    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: kolejne potrącenie na pasach. Jaki będzie werdykt?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 20 Apr 2018 03:58:29 +0200

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 22:39:07 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Ja mam dużą wyobraźnie, więc napisze Wam co widział nieszczęsny
    > kierowca. jedzie, lekko zmęczony, widzi że nad skrzyżowaniem jest
    > migające żółte, mam pierwszeństwo - myśli . po prawej pojawia się
    > "furgonetka" zasłaniająca pierwszy pas przejścia dla pieszych. dodatkowo
    > furgonetka ma załączony prawy kierunkowskaz. gdyby nie miała, może
    > nieszczęsny kierujący zastanowił by się - czemu nie jedzie, bez migacza,
    > tak stoi na prostej wolnej drodze? aaa pasy tam są!" W tym przypadku

    I pewnie tak bylo, tylko nie bylbym taki pewny tego migacza - bez
    niego mogloby byc podobnie.

    > kierunkowskaz spowodował wyłączenie tej procedury w mózgu. prawy migacz
    > = będzie zjeżdżał z jezdni, niech sobie hamuje, jak go ominę. W momencie
    > gdy zauważył pieszego/pieszą, to już było za późno. _JA_ bym powiedział
    > że pieszy wtargnął na drugi pas. _ w przepisach_ niema czegoś takiego.
    > Pieszy ma pierwszeństwo na pasach i basta.

    No wlasnie. I tak to pewnie sad oceni.
    Chyba ze papuga podkresli ten migacz ... i biegly wyliczy ze jechal 50
    ..

    > nawet jeśli nie widać pieszego to ma pierwszeństwo.

    ale widac pojazd, ktory sie zatrzymuje przed pasami.

    > niestety, płacić za niedorobiony przepis
    > będziemy wszyscy. albo paraliżem miast, albo składkami
    > ubezpieczeniowymi, albo - bezpośrednio - wyrokami sądu

    Przeciez ten przepis jest od dawna i paralizu nie ma.
    A jaki bys chcial przepis - ze pieszy dochodzi do polowy przejscia i
    musi sie zatrzymac ?
    Czy, ze ma czekac na chodniku na luke na wszystkich pasach ?
    Od obecnego raczej nie widze odwrotu.

    Natomiast edukowac mozna, zeby sie upewnic przed kazdym pasem, ze nas
    widza.

    J.