  • 1. Data: 2010-04-29 16:11:28
    Temat: magnes na pół
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Załóżmy,ze mam 500 magnesów od dużych głośników [pierścienie 80x60x10] i
    chciałbym je [średnicę]podzielić na pół.Sprawdzona metoda to nadcięcie
    tarczą diamentową i łamanie poprzez odpowiednie drzwignie i udar.Trochę
    nierówno sie łamie ale przejdzie do moich potrzeb.Ale tak mnie olśniło, że
    może komuś dać na laser? Dałoby radę to przeciąć? Drogo kosztuje taka
    zabawa?

    Palik

  • 2. Data: 2010-04-29 18:02:16
    Temat: Re: magnes na pół
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > nierówno sie łamie ale przejdzie do moich potrzeb.Ale tak mnie olśniło,
    > że może komuś dać na laser? Dałoby radę to przeciąć? Drogo kosztuje taka

    Przetnie, ale zniszczyć może pole. Droga zabawa. Za godzinę liczą od
    20-80zł.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2010-04-30 08:59:18
    Od: mirek <m...@v...pl>

    On 29 Kwi, 20:02, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:
    Witam.
    To może cięcie wodą? Na przykład http://www.teja.pl/pl/b/ciecie-woda/0?r=41
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-30 09:09:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>

    A po co takie polowki ?

    > Przetnie, ale zniszczyć może pole.

    powinno sie udac ponownie namagnesowac.

    Silne udary tez rozmagnesowuja, wiec moze lepiej laserem niz pila.
    A najlepiej woda :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-04-30 09:59:09
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-04-29 20:02, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Przetnie, ale zniszczyć może pole.

    Zwłaszcza, że w jednej połówce będzie N, a w drugiej S ;-)

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-04-30 15:19:50
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Zwłaszcza, że w jednej połówce będzie N, a w drugiej S ;-)
    >
    > --
    ________MAT_______

    Ma to swoje dobre strony. Będą się zawsze przyciągały :)

  • 7. Data: 2010-05-01 02:12:23
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > To może cięcie wodą? Na przykład http://www.teja.pl/pl/b/ciecie-woda/0?r=41

    Wodą, potwierdzam.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2010-05-02 03:40:01
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > nierówno sie łamie ale przejdzie do moich potrzeb.Ale tak mnie olśniło, że
    > może komuś dać na laser? Dałoby radę to przeciąć? Drogo kosztuje taka

    Mozna jeszcze elektroiskrowo...
    Zaden laser ani pila diamentowa na sucho, ani woda pod duzym cisnieniem lecz
    zwykla "cyrkularka" do ciecia plytek.
    Decydujaca jest sama "bletka" czyli tarcza. Nie jakies tanie chinskie
    badziewie, blaszany krazek z dziura oblepiony proszkiem diamentowym lecz
    profesjonalna tarcza diamentowa, ktora ma wglebienia wypelnione stopem z
    piaskiem diamentowym. Jak jedno ziarenko sie wykruszy to jego role przejmuje
    nastepne a jest ich w takiej tarczy sporo. Dobra tarcza o srednicy 10 cali, tu
    w Hameryce kosztuje okolo 100-120 dolarow.
    Z tym, ze konieczne jest ciagle polewanie tej tarczy woda biezaca. Do tego ta
    cyrkularka wyposazona jest w mala pompke, ktora pompuje wode w obiegu
    zamnknietym.
    Ja cialem sporo; od twardych, mrozoodpornych plytek (glazury) poczawszy, przez
    magnesy ferrytowe i neodymowe a na granicie skonczywszy. Ten ostani tnie sie
    najgorzej. I wszystko ta jedna tarcza.
    Moja pila ma obroty okolo 1700/min i tzw. sanki; przesuwna podstawe na
    rolkach, ktora zapewnia ciecie wzdluz plaszczyzny pod dowolnym, ustawianym
    katem i zapewnia rownomiernosc posuwu. Umozliwia tez mocowanie materialu co w
    przypadku magnesow, szczegolnie neodymowych moze byc koniecznoscia. Ciecie
    od "culagi" jest mozliwe ale odpryski materialu, "trociny", moga powodowac
    zaciecia grozace uszkodzeniem tarczy a nawet wypadkiem.
    W sumie dle tej ilosci zakup pily sredniej klasy moze byc ekonomicznie
    uzasadniony. Moja bletka naciela juz chyba z kilkaset metrow roznych
    materialow i nadal trzyma sie niezle. Zatem po uzyciu mozesz ja spoko
    odsprzedac.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-05-02 04:00:51
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Ma to swoje dobre strony. Będą się zawsze przyciągały :)

    Nic z tych rzeczy, beda sie odpychaly. Magnes glosnikowy w ksztalcie krazka z
    dziura jest namagnesowany w kierunku poprzecznym tzn. na jednej podstawie ma N
    a na przeciwnej S. Jak byc je przecial jak to pisze zabawny Przedpisca tak aby
    utworzyly sie dwa krazki to wtedy by sie przyciagaly. Jak go przetniesz po
    srednicy to zlozone na stole normalnie sie odepchna.
    Swego czasu, dawno temu, byly glosniki o mocy "az" 25 watow. One mialy magnes
    skladany bodajze z czterech ksztaltek. Wiesz ile ja sie musialem nameczyc aby
    te kawalki z powrotem do kupy zlozyc, to ustawic i skrecic po przewinieciu
    cewki membrany?
    Membrany przewijalem nasycajac cewki zywica epidiam 5 z wypelniaczem maczka
    krzemowa; po tej operacji glosniki znosily moc 50 - 60 watow!
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2010-05-02 10:49:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Membrany przewijalem nasycajac cewki zywica epidiam 5 z wypelniaczem maczka
    > krzemowa; po tej operacji glosniki znosily moc 50 - 60 watow!

    Jak się będą tylko odpychały to też super. Można sobie zrobić pociąg na
    poduszkach magnetycznych. Albo jak ktoś wymyśli materiał pochłaniający pole
    magnetyczne to perpetuum mobile.