  • 121. Data: 2011-08-08 19:37:50
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 14:54, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > HINT: Oszczędnie to nie znaczy ślamazarnie.

    Z ciekawosci jak w sumie nalezy jeżdzić oszczędnie? Bo teorię, że gaz do
    3/4 i zmiana zmiana biegów w okolicy 4000 na bezynie, potem 2000-2500 i
    redukcja jak chcesz przyspieszyć, odpuszczanie gazu wcześniej i unikanie
    zbędnych przyspieszeń to znam. Jednak wtedy pali mi znacznie więcej niż
    jak spróbowałem dwa baki "kapeluszniczo", co się wtedy namęczyłem - dość
    powiedzieć, że przy końcówce drugiego baku miałem ochotę, żeby zaczął
    więcej palic i ten test już skończyć;)

    Shrek.

  • 122. Data: 2011-08-08 19:38:49
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    glang wrote:

    > o matko. a co to za wyznacznik??
    > od 6 lat mam samochody bez zapasu:
    > Mercedesa, 2 Tourany, Altee, Dodge i ANI RAZU nie potrzebowałem
    > zapasu. ba!! nawet nie korzystałem z zestawu naprawczego :)
    > 2 razy jechałem na lawecie po wjechaniu w dziurę ale po pęknięciu 2
    > felg więc i tak zapas by nie pomógł. po latach wiem że była to wina
    > alufelg Rial Flair w pierwszym Touranie /ostrzegam przed tym modelem

    Od 2004 roku jeżdże ok 100 tys rocznie. Też tak myslałem jak Ty do tego
    stopnia, ze nawet nie kontrolowałem stanu powietrza w dojazdówce. Efekt
    pożnięta opona w zimę a od zimy jeszcze 3 kapcie (Heden w Niemczech gdzie
    wkręt ze skrzynki mnie uratował). Teraz zawsze mam zapasówkę i ewentualnie
    gruby wkręt na tymczasowe załatnie.

  • 123. Data: 2011-08-08 19:48:10
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:
    > Z ciekawosci jak w sumie nalezy jeżdzić oszczędnie?

    Pierwsza sprawa to płynna jazda - unikanie gwałtownych przyspieszeń i
    hamowań. Sprzyja temu bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu.
    Druga sprawa to hamowanie silnikiem - prócz paliwa oszczędza się również
    hamulce. Jeśli chodzi o obroty, to przy spokojnym przyspieszaniu
    wystarczy trzymać się w zakresie 2-3 krpm. Jeśli od czasu do czasu
    trzeba będzie "depnąć", to nie przejmować się ;-)
    To tak w skrócie :-)

  • 124. Data: 2011-08-08 19:59:42
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 19:48, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Pierwsza sprawa to płynna jazda - unikanie gwałtownych przyspieszeń i
    > hamowań.

    Co znaczy gwałtownych? Załóżmy, że mam pool position na światłach,
    zakładam, że chcę dojść do 70. Jak szybko przyspieszać? Na maksa, na 3/4
    gazu, czy po kapeluszniczemu? Bo mi wychodzi, że jednak w praktyce
    najoszczedniej po kapeluszniczemu, ale tego z oczywistych powodów nie robię.

    > Druga sprawa to hamowanie silnikiem - prócz paliwa oszczędza się również
    > hamulce.

    To oczywiste i nawet jak sprawdzałem w kapeluszu też tak robiłem, więc
    nic nie zmienia;)

    > Jeśli chodzi o obroty, to przy spokojnym przyspieszaniu
    > wystarczy trzymać się w zakresie 2-3 krpm.

    Czyli w kapeluszu;)

    > trzeba będzie "depnąć", to nie przejmować się ;-)
    > To tak w skrócie :-)

    No to tak robię, ale ekonomiczne to nie jest. Inna sprawa, że te dwa,
    trzy litry gazu na setkę mnie nie wzruszają;)

    Shrek.

  • 125. Data: 2011-08-08 20:58:27
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:
    > Co znaczy gwałtownych? Załóżmy, że mam pool position na światłach,
    > zakładam, że chcę dojść do 70. Jak szybko przyspieszać?

    Nie zastanawiałem się nad opisem matematycznym tego procesu - nie moja
    działka. A bez tego nie bardzo mam pomysł, jak to wytłumaczyć :-)

    > Czyli w kapeluszu;)

    W sumie nawet niekoniecznie - przejście od 2 do 3 krpm na danym biegu
    może zająć różny czas :-)

  • 126. Data: 2011-08-08 21:02:33
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-05 19:25, ttt pisze:

    > Wyznacznik wynika z doświadczenia. W sytuacjach, które mnie spotkały (trzy
    > razy w przeciągu ostatnich dwóch lat) żadne zestawy naprawcze nic by nie
    > pomogły.

    Ale że jak? Wpadasz w dziury czy masz "miłych" sąsiadów?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 127. Data: 2011-08-08 21:05:16
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 20:58, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Nie zastanawiałem się nad opisem matematycznym tego procesu - nie moja
    > działka. A bez tego nie bardzo mam pomysł, jak to wytłumaczyć :-)

    Na ekojeżdzie wtłaczają że 3/4 wychylenia pedału. Imho przy silniku 1,8
    to już jest "pałowanie";)

    > W sumie nawet niekoniecznie - przejście od 2 do 3 krpm na danym biegu
    > może zająć różny czas :-)

    No, ale mamy unikać gwałtownych przyspieszeń;) Anyway - w hondzie to
    miedzy 2 a 2,8 tysia, to silnik chyba głównie zużywa paliwo na efekty
    dzwiękowe i trzesienie budą, bo przyspieszć to jak muł bagienny w tym
    zakresie przyspiesza:)

    Shrek.

  • 128. Data: 2011-08-08 21:08:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 19:59:42 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > gazu, czy po kapeluszniczemu? Bo mi wychodzi, że jednak w praktyce
    > najoszczedniej po kapeluszniczemu, ale tego z oczywistych powodów nie robię.

    No to źle Ci wychodzi :D

    --
    ___________ (R)

  • 129. Data: 2011-08-08 21:13:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-08 21:08, Adam Płaszczyca wrote:

    > No to źle Ci wychodzi :D

    Nie wychodzi, bo tak nie jezdżę - to była próba i nie zamierzam jej
    powtarzać:P Nie moja wina, że wtedy spala najmniej:(

    Shrek.

  • 130. Data: 2011-08-08 21:21:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:
    > Na ekojeżdzie wtłaczają że 3/4 wychylenia pedału. Imho przy silniku
    > 1,8 to już jest "pałowanie";)

    To pewnie też zależy od silnika. Ważne, żeby miał w miarę duży moment
    obrotowy już od niskich obrotów - wtedy płynnie przyspiesza w szerokim
    zakresie rpm, czyli nie trzeba wciskać w podłogę, żeby uzyskać pożądany
    efekt. Chyba, że ktoś lubi jazdę sportową, ale wtedy nie ma to nic
    wspólnego z eko.

    > Anyway - w hondzie to miedzy 2 a 2,8 tysia, to silnik chyba głównie
    > zużywa paliwo na efekty dzwiękowe i trzesienie budą, bo przyspieszć
    > to jak muł bagienny w tym zakresie przyspiesza:)

    Mam jakieś dziwne przeświadczenie, że silniki Hondy lubią wysokie obroty.