  • 161. Data: 2020-02-02 22:47:21
    Temat: Re: koniec Froga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2020 o 22:32, WS pisze:

    > no, jesli wiesz, ze popelnil przestepstwo, to masz prawo (a nawet obowiazek) to
    zglosic (policja, prokuratura...) i oni sie musza tym zajac ;)

    Tak się zajmowali, że gdyby frog nie robił sobie z nich jaj to do dziś
    by się spokojnie ścigał.

    --
    Shrek

  • 162. Data: 2020-02-03 00:00:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, February 2, 2020 at 10:47:23 PM UTC+1, Shrek wrote:

    zglosic (policja, prokuratura...) i oni sie musza tym zajac ;)

    > Tak się zajmowali, że gdyby frog nie robił sobie z nich jaj to do dziś
    > by się spokojnie ścigał.

    wiadomo, ze tak to dziala :(
    np. jesli maja akcje "trzezwosc" to mozesz obok nich 200km/h przejechac i sie nie
    zainteresuja...
    ale jak juz jest oficjalne zgloszenie przestepstwa (nie uda sie zniechecic
    zglaszajacego) to machina rusza... i akurat latanie samolotem jest trywialne do
    udowodnienia... (sami sie za to nie zabiora, bo latanie z sadowym zakazem nie jest na
    liscie akcji policyjnych ;) )

  • 163. Data: 2020-02-03 06:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2020 o 00:00, WS pisze:

> [...]
    zglaszajacego) to machina rusza... i akurat latanie samolotem jest trywialne do
    Nie takie rzeczy umarzano z powodu niewykrycia sprawców.

    --
    Shrek

  • 164. Data: 2020-02-03 08:37:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, February 3, 2020 at 6:10:03 AM UTC+1, Shrek wrote:

    zglaszajacego) to machina rusza... i akurat latanie samolotem jest trywialne do
    udowodnienia...
    > Nie takie rzeczy umarzano z powodu niewykrycia sprawców.

    To musialby miec "mocne tyly" ;)
    Niewykrycie to raczej wtedy, kiedy faktycznie "prawie sie nie da" czyli sie nie da,
    albo trzeba by pol komendy zatrudnic do blachej sprawy...
    Tutaj raczej prosto - byle dzielnicowy ustali fakty...

    BTW kiedys, tak z 8 lat temu znajoma policjantka wspominala ile maja "biurokracji" z
    oszustwami na allegro. Program ochrony kupujacych wymagal zgloszenia oszustwa na
    policje, allegro oddawalo kase, a policja bujala sie z tymi zgloszeniami, kilogramy
    akt.. jak juz przyjeli zawiadomienie to ustalenie adresu potencjalnego sprawcy,
    przeslanie info do odpowiedniej komendy, wywiad ... kupa papierologi. Nie dalo sie
    napisac "niewykrycie...", chociaz kwoty w wiekszosci to podobno kilkadziesiat PLN ;)

  • 165. Data: 2020-02-03 09:32:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No ale to nic nowego przecież - u mnie na wsi był taki lokal/garaż już
    > w latach '90, przy sklepie wiejskim. Jakieś pinballe, Joe & Mac itp.
    > Nie przypominam sobie aby to jakoś mocno wciągało całą wieś - owszem,
    > frekwencja jakaś była, ale raczej w ramach "pogram so 5 minut zanim
    > wróca doma z bulwami". Może w miastach było/jest inaczej? Jeśli tak, to
    > chyba jednak nie problem maszyn, tylko tego że ludzie za dużo czasu
    > mają.

    Nie chodzi o maszyny z grami dla dzieci, tylko o maszyny z grami
    hazardowymi na wygrane/przegrane pieniężne - black jack, poker itp.

    --
    Liwiusz

  • 166. Data: 2020-02-03 09:39:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lutego 2020 22:08:59 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > rok 2018 - w KWP Gdansk bylo 569 zamachow samobojczych, z czego 9 -
    > rzucenie pod pojazd w ruchu. Z czego 4 udane.
    > A to cale wojewodztwo.
    >
    > Razem w Polsce - 105 udanych "rzucen"
    >
    > Troche tego jest ... a ilu jest maszynistow ?

    Ciekawe jak te statystyki liczą
    Bo na karcie statystycznej zgonu takiego delikwenta jako powód zgonu często jest
    "wypadek komunikacyjny"

  • 167. Data: 2020-02-03 09:50:19
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-03 o 09:32 +0100, Liwiusz napisał:
    > Nie chodzi o maszyny z grami dla dzieci, tylko o maszyny z grami
    > hazardowymi na wygrane/przegrane pieniężne - black jack, poker itp.

    Tak, koledzy już wcześniej sprostowali. Ja sam takie maszyny raz w
    życiu tylko widziałem, płynąc lata temu promem do UK. Nie wiedziałem,
    że to teraz w PL coś powszechnego.

    Mateusz

  • 168. Data: 2020-02-03 10:06:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie, jeszcze bardziej chcą dopaść tych, co przekazują informacje np. mediom o
    nieudolności śledztw i dochodzeń.

    -----

  • 169. Data: 2020-02-03 10:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >"biurokracji" z oszustwami na allegro.
    >Program ochrony kupujacych wymagal zgloszenia oszustwa na policje,

    Bo jesli kupujacy jest oszust, to beknie za falszywe zeznania i
    zgloszenie :-)

> [...]
    >papierologi.
    >Nie dalo sie napisac "niewykrycie...", chociaz kwoty w wiekszosci to

    Jest konto bankowe, sa wyplaty, sa nr IP ... tylko trzeba chciec :-)

    A kwoty ... kilkadziesiat zl razy wiele, bo pewnie nie jedna osobe
    oszukal ...

    J.

  • 170. Data: 2020-02-03 10:30:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    > Jest konto bankowe, sa wyplaty, sa nr IP ... tylko trzeba chciec :-)

    Wlasnie z tego, co mowila wygladalo, ze nawet jesli nie chca, to musza ;)
    Jest zgloszenie => musi byc prowadzona sprawa i zakonczona (statystyki)
    Brak wykrycia to mozna wpisac np. przy kradziezy roweru, radia samochodowego... jesli
    nikt nic nie widzial, kamerka nie nagrala... bo przeciez nie beda analizowac obrazu z
    tysiecy kamer w promieniu kilku km (to nie zabojstwo)
    Jak maja wszystko podane na tacy (adresy, nr. kont...) to sie to prowadzi do konca.
    Tak samo stawiam, ze jak ktos zglosi "obywatel xinski z sadowym zakazem latania
    lecial swoim samolotem w dniu xx godz. yy nad moim domem" to to sprawdza, bo nie
    mozna ot tak wpisac "nie udalo sie ustalic/potwierdzic", trzeba przynajmniej kogos
    zapytac, a ktos to obsluga lotniska, kontroler lotu... nie maja powodu, zeby kryc
    goscia

    > A kwoty ... kilkadziesiat zl razy wiele, bo pewnie nie jedna osobe
    > oszukal ...

    Jesli wszyscy wysylali do komendy, ktora obslugiwala rejon delikwenta, to "samo sie"
    powinno wykryc, ze to jest np. masowe naciaganie, system niemrawo, ale dziala ;) Im
    wiecej ludzi zglasza, tym wieksza szansa na wykrycie.
    O ile nikomu sie nie chce zglaszac oszustwa na niskie kwoty, to ten program allegro
    gwarantujacy zwrot po wyslaniu skanu zgloszenia byl mocno motywujacy (bo nie trzeba
    czekac kilka lat na rozwoj sprawy)