  • 51. Data: 2011-02-01 10:20:44
    Temat: Re: książka o programowniu AVR w C
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

    Tuesday, February 1, 2011, 10:38:05 AM, you wrote:

    [...]

    > Zmień na Operę, serio, ja mam otwarte 13 zakładek i monitor pokazuje mi
    > 235MB zajętości. Co prawda pod Ubuntu 10.04 ale sądzę że pod windą jest
    > podobnie.

    Jakbym miał otwarte tylko 13 okienek, to bym się nie przejmował. Za dużo
    okienek, za dużo loginów i haseł do przeniesienia, nie wszystko działa
    tak, jak bym chciał.

    Piszę o zjawisku braku szacunku dla zżeranej pamięci przez absurdalnie
    rozrośnięte programy. To już dawno przekroczyło granice rozsądku. 20 lat
    temu dyski twarde na których pracowałem miały mniej MB niż obecnie moja
    karka grafiki. O tym, co było parę lat wcześniej - żal wspominać.

    A teraz - komputer z procesorem z dwoma rdzeniami, 2 GB RAM jest za
    stary i za wolny, żeby sobie poradzić z systemem operacyjnym starszym
    parę lat od niego. Uptime rzędu 10 dni to sukces - pod Windows95 miałem
    rzędu miesiąca...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2011-02-01 10:23:42
    Temat: Re: ksi??ka o programowniu AVR w C
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, February 1, 2011, 11:01:02 AM, you wrote:

    [...]

    > A skąd wiesz czy ta ilość zajętej pamięci nie wynika z cachowania stron
    > i nie ustawia się tego w konfiguracji?

    Za kogo mnie masz? Siedzę w tym dłużej niż żyje wielu czytelników tej
    grupy. Od zawsze mam ustawiony minimalny poziom pamięci na cache.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 53. Data: 2011-02-01 10:26:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Za kogo mnie masz? Siedzę w tym dłużej niż żyje wielu czytelników tej

    Dobrze, że nie siedzę obok, bo byś mnie chyba pobił.

  • 54. Data: 2011-02-01 10:33:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Tuesday, February 1, 2011, 11:26:39 AM, you wrote:

    > Dobrze, że nie siedzę obok, bo byś mnie chyba pobił.

    Jedynie sójkę pod żebro byś zaliczył za brak szacunku dla siwych włosów
    ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2011-02-01 10:42:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-02-01 11:20, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [.....]
    > A teraz - komputer z procesorem z dwoma rdzeniami, 2 GB RAM jest za
    > stary i za wolny, żeby sobie poradzić z systemem operacyjnym starszym
    > parę lat od niego.
    No ja to myślę, że ze starszym poradzi sobie bez problemu. :D A np.
    takie w sumie już zabytkowe P4/3.2GHz + 2GB RAM to i z nowszym od niego
    Win7 sobie nieźle poradzi. :D

    > Uptime rzędu 10 dni to sukces - pod Windows95 miałem
    > rzędu miesiąca...
    Oj, koloryzujesz. Bo chyba nie nie próbujesz nam wmówić, że taki shit
    jak Win9x to stabilny system. :D No chyba że masz na myśli tylko
    włączenie systemu i nie używanie go przez miesiąc. :D

  • 56. Data: 2011-02-01 11:19:13
    Temat: Re: ksišżka o programowniu AVR w C
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > IMO to on wcale nie mial autoroutera.
    > Tzn mial az trzy, a zaden sie nie nadawal do uzytku.
    >
    > Chyba ze miales jakas lepsza wersje.

    Zaczynam sobie przypominać, że puszczało się chyba kolejne tryby
    autoroutera. Praktycznie go nie używałem więc nie wiem, czy się nadawał.
    Tylko zrobiłem próbę na dwóch DIP14 połączonych - wszystko na krzyż.
    P.G.

  • 57. Data: 2011-02-01 13:36:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 12:19:13 +0100, Piotr Gałka wrote:

    >Zaczynam sobie przypominać, że puszczało się chyba kolejne tryby
    >autoroutera. Praktycznie go nie używałem więc nie wiem, czy się nadawał.
    >Tylko zrobiłem próbę na dwóch DIP14 połączonych - wszystko na krzyż.

    jeden byl od zasilan - grube sciezki, mozliwie prosto, to mu jeszcze
    jakos wychodzilo.

    drugi byl "memory", czyli taki od prowadzenia magistral przez kosci
    pamieci DIP. Sciezki sie prowadzi prostym zygzakiem, tylko on go
    skrecal w zla strone - zamiast ominac doprowadzenie zasilania, to
    upierdliwie skrecal w przeciwna strone.

    I trzeci mial X-Y - czyli laczenie punktow lamana, poziome odcinki po
    jednesj stronie, pionowe po drugiej. Tylko ze przy wiekszych
    projektach to mu sie udawalo tak 90% zrealizowac, a dalej brak
    miejsca. i mecz sie tu teraz czlowieku, przerabiaj to co on zrobil ..
    prosciej bylo zaprojektowac wszystko samemu od poczatku :-)

    J.

  • 58. Data: 2011-02-01 13:42:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 11:20:44 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Piszę o zjawisku braku szacunku dla zżeranej pamięci przez absurdalnie
    >rozrośnięte programy. To już dawno przekroczyło granice rozsądku. 20 lat

    Sie zgodze. Co te programy robia z ta pamiecia, czym oni te 4 GB
    zajmuja.

    >temu dyski twarde na których pracowałem miały mniej MB niż obecnie moja
    >karka grafiki. O tym, co było parę lat wcześniej - żal wspominać.

    No tak, ale wtedy nie miales 1920x1024x4B
    Choc to tylko 8MB, powiedzmy ze jeszcze drugie taki bufor, no moze
    trzeci, a po co wiecej. Do dekompresji dvd ?

> [...]
    >stary i za wolny, żeby sobie poradzić z systemem operacyjnym starszym
    >parę lat od niego. Uptime rzędu 10 dni to sukces - pod Windows95 miałem

    No nie, XP tez potrafi wiecej wytrzymac, tylko drobiazg - wlasnie
    musialem IE ubic bo sie cos rozrosl :-)

    J.

  • 59. Data: 2011-02-01 14:07:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 1, 2011, 2:42:22 PM, you wrote:

    [...]

    > No nie, XP tez potrafi wiecej wytrzymac, tylko drobiazg - wlasnie
    > musialem IE ubic bo sie cos rozrosl :-)

    Ubijanie FF co 3 dni nic nie daje - trzeba przeładować całość bo muli
    strasznie. A reakcja na rolkę przewijania po sekundzie jest naprawdę
    wpieniająca.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-02-01 14:10:18
    Temat: Re: ksi?żka o programowniu AVR w C
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > miejsca. i mecz sie tu teraz czlowieku, przerabiaj to co on zrobil ..
    > prosciej bylo zaprojektowac wszystko samemu od poczatku :-)

    Mojego zadania (dwa DIPy na krzyż) też nie zrobił w 100%, ale Protel był
    gorszy.
    To był tylko test ścieżki i tak robiłem i robię ręcznie.
    P.G.