  • 191. Data: 2011-08-09 10:56:43
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:t98753pl1n51$.9chy5cluox1c$.dlg@40tude.net...

    > I masz lepsze wyniki niz ja metoda "do pelna" ?

    Muszę mieć, zwłaszcza gdy nie tankuję do pełna.
    Między pierwszym odbiciem pistoletu, a faktycznym brakiem możliwości dolania
    czegoś więcej, różnica jest rzędu kilkunastu litrów.

    Pistolet zresztą reaguje na poziom piany we wlewie, a nie na faktyczny
    poziom paliwa.
    Jak dotankowujesz powolutku, to odbije o kilkanaście litrów później niż przy
    tankowaniu z otwartym na full zaworem.

  • 192. Data: 2011-08-09 11:17:50
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A ja zawsze czekam do włączenia się rezerwy, żeby mieć dane do swoich
    > statystyk.

    Nie wiem, jakie to statystyki, więc trudno mi się wypowiedzieć. Mnie
    zwykle interesuje spalanie na dłuższej trasie, kiedy ekonomia nie jest
    priorytetem. Wyjeżdżam z prawie*) pełnym bakiem, na miejscu dobijam do
    pełna - i wszystko jasne. :-)

    *) prawie - bo zwykle tankuję w przeddzień wyjazdu, a niestety żadna
    stacja nie znajduje się dokładnie w miejscu wyjazdu.

  • 193. Data: 2011-08-09 11:20:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1qtvu$9rf$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > A ja zawsze czekam do włączenia się rezerwy, żeby mieć dane do swoich
    > statystyk.

    >Nie wiem, jakie to statystyki, więc trudno mi się wypowiedzieć.

    Te o których mowa, spalania.

  • 194. Data: 2011-08-09 11:26:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Robi - skoro komp podaje ile jeszcze da się przejechać na rezerwie, to
    > układ musi być w miarę dokładny.

    Doczytałem gdzieś na jakichś forach, że prócz (a może i zamiast) pływaka
    stosuje się termistor NTC. Ogólnie, paliwo go chłodzi, więc ma dużą
    rezystancję i prąd przez kontrolkę rezerwy nie płynie (albo jest za mały
    żeby lampka świeciła). Gdy paliwa jest za mało, termistor nagrzewa się
    stopniowo, zmniejsza rezystancję, lampa zaczyna świecić.

    W autach z komputerem jest to połączone jeszcze z sygnałem dźwiękowym i
    wyświetleniem komunikatu na ekranie komputera. Za względu na obecność
    komputera, zakładam, że jeśli dostanie on ostrzeżenie o niskim poziomie
    paliwa, zapamiętuje je, dlatego lampka nie gaśnie (być może i ona jest
    sterowana z komputera).

    Termistor jest chyba w pobliżu pompy paliwa (pytanie czy zawsze), co
    może zwiększać dokładność odczytu przez zmniejszenie wpływu pluskania
    paliwa. Mimo tego, powstaje pytanie, jakiego rzędu błędem obarczony jest
    taki czujnik i jak ten błąd ewentualnie koryguje komputer. Być może
    można by na to pytanie odpowiedzieć po przeprowadzeniu testów
    behawioralnych, ale szczerze mówiąc nie chce mi się rozbebeszać
    samochodu. Alternatywa jest taka, że trzeba by stosować tankowanie
    dokładne (najlepiej pod korek) praktycznie w chwili zaświecenia się
    kontrolki, co jest raczej mało realne, choć przy odpowiedniej gęstości
    stacji benzynowych możliwe. Zawsze można wyłączyć silnik i dopchać na
    stację ręcznie ;-)

  • 195. Data: 2011-08-09 11:28:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > Te o których mowa, spalania.

    Tego się domyślam, ale dlaczego akurat musisz wiedzieć kiedy zaświeci
    się rezerwa, a nie bierzesz pod uwagę wskazań dystrybutora? Ostatecznie
    dystrybutor jest przynajmniej w teorii badany pod względem dokładności
    wskazań, natomiast co do czujnika rezerwy nie mam takiej pewności.

  • 196. Data: 2011-08-09 11:33:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1qujo$biv$2@polsl.pl...
    > Te o których mowa, spalania.

    >Tego się domyślam, ale dlaczego akurat musisz wiedzieć kiedy zaświeci się
    >rezerwa,

    Bo uznałem to za najbardziej powtarzalny moment pomiaru.

    > a nie bierzesz pod uwagę wskazań dystrybutora?

    Oczywiście że biorę, skąd ten pomysł?
    Przejechane kilometry liczę od rezerwy do rezerwy, litry biorę zatankowane w
    międzyczasie, oczywiście z dystrybutora.

  • 197. Data: 2011-08-09 11:41:02
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Przejechane kilometry liczę od rezerwy do rezerwy, litry biorę
    > zatankowane w międzyczasie, oczywiście z dystrybutora.

    Mam wrażenie, że dokładniej by było wyzerować "mały" licznik kilometrów
    podczas tankowania - wtedy wykluczasz ewentualną niedokładność rezerwy.
    I masz zużycie dokładnie od tankowania do tankowania.

  • 198. Data: 2011-08-09 11:58:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1qvbt$f5r$1@polsl.pl...
> [...]

    >Mam wrażenie, że dokładniej by było wyzerować "mały" licznik kilometrów
    >podczas tankowania - wtedy wykluczasz ewentualną niedokładność rezerwy.

    Ale wkluczam olbrzymią niedokładność różnicy w stosunku do następnego
    tankowania..
    Nie ewentualną, tylko jak najbardziej realną.
    Rzędu nawet 30%.

  • 199. Data: 2011-08-09 12:05:31
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale wkluczam olbrzymią niedokładność różnicy w stosunku do następnego
    > tankowania..

    O jakiej różnicy mówisz? Między czym a czym?

  • 200. Data: 2011-08-09 12:20:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1r0pe$m41$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale wkluczam olbrzymią niedokładność różnicy w stosunku do następnego
    > tankowania..

    >O jakiej różnicy mówisz? Między czym a czym?

    Między poziomem paliwa po tankowaniu w przypadku jednego tankowania i
    drugiego.

    Jak raz zatankujesz pod korek, a następnym razem 5 l, to skąd wiesz ile
    paliwa zostało w baku, czyli ile faktycznie spaliłeś?
    Moment "postanowiłem zatankować" nie jest żadnym wyznacznikiem, kompletnie o
    niczym nie świadczy.
    Pomogłoby tankowanie zawsze do odbicia, ale to jest totalnie niepowtarzalny
    wskaźnik.
    Pozostaje tankowanie do pełna (więcej do wlewu nie wlejesz), ale to nie jest
    zbyt wygodne.