    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nie termo transfer
    Date: Mon, 8 Oct 2018 17:43:04 +0000 (UTC)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > OK, ale *dlaczego*? Pieniędzy wielkich nie oszczędzasz, produkt wynikowy
    > masz znacznie gorszy, więc poza tymi faktami muszą istnieć inne powody.
    > Czas zrozumiem, satysfakcję zrozumiem, coś jeszcze pominąłem?

    W moim przypadku jest to głównie czas. Załóżmy, że wpadło mi do głowy (lub
    potrzebuję) jakiegoś urządzenia i akurat mam na to trochę czasu. Jeśli
    zrobię płytkę dziś, to urządzenie będzie skończone dziś lub maksymalnie
    jutro. Jeśli zamówię płytkę dziś, to przyjdzie za jakiś czas, ale za jakiś
    czas mogę mieć już inne rzeczy na głowie.

    A czy satysfakcja... raczej nazwałbym to niezależnością.

    Po prostu to jest hobby, a nie praca, a na hobby czas znajduje się między
    pracą (i innymi hobby)...

    > Z tym się zgodzę, ale:
    >
    > a) od stosunkowo długiego czasu "prawdziwe", finalne płytki robię
    > wyłącznie na czterech warstwach.

    I tu jest ta różnica. Ja rzadko robię dwustronne, najczęściej udaje się
    zmieścić na jednej stronie (ale metodę dla dwustronnych też mam
    opracowaną). Więcej niż dwóch stron (warstw) jeszcze nie potrzebowałem.

    > b) w jednym prototypie musiałem na szybko zmodyfikować koncepcję
    > i płyteczkę jednostronną 1x1,5cm dla 4. elementów machnąłem na
    > żelazku.

    Takie robię termotransferem. Bardziej skomplikowane fototransferem i
    wychodzą naprawdę nieźle.

    > Teraz uwagę zaprzątają mi płytki o dużej gęstości energii, co może
    > oznaczać konieczność do ręcznego trawienia prototypów. Z tym, że ja
    > trawić chcę w blasze 500+um, niekoniecznie z jakimkolwiek podkładem.

    To już jest zupełnie inny temat...