  • 131. Data: 2010-02-05 13:53:13
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Demokracja (o ile dobrze rozumiem, bo polityka to nie moja działka)
    > właśnie polega na tym, że jak większość zrozumie, a jeden nie to nie
    > ma pata tylko ta większość decyduje.

    http://mleczko.interia.pl/galerie/o-psach/zdjecie,58
    5958,1

    --
    Jarek

  • 132. Data: 2010-02-05 13:58:02
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Zawsze mozna wydac kluczyki do windy i kto korzysta ten placi.

    Widzę tu nowe (szerokie) pole dla systemów rejestracji czasu pracy ;-) -
    płaci nie tylko od faktu korzystania ale od faktycznego wykorzystania. Karty
    koniecznie z odczytem anykolizyjnym, bo inaczej każdy będzie jeździł sam,
    aby sąsiada nie wieźć na swoje konto.
    P.G.

  • 133. Data: 2010-02-05 14:04:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Tego akurat nie mówili.

    ONI zawsze takie rzeczy ukrywają.

    > Nie znam się na tym, ale zakładam, że takie parametry jak przewodność
    > cieplna ścian w zależności od technologii wykonania daje się jakoś na
    > gruncie naukowym a nie społecznym mierzyć i że są ludzie którzy potrafią
    > to zrobić.

    Są ludzie, którzy potrafia projektować budynki. Gdyby było trzeba,
    to w ten sposób, że ubytek ciepła będzie zminimalizowany kosztem
    wszystkiego innego. Potrafią też zaprojektować maszynę do mieszkania,
    w której wszyscy będą mieli tak samo -- tak samo będą też przysparzać
    kosztów w utrzymaniu. Ale nikt tak nie robi -- bierze się też pod uwagę
    inne czynniki -- funkcjonalność, współużytkowanie przestrzeni, ogólną
    estetykę (a nawet piękno architektury). Wtedy trzeba szukać kompromisów.
    A to już "grunt społeczny" jest.

    --
    Jarek

  • 134. Data: 2010-02-05 14:09:18
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Anonim" <a...@n...mam.emaila> napisał w wiadomości
> [...]
    > scianą itd sa bez sensu. W ogólnym założeniu i tak sopółdzilnia MUSI
    > zapłacić tyle na ile opiewa rachunek z ciepłowni.
    > a jesli ktos oszczedza np zakręci wszystkie kaloryfery (w co osobiscie
    > niewierze) to wystarczy - wyliczyć średnią z kazdego pokoju i ustalic liit
    > minimalny poniżej którego nie ma odliczeń od czynszu (defakto wylicza sie
    > mienimalna dopuszczalną ilość kresek). masz 3 kreski - minimum jest 5 -
    > płacisz za 5 kresek "w związku z prawem zachowania energi cieplnej w
    > scianach poprzecznych budynku mieszkalnego" czy tez innego głupiego

    Już na początku zdefiniowania prostego systemu widzisz potrzeby pewnych
    modyfikacji. Dokładniejsza analiza - więcej modyfikacji.

    > Pozyższe uwazam za najbardziej sprawiedliwe.
    >
    > Pomijając skrajności (zakrecenie kaloryferów) płacisz za tyle ile zuzyłeś.

    Nie wiem jak działają podzielniki. Czy na pewno ktoś, kto na stałe otworzy
    okna i na skutek chłodzenia kaloryferów zimnym powietrzem z okna będzie miał
    je zimniejsze zapłaci więcej, czy może właśnie on zapłaci to minimum.

    > ps. Zaczołem od prądu a teraz rozmowa jest o cieple. FASCYNUJĄCE!

    Wymienne nośniki energii.
    P.G.

  • 135. Data: 2010-02-05 14:09:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > Karty koniecznie z odczytem anykolizyjnym, bo inaczej każdy będzie
    > jeździł sam, aby sąsiada nie wieźć na swoje konto.

    http://www.mmzielonagora.pl/artykul/bilet-do-windy-t
    ylko-w-zus-ie-75710.html

    W dzisiejszych czasach trudno jest wymyślić coś oryginalnego.

    --
    Jarek

  • 136. Data: 2010-02-05 14:15:52
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > http://www.mmzielonagora.pl/artykul/bilet-do-windy-t
    ylko-w-zus-ie-75710.html

    > W dzisiejszych czasach trudno jest wymyślić coś oryginalnego.

    Jednak mój pomysł jest "dalej idący".
    P.G.

  • 137. Data: 2010-02-05 14:16:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010 14:58:02 +0100, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    >koniecznie z odczytem anykolizyjnym, bo inaczej każdy będzie jeździł sam,

    Karty bezprzewodowe i ciagle monitorowanie ile osob bylo w windzie :-)
    A potem rachunek szczegolowy - wezwanie i 3 pietra obciazaja
    Kowalskiego z Malinowska, kolejne 4 pietra juz tylko Malinowska.

    Albo od razu zamontowac automat wrzutowy, niech sie sasiedzi dogaduja
    :-)

    J.

  • 138. Data: 2010-02-05 14:21:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > znajomości temperatury powietrza. Prawdę mówiąc w ogóle nie wyobrażam sobie
    > próby zmierzenia tego ciepła bez znajomości temperatury powietrza, bo nie
    > wiemy, czy zmierzony spadek temperatury kaloryfera (niewielki i występujący
    > oczywiście z opóźnieniem - wspominana tu bezwładność) wynika z jego
    > chłodzenia (naliczyć na +), czy ze słabszego grzania (naliczyć na -).
    > Rozważanie czy zabrano ciepło z metalu czy z wody może być kolejnym etapem
    > uszczegółowiania analizy, ale na razie mamy problem na wcześniejszym

    No i zachlastasz się Pan przy tym jak nie przymierzając ci
    klimato-pożal-się-boże-lodzy, którzy kombinują i kombinują przy
    modelach atmosfery, a i tak wszystko o kant dupy potłuc. To znaczy
    jak się obstsawi całe mieszkanie siecią czujników i podłączy to do
    klastra obliczeniowego, to może jakiś sensowny wynik wyjdze. Ale
    tylko do czasu. Bo jak ktoś przestawi mebel w pokoju, wpuści psa,
    przyniesie gorącą kawę albo urządzi prasowanie, to wtedy już trzeba
    robić nowy model.

    > Wydaje mi się, że cały czas biorę pod uwagę kwestię upływającego czasu
    > w tym procesie.

    Uwzględnienie upływającego czasu to tylko jeden z warunków, chociaż
    podstawowy.

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2010-02-05 14:22:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Zawsze mozna wydac kluczyki do windy i kto korzysta ten placi.

    Pani Jadzia nie jest odosobniona w swych poglądach, wiem o tym dobrze.

    > A mieszkania sprzedawac w roznych cenach, ja bym troche za I pietro
    > doplacil, choc i 10 ma ponoc swoje zalety.

    Ale 10 (ostatnie) ma też swoje wady. Trzeba będzie pokryć w całości
    koszt przyszłego remontu dachu, bo tych z niższych pięter przecież
    dziury nic a nic nie obchodzą. Kto korzysta (z remontu), ten płaci.

    --
    Jarek

  • 140. Data: 2010-02-05 14:24:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Skoro ci odpowiada to swietnie. Zawsze moglbys glosowac zeby byl
    > jeszcze mniejszy.

    Trzeba zachować umiar. Bo jeszcze ktoś się połapie, że ustalanie pewnych
    rzeczy w drodze głosowania nie jest najlepszym pomysłem. Wtedy z moich
    oszczędności nici.

    > Zalezy czy ma byc sprawiedliwosc czy kapitalizm.

    Ja tych dwóch rzeczy nie stawiam w opozycji. Raczej widzę korelację.

    > W kapitalizmie takie mieszkania beda tansze .. albo i nie - tu ma pan
    > wiecej swiatla, ale zima wyzsze rachunki ..

    Czyli jak kapitalizm, to już musowo cena za grznie musi być związana
    z powierzchnią ścian zewnętrznych?

    > Mysle ze tak zle nie jest - skoro ma goracy tylko wlot, to tez
    > niewiele ogrzewa.

    Jak (1) wlot jest gorący i (2) wylot zimny, to musi ogrzewać, bo gdzieś
    energia musi się podziać.

    > A temperatura grzejnika sie jakos usrednia.

    Nie uśrednia się.

    > IMO to nie bardzo - albo ma zimno w mieszkaniu a kaloryfery tez zimne
    > i slabo grzeja, albo kaloryfery gorace, i wtedy podzielnik zlicza.

    No właśnie, zlicza. Zlicza więcej gdy zimno, niż gdy gorąco.

    > Raczej chodzi mi o to ze ta temperatura jest prawie taka sama u
    > wszytkich, wiec jeden ze skladnikow wzoru jest podobny. I ma niewielki
    > wplyw na zaklamanie pomiaru.

    Ale skoro już to *zakładamy*, to można w ogóle nie mierzyć, bo wszystko
    da się policzyć.

    > Oczywiscie mozna zastosowac cieplomierze i mierzyc dokladnie,
    > tylko do po prostu drogo wychodzi.

    To druga skrajność. Ale dla zwolenników wydawania kluczy do windy jest
    ona chyba jedynie słusznym rozwiązaniem.

    > A biorac pod uwage pasozytowanie na sasiadach to juz zupelnie
    > nieoplacalne..

    Dla kogo nieopłacalne?

    --
    Jarek