    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto szkodowy?
    Date: Mon, 29 Jan 2024 20:23:43 +0100

    On Mon, 29 Jan 2024 18:58:20 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:mhzc7cmvrqm6$.1i1w964m0yat3$.dlg@40tude.net>

    > A :)

    > genialne, należy się oskar
    >
    > Dobry kierowca wie, że nie wszyscy na drodze są
    > tak dobrzy jak on :D

    > no właśnie

    google cos szuka
    https://polskiedrogi-tv.pl/kolizja-z-policyjnym-radi
    owozem/

    Ale u Ciebie jest jeszcze

    "A spojrzał w lewe lusterko (van), potem spojrzał na jadących z
    przeciwka i lewym przednim rogiem wgniótł przedni słupek prawych drzwi
    B."

    Skoro trafił w drzwi, to cos kiepsko się upewnił, ze pas jest wolny.

    IMO - to jest jeszcze możliwość, ze obaj winni.

    Tzn jednemu i drugiemu policja postawi zarzuty, "nie zachował
    ostrozności w ruchu drogowym przez ..." i sądy obu skażą ..

    > tylko, że w moim wypadku nie ma samochodów zasłaniających

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;
    2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
    3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    Upewniłeś się, póki jechałes prawym pasem?

    Film z kamerki byłby przydatny, ale też IMO - trafienie w drzwi,
    sugeruje, ze wyprzedzający dłuzej jechal lewym pasem.

    Choc jak kto dynamicznie jezdzi, w stylu Froga, to i wyprzedza z
    nienacka :-)

    J.