    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Date: Sun, 15 Oct 2017 11:48:10 +0200

    W dniu 2017-10-15 o 09:58, kloi pisze:
    > Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy
    > 140km/h... jaki wybrac???
    >
    > tak przeglądam testy i widzę że te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody
    > fabi łykają 7-8 litrów przy tej prędkości
    >
    > wcale to nie jest mało w porównaniu do mojego obecnego stilo 1.6 16V
    > który przy tej prędkości też łyka 8l/100
    >
    > mam też pande 1.1 MPI i na trasie 500km gdzie połowa to autostrada
    > reszta to drogi lokalne, na autostradzie przy V=120km i lokalnych
    > drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100
    >
    > podobno suzuki baleno się wyróżnia ale nie mogę trafić na jakieś
> [...]

    Na AutoCentrum zaglądałeś?

    https://www.autocentrum.pl/spalanie/

    Dane pochodzą od kierowców. Po odsianiu extremów można sobie wyrobić zdanie.

    Jest jedna rzecz:
    Często paradoksalnie dla tej samej budy oszczędniejsze bywa autko z
    większym silnikiem.
    Uzasadnienie: kierowca mając słabszy silnik depcze pedał gazu do
    podłogi, chcą uzyskać jako-taką dynamikę. W większym/mocniejszym silniku
    wystarczy lekko przycisnąć pedał gazu - mamy to samo.
    Na autostradach bywa, że przykładowo przy 120 km/h słabszym silnikiem
    często ciężko już coś wyprzedzić, jedziemy na maksymalnym zużyciu
    paliwa, a to samo autko z większym silnikiem dopiero zaczyna się budzić
    do życia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam