  • Data: 2015-10-14 16:32:32
    Temat: Re: największa hurtownia części się reklamuje
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-14 o 09:35, kosmos pisze:

    > Musisz zrozumieć, że IC i inne tego typu hurtownie mają w asortymencie
    > kilkaset tysięcy artykułów, z czego dostępnych (na miejscu lub w
    > filiach) pewnie grubo ponad 100 tysięcy, i to z przeróżnych
    > asortymentów. Każda część musi być dobrana przez katalog, który jest
    > skonstruowany w taki sposób, że kolejno podajesz informacje o
    > samochodzie zawężając obszar poszukiwań.

    IC ma 3 katalogi: zwykły, wystawiony dla ludzi przez www, wewnętrzny,
    oraz b2b do zamówień przez inne hurtownie i niektóre sklepy.
    Każdy z nich ma możliwość wyboru wg. producenta pojazdu / modelu /
    rocznika / silnika także wg zastosowania (elektryka / silnik/
    zawieszenie itp), oraz wg p.n. zamienników.
    Oprócz tego katalog wewnętrzny i b2b mogą szukać wg producenta.

    > O ile facet ze wspomnianego przez Ciebie sklepu mógł sypać numerami i
    > zastosowaniami z głowy bo pewnie miał mocno ograniczony asortyment (np.
    > tylko do najpopularniejszych w rejonie marek i modeli pojazdów) o tyle

    Mimo wszystko w małych sklepach spotykam bazy na ponad 60 tys. artykułów.

    > nie ma możliwości aby dysponował równie specjalistyczną wiedzą mając do
    > dyspozycji asortyment dużej hurtowni...

    Nie mam pod ręką wewnętrznego katalogu IC ani podobnej hurtowni. Ale
    tego dużo nie ma - chyba poniżej 200 tys. pozycji.
    Widziałem u klienta katalog Hondy - było tego ok. 240 tys. pozycji.

    Skąd taki paradoks?
    Otóż duże hurtownie mają tylko to, co schodzi w rozsądnym czasie.
    Natomiast Honda miała wszystko, dostępne wszędzie na całym świecie.

    > Co do wad wyszukiwarek - niestety NIE MA gwarancji, że wszystkie części
    > do pojazdu da się prawidłowo dobrać do pojazdu. Jeżeli katalog obsługuje
    > numery VIN to szanse na prawidłowe trafienie są spore, ale na pewno nie
    > 100%. A spora część katalogów elektronicznych w hurtowniach numerów VIN
    > nie obsługuje. Jako ekstremalny przykład można podać fiata Uno, w którym
    > montowano kilka rodzajów sprzęgieł, ale w żadnym przypadku nie można
    > było być pewnym które zamontowano w danym pojeździe - nawet serwisy nie
    > były w stanie tego określić w 100% bez rozebrania pojazdu.

    O tym wiem.
    Sam miałem problem z Mitsubishi Pajero II, które oficjalnie we
    wszystkich prawie katalogach ma zakres dat 1990 do 2000. Ja mam rocznik
    2001, po lifcie. Samo Pajero było produkowane w kilku miejscach na
    świecie i pod różnymi nazwami (np. Montero). W Indiach było produkowane
    jako Pajero Classic aż do bodajże 2012 roku. O tym "nie wiedzą" nawet
    katalogi fabryczne Mitsubishi Poland.
    Do mojego wehikułu np. wg katalogów są 2 typy klocków hamulcowych,
    zupełnie różnych. Ale to pikuś, bo je widać, w przeciwieństwie np. do
    sprzęgieł w Uno czy BMW.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam