eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingnastepny punkt › Re: nastepny punkt
  • X-Received: by 10.157.67.140 with SMTP id t12mr3183248ote.7.1489421371687; Mon, 13
    Mar 2017 09:09:31 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.67.140 with SMTP id t12mr3183248ote.7.1489421371687; Mon, 13
    Mar 2017 09:09:31 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    w124no2889308itb.0!news-out.google.com!78ni13301itm.0!nntp.google.com!w124no288
    9303itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 13 Mar 2017 09:09:31 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.25;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.25
    References: <0...@g...com>
    <oa4g7g$b9j$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <c...@g...com>
    <oa60b6$o6j$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: nastepny punkt
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 13 Mar 2017 16:09:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210315
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 15:46:29 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 12:38:15 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > > On 13.03.2017 01:15, fir wrote:
    > > > W dniu niedziela, 12 marca 2017 23:47:04 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > > >> W dniu niedziela, 12 marca 2017 23:23:35 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > > >>> W dniu niedziela, 12 marca 2017 22:57:05 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > > >>>> On 12.03.2017 22:46, fir wrote:
    > > >>>>> szukam dosyc prostego algorytmu
    > > >>>>>
    > > >>>>> mam punkt int x,y np 0,0
    > > >>>>> i chce znalezc nastepny punkt
    > > >>>>> w kierunku jakiegos dowolnego punktu
    > > >>>>> int dist_x, dist_y, tak jak gdybym
    > > >>>>> rysowal linie prostą
    > > >>>>>
    > > >>>>> jak wzynaczyc ten przylegly punkt?
    > > >>>>>
    > > >>>>
    > > >>>> Algorytm Bresenhama
    > > >>>>
    > > >>> raczej fragment bressenhama ale jaki
    > >
    > > Z testów wygląda, że całego.
    > >
    > >
    > >
    > > >>
    > > >> w sumie to chyba bedzie cos takiego
    > > >>
    > > >> int2 NextPointTowards(int x, int y, int dest_x, int dest_y)
    > > >> {
    > > >> int2 n = {x, y};
    > > >>
    > > >> int dx = dest_x - x;
    > > >> int dy = dest_y - y;
    > > >>
    > > >> int sx = sign(dx);
    > > >> int sy = sign(dy);
    > > >>
    > > >> if(sx==0) n.y += sy;
    > > >> else if(sy==0) n.x += sx;
    > > >> else
    > > >> {
    > > >> float m = fabs(((float)dy)/dx);
    > >
    > > a to da się zrobić bez floatów. Choćby tak:
    > > if ( 2*abs(dx) < abs(dy) )...
    > > else if ( abs(dx) > 2*abs(dy) )...
    > >
    > > >>
    > > >> if( m < 0.5) n.x += sx;
    > > >> else if( m > 2.0) n.y += sy;
    > > >> else { n.x += sx; n.y += sy; }
    > > >> }
    > > >>
    > > >> return n;
    > > >>
    > > >> }
    > > >>
    > > >> mozna by wywalic dzielenie zastepujac ifem ale nie wiedomo czy if szybszy
    > > >>
    > > >> pozatym w dzialaniu to chyba nie zastpi bresenhama (trzebby sprawdzic) choc mw
    o to mi chodzi bo taka procedura jest jaby bardziej ogolna
    > > >
    > > > zrobilem testy i okazalo sie ze to nie dziala dobrze
    > >
    > > >
    > > > http://minddetonator.htw.pl/compact.jpg
    > > >
    > > > gorna linia to normalne a dolna dolna linia to wynik generowania tych punktow
    > > > wyzej
    > >
    > > Nic dziwnego. Ten kod pozwala na wybór jednego z 8 kierunków.
    > > Będzie używał 2 kierunków na zmianę tylko wtedy, gdy jest na ich
    > > granicy.
    > > Efektywnie będzie wiec tworzył proste jedynie w 16 różnych kierunkach.
    > >
    >
    > chyba sluszna uwaga raczej nie przemyslalem tego
    >
    > > Aby temu zapobiec, trzeba albo pamiętać linię, po której się porusza
    > > (skomplikowane, niepotrebne i, a do tego jak się domyślam, że śledzony
    > > punkt się porusza:) )
    > > albo pamiętać ułamkową pozycję i robić ideowo jak u Bresenhama.
    > >
    > >
    > > I teraz pytanie, co tak naprawdę robisz.
    > >
    > > Jeśli rysujesz linię,
    > > - Użyj Bresenhama.
    > > - Twoja biblioteka graficzna nie ma rysowania linii? Muis mieć. Niech
    > > ona to zrobi, wtedy karta graficzna narysuje linię, nie procek;-)
    > >
    > > Jeśli jets to ludzik goniący za być możę ruchomym punktem,
    > > idea jest ta sama (błąd-korekcja) - ludzik ma pozycję znaną
    > > dokałdniej niż 'ten piksel'. Nie da się sprowadzić do wspolnego
    > > mianownika jak dla stałej linii, więc albo float (najwygdniej) albo
    > > 'stały przecinek', czyli np pozycja z to int z dokłądnosćią do 1/1024
    > > piksela.
    > >
    >
    > a masz jakis matematyczny/logiczny dowód
    > ze tego sie nie da zrobic?
    >
    > dla mnie nie jest to takie pewne (nie mam zdania)
    >
    > tego co uzywam raczej uzywalbym do rysowania lini - taka forma jest bardziej
    'ogolna' np latwo z tego zrobic rysowanie lini przerywanej, w dwu kolorach -- no i
    mozna tez uogolnic na nielinie (ale przypadek o ktory pytam to rysowanie lini)
    >
    > moge przerobic na floaty ale troche szkoda ze nie kojarze poprawnej wersji
    > na intach - ew mozna kombinowac z zapamietywaniem tego subpixelowego przesuniecia
    jako wewnetrznej zmiennej statycznej - temat niby prosty a wymaga troche przemyslania
    >
    >
    >
    > > BTW, jesli to ludzik i pogoń, to tak, jak to opisałeś, ma jeszcze jedną
    > > wadę. Ruch pionowy i poziomy jest wolniejszy niż po przekątnych
    > > o sqrt(2).
    > >
    >
    >
    przykladowa wersja float

    int MovePointTowards(float* x, float* y, float dest_x, float dest_y)
    {
    float nx = *x;
    float ny = *y;

    float dx = dest_x - nx;
    float dy = dest_y - ny;

    if(fabs(dx)<0.1 && fabs(dy)<0.1) return 0;

    float sx = fsign(dx);
    float sy = fsign(dy);


    if(sx==0) ny += sy;
    else if(sy==0) nx += sx;
    else
    if (dy<dx)
    {
    float m = fabs(dy/dx);

    nx += sx;
    ny += m*sy;
    }
    else
    {
    float m = fabs(dx/dy);

    ny += sy;
    nx += m*sx;
    }

    *x=nx;
    *y=ny;
    return 1;

    }

    void foo()
    {


    float x = 100;
    float y = 100;

    do SetPixel(x,y, 0xffffff);
    while(MovePointTowards(&x, &y, 234, 337));

    }

    dziala pytanie o ile to jest wolniejsze i
    o ile by bylo po maksymalnym wyoptymalizowaniu

    inne pytanie co mozna tym np ciekawego narysowac

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: