    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: mały samochod spalanie jaki?
    Date: Sun, 15 Oct 2017 13:24:11 +0000 (UTC)

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ciekawe - mój pokazuje bardzo dokładnie - w sensie jak jadę przez
    > pół Polski, to różni się od tego z Google maps o jakies kilka
    > (czasem kilkanaście km) km więcej. I pewnie to rzeczywiście kilka km
    > więcej przejechałem, bo na stację zjechać do kibelka, itp.

    Ale w jakim sensie ciekawe?
    No przeciez mowie ze takie co pokazuja dokładnie tez sa.
    Przykładowo stary leciwy fiat scudo na oponach 185 80 14 pokazuje mniej
    wiecej tyle ile sie przejedzie.
    Mowie mniej wiecej bo np. róznica miedzy nowa opona a opona która ma
    powiedzym zjechany o 6mm bieznik to juz około 2% wiec dokładna dokładnosc
    jest wrecz niemozliwa :)

    > Co do niewiedzy to raczej bym się spodziewał, że po prostu nigdy
    > tego nie przeliczyli, tylko patrzą na komputer.

    To drugi powód.
    Przykładowo w moim ducato 2.0 było tak:
    na poczatku pokazywał zawsze ok 0,4 za mało.
    potem po wymianie wtryskiwaczy zaczał pokazywac idealnie
    a potem po wymianie pompy w zbiorniku pokazuje 0,8 za mało.
    Nie wiem czy potrzebna jest jakas kalibracja czy co...

    Drugie ducato z silnikiem 2.3 pokazuje idealnie.

    > Ale w większości wypadków ludzie przeżywają dysonans poznawczy i na
    > siłę wmawiaja sobie, że ich dizel na 10 km trasie dom praca w
    > korkach, pali tyle co pisali inni, którzy również chcieliby wierzyć
    > w to co napisali;)

    To oczywiście tez ma znaczenie.

    > Jak mówię znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówią
    > mi, ze ich disle to 4,5 w zimę w mieście w korkach;) Zresztą
    > zobaczysz - zaraz ktoś napisze:P

    :))))
    Dlatego własnie uwazam, ze DOKLADNIE w całej masie to ludzie nie wiedzia
    ile ich auta pala, jedni wiedza lepiej, inni gorzej ale co do zasady to
    tylko w przyblizeniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko