  • 71. Data: 2014-01-11 15:33:28
    Temat: Re: notebook
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 11-01-2014 14:59, JDX pisze:
    > No właśnie, ze względu na kompletny brak ergonomii laptopy nie zastąpiły
    > i chyba nigdy nie zastąpią desktopów.

    Zauważ, że monitory też mocno potaniały, czy też - za taką samą cenę
    kupuje się teraz 22 i więcej cali z super parametrami, więc jeśli
    weźmiesz laptopa za 2000 zł, dasz 700 za monitor i 300 za (koniecznie
    bezprzewodowe) klawisze, mysz, może jakąś lepszą kamerę i już masz
    teoretycznie fajną stację roboczą, z której w pełni funkcjonalną
    "jednostkę podstawową" możesz łatwo i szybko gdzieś przemieścić.

    > Poza tym kupowanie laptoków tylko
    > dlatego, że "taka jest teraz moda i duch czasów" jest kompletną głupotą.

    Moda już minęła. Teraz na topie są przecież tablety. A laptopy się
    kupuje, bo do oglądania śmiesznych kotków są po prostu wygodne. Można
    sobie zrobić kawę, wbić pod kocyk na kanapę i oglądać wszelakie
    Internety. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 72. Data: 2014-01-11 16:07:22
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 11 Jan 2014 15:33:28 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

    > Zauważ, że monitory też mocno potaniały, czy też - za taką samą cenę
    > kupuje się teraz 22 i więcej cali z super parametrami,

    Czyli za jaką cenę i z jakimi super parametrami?

> [...]
    > masz teoretycznie fajną stację roboczą, z której w pełni funkcjonalną
    > "jednostkę podstawową" możesz łatwo i szybko gdzieś przemieścić.

    Monitor za 700 PLN i super parametry? Jakieś konkretne przykłady? I pytanie
    - pod jakie zastosowania?

    (ciach...)

    [ Małżeństwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje się, że się zamówiło ]
    [ najlepszą rzecz z karty, do momentu, kiedy się zobaczy, co dostał ]
    [ sąsiad. (Bernd Stelter) ]

  • 73. Data: 2014-01-11 18:03:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-11 15:33, Zakonspirowany wrote:
    [...]
    > i już masz teoretycznie fajną stację roboczą, z której w pełni
    > funkcjonalną "jednostkę podstawową" możesz łatwo i szybko gdzieś
    > przemieścić.
    Z tą pełną funkcjonalnością jednostki podstawowej to bym nie przesadzał
    ponieważ na laptoku raczej trudno jest uzyskać tak "banalną"
    konfigurację jak mały SSD na system i soft + 2 HDD w RAID1 na dane. Do
    tego do laptoka nie da się podłączyć różnych wyuzdanych zabawek, np.:
    http://www.advantech.com/products/PCIE-1744/mod_4AC9
    5E7C-9E06-42BB-A170-1D689FCA4F34.aspx
    http://sine.ni.com/nips/cds/view/p/lang/pl/nid/20774
    2
    http://www.oracle.com/us/products/networking/etherne
    t/crypto6000-pcie/overview/index.html

  • 74. Data: 2014-01-11 19:24:19
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle JDX napisał w sobota, 11 stycznia 2014 14:59:

    > On 2014-01-11 14:30, Jan Stożek wrote:
    > [...]

    > Znaczy się szef poprzedniej firmy w wyniku tych nacisków postanowił
    > zatrudnić bardziej rozgarniętego pracownika który będzie
    > *przygotowywał* się do wyjazdowych rozmów z klientami? :-D

    Na szczęście nie wpadł na to "rozwiązanie". ;)

    ATSD, to przy specyfice mojej pracy sporo rzeczy wyskakiwało
    dynamicznie. Poza tym IMHO i tak lepiej mieć laptop z materiałami, niż
    marnować lasy na drukowanie wszystkiego, co może okazać się przydatne.

    > No właśnie, ze względu na kompletny brak ergonomii laptopy nie
    > zastąpiły i chyba nigdy nie zastąpią desktopów.

    To zależy od potrzeb i portfela. W domu korzystam z desktopa, a
    żona z laptopa (bo desktop jest zajęty :) ) ale w paru znanych mi
    zasobnych firmach zatrudniających dużo biegających pracowników
    standardem miejsca pracy był laptop ze stacją dokującą, do której
    podłączono tradycyjny monitor i klawiaturę.

    > Poza tym kupowanie
    > laptoków tylko dlatego, że "taka jest teraz moda i duch czasów" jest
    > kompletną głupotą.

    Zeitgeist pokazuje dziś raczej na tablety. Co nawet ma sens w
    przypadku oglądania zdjęć albo czytania e-gazety, ale np. widok kogoś
    rozmawiającego przez taki "telefon" jest mocno zabawne.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 75. Data: 2014-01-11 19:51:42
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 11-01-2014 16:07, Przemysław Ryk pisze:
    > Czyli za jaką cenę i z jakimi super parametrami?

    Pierwszy z brzegu: www.redcoon.pl/B435670-Asus-VS239HR-IPS_Monitory-TFT
    Mowa o typowym zastosowaniu. Grafikowi bym polecił dorzucenie kilku
    stówek. Ale ja 10 lat temu za 1000 zł kupowałem 19" Iiyama, które wtedy
    były "wypas", a teraz wolałbym używać laptopowego 17" HD+.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 76. Data: 2014-01-11 22:07:58
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 11 Jan 2014 19:51:42 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

    > Pierwszy z brzegu: www.redcoon.pl/B435670-Asus-VS239HR-IPS_Monitory-TFT
    > Mowa o typowym zastosowaniu.

    Dobra - a jakie są te super parametry?

    > Grafikowi bym polecił dorzucenie kilku stówek.

    Define ,,kilka stówek".

    > Ale ja 10 lat temu za 1000 zł kupowałem 19" Iiyama, które wtedy
    > były "wypas", a teraz wolałbym używać laptopowego 17" HD+.

    Uchowaj mnie potworze spaghetti od laptopowych matryc. :D

    [ Kobieta jest jak cień, gdy ją gonisz - ucieka; gdy Ty podążasz ]
    [ w przeciwnym kierunku - ona podąża za Tobą. ]

  • 77. Data: 2014-01-11 22:16:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

> [...]
    > stówek. Ale ja 10 lat temu za 1000 zł kupowałem 19" Iiyama, które wtedy
    > były "wypas", a teraz wolałbym używać laptopowego 17" HD+.

    Swoją drogą - bardzo ciekawy sklep wybrałeś. Jak spojrzałem po EIZO i
    okazało się, że miałbym _dopłacać_ do 5-letniej gwarancji, która jako tako
    jest po prostu przez EIZO dawana jako standard, to mi wiarygodność owego
    sklepu poleciała na mordę.

    [ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem. ]
    [ (znalezione w necie) ]