  • 11. Data: 2004-07-10 21:45:31
    Temat: Re: moze to nie 'problem' PL internetu, ale...
    Od: Krzysztof Sawicki <k...@p...pl.pulapka.invalid>

    *Neas*:

    > Problemem nie jest oczywiście systematyczne zwiększanie
    > objętości skrzynek e-mail, także dla obecnych użytkowników (z tego co
    > pamiętam 20->25->50->100->200MB).

    Ja bym jednak powiedział, że to zwiększanie jest "problemogenne". Dzisiaj
    widziałem list z tlen.pl, w którym można przeczytać:

    "2) Możesz również wysyłać do znajomych pliki MP3 (dzięki podniesieniu
    limitu wielkości załączników do 20 MB)."

    Czy to nie jest uczenie złych nawyków?

    --
    [Krzysztof Sawicki ksawicki(a)post.pl http://www.antylameriada.boo.pl/]
    [GSM 011000000000011000001000000000000111 JID: ksawicki(a)jabberpl.org]

  • 12. Data: 2004-07-10 22:40:26
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Krzysztof Sawicki
    <k...@p...pl.pulapka.invalid> w artykule
    a> pisze:

> [...]
    >
    > "2) Możesz również wysyłać do znajomych pliki MP3 (dzięki podniesieniu
    > limitu wielkości załączników do 20 MB)."

    Już się jedna panienka skarżyła, że nie może z o2 ściągnąć dwóch piosenek.
    Na dodatek wiadomość z tlenu nawołuje do agitacji:

    "ps. W rewanżu dajcie znać swoim znajomym o 250-megowych kontach.
    Kto lepiej wybrał? Ty czy oni?"

    Czyli czeka nas lawina "przyjaznego" spamu o powiększaniu...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 13. Data: 2004-07-10 22:41:35
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> w artykule
    <news:ccphk4$8nu$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

    > Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> zapodał(a):
    > Hmmmm.... jak ktoś napisze po 15stym lipca:
    > "zmiana taryf Polpak FrameRelay/ATM", to też tak odpiszesz?

    Widzisz różnicę między pozycją Polpaku a Home.pl? Znasz opis tej grupy? A
    znasz dowcip o ponumerowanych dowcipach?

    > oooojjj - tutaj już byś pomylił pojęcia: "kurs" i "efektywne
    > wykorzystanie nabytej wiedzy marketingu bezpośredniego".

    Wiedzę nabywa się na kursie, prawda? W Twoim przypadku jednak trudno
    sensownie użyć pozostałych dodanych przez Ciebie słów inaczej niż przez
    negację.

    > Faktem jest jednak, że masz jakąś manię prześladowczą: wszędzie
    > widzisz spamerów? ;-)

    Mylisz się. ONI _są_ wszędzie.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 14. Data: 2004-07-10 22:50:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Neas <n...@u...neas.ws> w artykule
    <news:40f03500$1@news.home.net.pl> pisze:

    > Przesadzasz.

    Ani trochę.

    > Problemem nie jest oczywiście systematyczne zwiększanie
    > objętości skrzynek e-mail, także dla obecnych użytkowników (z tego co
    > pamiętam 20->25->50->100->200MB).

    Problemem jest pisanie nie na tę grupę, podczepianie się pod cudzy wątek z
    własnymi problemami, odpowiadanie nie tej osobie czy nie ta tę wiadomość,
    wreszcie pisanie w taki sposób, że sam autor nie wie, co miał na myśli.

    > Jest nim jednak dokładnie
    > odwrotne zachowanie wielu providerów, którzy niejednokrotnie
    > sprzedają trochę kont, a potem znikają z rynku lub obniżają
    > drastycznie poziom swoich usług. Warto więc moim zdaniem od czasu do
    > czasu zwrócić uwagę na pozytywne przykłady.

    Co widzisz pozytywnego w namawianiu ludzi do przesyłania dużych plików
    pocztą czy do spamowania znajomych i grupy dyskusyjne "radosną nowiną"?
    Gdzie masz zwrócenie uwagi na przykłady? Bo ja zobaczyłem tylko
    przeklejony fragment reklamowego maila rozesłanego do użytkowników konta
    przez jego dostawcę.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 15. Data: 2004-07-10 22:56:22
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Krzysztof Sawicki" <k...@p...pl.pulapka.invalid> wrote in message

    > Czy to nie jest uczenie złych nawyków?

    Dokladnie tak jest... napewno niejedna skrzynka mailowa "peknie" z tego
    powodu...
    konkurencja przybiera coraz ostrzejszy charakter, zaczyna wkraczac w
    elementarne zalozenia protokolow...

    --
    ---

  • 16. Data: 2004-07-10 23:40:09
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    Krzysztof Sawicki <k...@p...pl.pulapka.invalid> pisze:

> [...]
    >
    >"2) Możesz również wysyłać do znajomych pliki MP3 (dzięki podniesieniu
    >limitu wielkości załączników do 20 MB)."

    Trochę tak, trochę nie.

    Ja np. większe pliki wystawiam zwykle via ftp/http, ale trzeba
    zdawać sobie sprawę, że wiele osób nie może tego zrobić lub nie
    potrafi. Coraz większa pojemność skrzynek mail jest zupełnie
    naturalna i nie należy nad tym rozpaczać, bo po prostu tak musi
    być. Można się natomiast cieszyć, że firma home.pl powiększa
    takze konta obecnych klientów, a nie tylko tych nowych.

    --
    Neas, n...@u...neas.ws, http://www.drzwi.org

  • 17. Data: 2004-07-11 00:05:59
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com> pisze:

    >Dokladnie tak jest... napewno niejedna skrzynka mailowa "peknie" z tego
    >powodu...
    >konkurencja przybiera coraz ostrzejszy charakter, zaczyna wkraczac w
    >elementarne zalozenia protokolow...

    Jeśli przekroczą, to będzie należało je zmienić. ;->

    --
    Neas, n...@u...neas.ws, http://www.drzwi.org

  • 18. Data: 2004-07-11 00:12:35
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl> pisze:

    >Co widzisz pozytywnego w namawianiu ludzi do przesyłania dużych plików
    >pocztą

    Jeśli nie ma sensownej alternatywy, to co proponujesz? Wysłanie
    pliku pocztą jest chyba najłatwiejsze. Ja też bym chętnie
    widział świetnie wyedukowanych userów którzy wysyłają tylko maile
    tekstowe, nie siedzą na czatach itd., ale przecież to utopia.

    >czy do spamowania znajomych i grupy dyskusyjne "radosną nowiną"?

    Pozytywnego? Nic, ale od dawna mnie to już nie złości.

    >Gdzie masz zwrócenie uwagi na przykłady? Bo ja zobaczyłem tylko
    >przeklejony fragment reklamowego maila rozesłanego do użytkowników konta
    >przez jego dostawcę.

    Jeśli dobrze Cię zrozumiałem - także uważam, że wypadałoby
    skomentować w pierwszym mailu, odnieść się do czegoś, a nie po
    prostu przekleić. Ale to już szczegóły, po co się tak denerwować?
    Myśląc bardziej pozytywnie, można to potraktować jako
    zaproszenie do dyskusji na dany temat. ;>

    --
    Neas, n...@u...neas.ws, http://www.drzwi.org

  • 19. Data: 2004-07-11 05:34:46
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> zapodał(a):

    > Widzisz różnicę między pozycją Polpaku a Home.pl? Znasz opis tej grupy?

    W zależności od świadczonych usług, tj. w swojej kategorii: porównywalni,
    czyż nie? Z innej strony: a co ma do tego pozycja?

    > A znasz dowcip o ponumerowanych dowcipach?

    znam.

    > Wiedzę nabywa się na kursie, prawda? W Twoim przypadku jednak trudno
    > sensownie użyć pozostałych dodanych przez Ciebie słów inaczej niż przez
    > negację.
    > Mylisz się. ONI _są_ wszędzie.

    uuuuu - w lodówce też? ;-P

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 20. Data: 2004-07-11 07:38:45
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    bad_skipper <bad_skipper@bad_skipper.com> wrote:

    > konkurencja przybiera coraz ostrzejszy charakter, zaczyna wkraczac w
    > elementarne zalozenia protokolow...

    s/konkurencja/marketing/

    --
    Przemysław Maciuszko