązaniach technicznych należy mówić
    dokładnie.

    No ale gdzie tu sens? Przecież ta sama szkoła uczy, że tlenki metali
    słabo przewodzą prąd, a tu przychodzi jakiś geniusz i uczciwą, gorącą
    rurkę macza w jakichś tlenkach i węglanach, twierdząc, że tak będzie
    lepiej. Ale jeśli tak bardzo chcesz przeanalizować działanie triody, to
    był tu stosunkowo niedawno wątek, gdzie kilka zupełnie rozsądnych osób
    nie mogło dojść do porozumienia, jak naprawdę działa siatka w lampie. :-)

    > W ogóle nie jest miejscem, gdzie uchodzi pierniczenie.

    No to chyba dawno nie byłeś. :-)

    Pozdrawiam, Piotr