    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: korozja na tankowcach
    Date: Wed, 30 Nov 2016 18:51:15 +0100

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Tak przy okazji wątku o kolanku.
    >Na discovery oglądałem ostatnio film o mega statkach.

    A propos - ochrone katodowa tez tam maja.

    >I pokazywali tankowiec długości ok 470 metrów na którym grupa ludzi
    >zajmowała się codziennie walką z korozją.
    >Czyli na zasadzie szczotka druciana a potem pędzel i wałek z farbą.
    >I tak codziennie podczas całego rejsu.
    >Były też inne statki lotniskowiec, pasażerski kontenerowiec ale tam
    >nie walczyli codziennie z korozją.
    >Dlaczego?

    Hm ... strzelam - raz pomalowane starcza na kilka lat.
    W tankowcu oplaca sie wziac ekipe malarzy na poklad, albo nawet
    mniejsza ekipa ma stale zajecie.

    Wycieczkowiec ma byc piekny a nie w laty i nie moze byc co chwila
    "swiezo malowane".
    Ale rdzawych zaciekow tez nie moze byc :-)

    Kontenerowiec, lotniskowiec ... no ciekaw jestem.

    >A ja jak od dziadka traktora pożyczałem "rope" na ognisko
    >to za cholerę nie chciała mi się palić.

    No wlasnie, Ty pozyczales Olen Napedowy (lekki).
    A w takiej ropie naftowej, to jest cala mieszanka - propan, butan,
    benzyny lakiernicze, silnikowe, nafty, ON, ON ciezki (mazut), asfalt.
    Jak te lzejsze czesci odparuja, to bedzie niezle bum.

    J.