    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Date: Wed, 5 Oct 2011 20:36:24 +0200

    news:j6i765$2ca$1@node2.news.atman.pl...

    > Hmmm znam wielu druciarzy, znam wielu "oszczędnych", ale nikt wśród wielu
    > znajomych nie jeździ na nalewkach w osobówce.

    pytanie czy to jakiś wyznacznik.

    > Na tyle te pojęcie w mojej świadomości jest wypchane w pisdu, że pierwsze
    > o czym pomyślałem, to to, że pytasz o "mieszanki" paliwowe ala
    > opał/frytura/etc ;)

    póki co korzystam z ON, ale nie powiem - był taki czas (dawno dawno temu)
    kiedy zrobiłem mase kilometrów na OO i .. wtedy nie narzekałem.
    Teraz powstrzymuje mnie trudności z zakupem, brak faktury (takiej co to
    można odliczyc ;-) ) oraz ciągłe papranie sie z przelewaniem tego z baniaka
    ;-)

    A wracając do tematu - moje pytanie bierze sie z *niewiedzy*
    Zastanawiam sie czy coś sie zmieniło w technologii (a konkretnie w kontroli
    jakości) wykonania od czasów Fiatów 126p, kiedy to ostatnio mialem wlasnie w
    takim pojeździe założone nalewki ;)

    No i główne pytanie to takie - na ile ustępują one najtańszym oponom nowym.
    Skoro w rozmiarze 195/65R15 najtańsze opony to koszt ok 180zł a nalewki to
    ok 100 zł to zakładając jazde, która nie przewiduje szczególnego
    przekraczania prędkości prędkości poza terenem zabudowanym oraz to, ze
    jeszcze nigdy nie mialem tego samego samochodu przez dwa sezony zimowe pod
    rząd ... to opcja nalewek wydaje sie być lepsza niż używek.
    Pytanie jest zasadnicze - czy nadal występują problemy z wyważeniem, czy
    rozwarstwianiem sie bieżnika... podczas normalnego użytkowania opony.

    A tak najbardziej kuszącą rzeczą w bieżnikach jest wlasnie to, ze każdy albo
    sie nabija i wyśmiewa albo gada jakieś farmazony - ale póki co nie trafilem
    na kogoś, kto by na tym jeździł... wiec mógłbym wyrobić sobie wlasne zdanie.
    Jeśli jednak mam w połowie grudnia kupować znów opony to zapał do wlasnych
    spostrzeżeń mi mija ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl