  • 21. Data: 2010-06-02 10:52:09
    Temat: Re: nowy Citroen C4
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 09:41:59 +0200, CeSaR napisał(a):

    > Waldekl, nie dramatyzuj. Bez polotu to jest Car of the Year czyli Polo,
    > Skoda, Mitsu Lancer, wszelkiej maści Fiaty i inne tego typu popierdółki.
    > W Citroenie jednak trochę finezji pozostało. XM-a już nie wymyślisz, DS-a
    > albo CX-a też nie.

    No nie mieszajmy myślowo dwóch systemów projektowania i nie zniżajmy się
    poniżej pewnego poziomu, żeby wspominać Polo czy to drugie z zieloną
    maszkarą na masce.
    Co do Citroena to jednak miałbym jakieś oczekiwania. Przez długi czas nawet
    jak Citroen nie był specjalnie ładny, to wciąż się wyróżniał z tłumu, choć
    bez przesady. C3 jakoś udało im się dostosować wyglądem, bez paprania jego
    indywidualności.
    A to C4 to kompletna kupa - zlepek wyglądów innych aut, spaprane wnętrze
    rodem z panzerwagenów: rezygnacja z całkiem sensownego rozwiązania
    kierownicy, bezsensowne poszerzanie konsoli środkowej jak panzerwagenach,
    bezsensowna dźwignia biegów (o ile podoba mi się zmniejszenie rozmiarów, to
    nie podoba mi się jej pozostawienie w tym miejscu bo skoro jest już mała
    czyli pewnie elektroniczna, to już lepiej dać ją tam gdzie mają ją C4
    Picasso MCP - nad kierownicę, albo chociaż na deskę i lepiej zagospodarować
    konsolę)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-06-02 10:57:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hu54um$74f$1@news.onet.pl...
    >i jeszcze jedno porownanie:
    > idea - http://www.motoforum.pl/Magazyn/200515/idea07.jpg
    > Y -
    > http://www.auto-motor-i-sport.pl/m/122/str4---16-69b
    883febb06b3e043d58f0e5c280b64.jpg

    Widzę jednak zasadniczą różnicę.
    Chyba nie muszę mówić na czyją korzyść.

    Zresztą chyba Y to nie to samo auto, Idea to mikrovan, Y nie bardzo.
    A że koncepcję na licznik mieli podobną?
    Zdarza się, akurat w małych autach swego czasu było to dość powszechne
    rozwiązanie.

  • 23. Data: 2010-06-02 12:41:29
    Od: "Michał Przestrzelski" <m...@N...gazeta.pl>

    ttt <t...@n...pl> napisał(a):

    > Pod koniec tego roku Citroen chce wprowadzić nowe C4. Zostały już
    > opublikowane zdjęcia.
    >
    > Czy to tylko wrażenie, że w C4 będzie "stara" kierownica?
    >
    > http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/new/58071/
    __Nowy-Citroen-C4.html

    Jak dla mnie zdecydowanie za mało Citroenowy. Ten samochód niczym się nie
    wyróżnia. Podobnie jak nowe C5. Ok., może jest ładny, zgrabny ale gubi się w
    tłumie.
    Myślę, że miłośnicy marki nie tego się spodziewają. Ale jak rozumiem samochód
    ma być dla jak największej rzeszy (nomem omen :) ) odbiorców a nie dla
    miłośników marki. Ma konkurować ceną, jakością i wyposażaniem a nie podobać
    się wąskiej grupie odbiorców. Widać takie czasy :(

    --
    Michał

  • 24. Data: 2010-06-02 12:45:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Przestrzelski" <m...@N...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:

> [...]
    > ma być dla jak największej rzeszy (nomem omen :) ) odbiorców a nie dla
    > miłośników marki. Ma konkurować ceną, jakością i wyposażaniem a nie

    A dlaczego wąskiej?
    Ja mimo że fanem marki nie jestem, zawsze doceniałem indywidualność designu
    Citroena.
    I nie znam nikogo kto by twierdził, że to brzydkie auta.
    To na pewno nie był cecha negatywna, a wręcz przeciwnie.

    Już raz taki manewr zrobili - z ZX (którego notabene miałem kiedyś),
    myślałem że C4 to powrót do oryginalnej stylistyki tak na dłużej, nawet
    chciałem takie auto kupić (problem był taki, że chciałem 5 drzwiowego, a on
    już nie był taki fajny).
    A tu taki zawód, Citroen wypuszcza bylejakie auto.

  • 25. Data: 2010-06-02 12:45:51
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Michał Przestrzelski napisał:

> [...]
    > miłośników marki. Ma konkurować ceną, jakością i wyposażaniem a nie podobać
    > się wąskiej grupie odbiorców. Widać takie czasy :(
    Czyli np. Alfa idzie caly czas pod prad. I cale szczescie, ze tak sie dzieje bo nadal
    sa piekne auta
    na ulicy.

    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 26. Data: 2010-06-02 12:52:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 2 Jun 2010 10:41:29 +0000 (UTC), Michał Przestrzelski
    napisał(a):

    > Myślę, że miłośnicy marki nie tego się spodziewają. Ale jak rozumiem samochód
    > ma być dla jak największej rzeszy (nomem omen :) ) odbiorców a nie dla

    o, to to....

    > miłośników marki. Ma konkurować ceną, jakością i wyposażaniem a nie podobać
    > się wąskiej grupie odbiorców. Widać takie czasy :(

    a to już niekoniecznie - fakt, wciąż jest 87% gospodyń z Gdańska które i
    tak nie zobaczą różnicy, ale jednak ludzie są znudzeni identycznością i
    bezpłciowością współczesnych projektów, a auta wyróżniające się z tłumu
    sprzedają się coraz lepiej. Tymczasem Citroen idzie tam, skąd wszyscy już
    wychodzą.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2010-06-02 12:56:57
    Od: "Michał Przestrzelski" <m...@N...gazeta.pl>

    Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czyli np. Alfa idzie caly czas pod prad. I cale szczescie, ze tak sie
    dzieje bo
    > nadal sa piekne auta
    > na ulicy.

    Zgadza się! Alfy dalej nie pomylisz z czymś innym. Za to C funf którego mam
    zamiar stać się niebawem posiadaczem moja Żona non stop myli z Audi a wersję
    kombi z Moneo kombi. I jakoś się jej nie dziwie bo faktycznie są podobne.
    Alfy pomylić się nie da. C funf&#8217;a ratuje nieco, oryginalne wnętrze i hydro
    zawieszenie ale też tylko w modelach z wyższej półki i nie aż tak przyjemne
    jak w Xantia którą wiernie mi służy od 6 lat.

    --
    Michał

  • 28. Data: 2010-06-02 12:58:36
    Od: "Michał Przestrzelski" <m...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > A dlaczego wąskiej?
    > Ja mimo że fanem marki nie jestem, zawsze doceniałem indywidualność designu
    > Citroena.

    Bo Ty doceniałeś a im chodzi aby jeszcze takie samochód kupić. I to jest
    pewnie problem :)

    Michał

  • 29. Data: 2010-06-02 13:03:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

    > Bo Ty doceniałeś a im chodzi aby jeszcze takie samochód kupić. I to jest
    > pewnie problem :)

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego uważasz, że prędzej kupię auto które jest
    bylejakie, niż takie którego design jak twierdzisz "doceniam".
    Było wręcz przeciwnie - gdyby C4 był BARDZIEJ Citroenowski w wersji 5D to
    bym go kupił.

  • 30. Data: 2010-06-02 21:55:46
    Od: Krix12 <o...@g...com>

    On 2 Cze, 09:41, "CeSaR" <a...@m...com> wrote:

> [...]
    > W Citroenie jednak trochę finezji pozostało. XM-a już nie wymyślisz, DS-a

    CeSaR,nie próbuj porównywać Mitsu Lancera do Fiatów czy
    Citroenów.Jeździłem 7 lat Lancerem i ani razu mnie nie zawiódł,
    bajecznie się prowadzi i ma swój styl od lat.Wszystkim
    polecam.Następuje tylko jego ewolucja.W Cytrynie to zmiana nazwy i
    wizerunku ZX.Xsara,C4 następuje rewolucyjnie.Nowa C4 jest ugrzeczniona
    w stosunku do poprzedniej, jest ładna,ale nie wnosi nic nowego w
    stylistyce,do czego Citroen starał się przyzwyczajać nas od lat.