    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: magnes na pół
    Date: Mon, 03 May 2010 02:06:31 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Jesteś tego pewien ?
    > Co będzie jak jedną połówkę pierścienia obrócisz "do góry nogami" ? :)
    > 7
    A coz to za filozofia abys watpil, ze magnes przeciety wzdluz linii sil pola
    (w nim), kazdy kawalek bedzie sie od reszty odpychal. Ja pisze pamietajac cel
    tej dyskusji. Pytajnik chce przecinac swoje magnesy wlasnie tak. Wzdluz linii
    sil. Zatem na pile diamentowej nie bedzie problemu; w chwili przeciecia te dwa
    kawalki sie odepchna. Jesli by cial w poprzek, ciecie moze byc bardziej
    skomplikowane. Np silny magnes neodymowy ciety w ten sposob grozi gwaltownym
    zablokowaniem tarczy.
    Oczywiscie, ze jesli go odwrocisz, malo on sie sam moze odwrocic, to te
    kawalki beda sie przyciagac. Dlatego pislem o koniecznosci mocowania magnesu w
    czasie ciecia by uniknac takich niespodziewanek.
    Pzdr.
    Tornad