  • 21. Data: 2019-11-26 11:53:54
    Temat: Re: [ntg] ZGAGA
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.
    > ALe mówię - chcę spróbować. I spróbowałem. 1 tabletka na dobę w dowolnym
    > momencie.

    Też miałem tak z lekiem zawierającym kodeinę. Musiałem wyhamować suchy
    kaszel przed operacją i nic nie działało. Brałem coś (codipar?) i nic.
    Famaceutka poleciłam mi thiocodin, mówiąc że to "to samo" lub "prawie to
    samo" i mówiąc, że ma identyczne działanie. Jeden (w tej samej dawce)
    nie robił na mnie żadnej różnicy a drugi działa bezbłędnie.

    Nie wiem dlaczego - efekt placebo odpada.

  • 22. Data: 2019-11-26 12:24:21
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 10:07, Janusz pisze:

    > Zacznij jeść migdały, serio, to pomaga.

    Jako palacz^3 miałem kłopoty zbliżone, nieco innej natury:
    upiorne zasychanie ust, śluzówka krzyczała o łyk wilgoci.

    To żułem gumę, pomagało. Zalecam /sugarfree/ dowolnej marki

    --
    Rzeczy warte polecenia, bo polecać rzeczy DOBRE warto!
    https://myphone-explorer.en.softonic.com/ Free!

  • 23. Data: 2019-11-26 12:26:39
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > A nie wystarczy pomyśleć? O niebieskich.

    Ja tam wolę o Maryni.
    Jak to nieodżałowany Młynarski "ucywilizował":
    *M* acz /niecałej/... :)

  • 24. Data: 2019-11-26 12:36:44
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 26.11.2019 o 11:53, sirapacz pisze:
    > efekt placebo odpada

    Oooo, nie doceniasz go, stanowczo! Palnę wykładzik:

    W badaniach nad lekami wyszło ewidentnie, że placebo ma skuteczność
    /cosik/ 50%, *pięćdziesiąt*!
    { acz metodyki wyznaczanie tegoż nie znam, wiedzy 0! }
    Natomiast gdy testowany lek wykazuje skuteczność raptem (chyba) o 10%
    większą, to natychmiast idzie do badań "rozwojowych". Pomyśl, zastanów
    się, pogłówkuj!

    Bowiem te liczby mówią dobitnie, że każda, *każda* choroba, przynajmniej
    w jakiejś PRZEWAŻAJĄCEJ jednak części, tkwi *w głowie*!
    Tak, tak, tak-tak-tak-tak!

    Jakiś lekarz, człek mądry, i obdarzony humorem, tak sobie z tego
    "fraszkował":
    /to choroba przywołuje... bakterie/!

  • 25. Data: 2019-11-26 13:33:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > Ja tam wolę o Maryni.
    > Jak to nieodżałowany Młynarski "ucywilizował":
    > *M* acz /niecałej/... :)

    O tym nie wystarczy myśleć, o tym trzeba rozmawiać.

    Jarek

    --
    "My od lat już %%%
    gawędzimy o Maryni %%%

  • 26. Data: 2019-11-26 13:38:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, November 26, 2019, 11:53:54 AM, you wrote:

    > Też miałem tak z lekiem zawierającym kodeinę. Musiałem wyhamować suchy
    > kaszel przed operacją i nic nie działało. Brałem coś (codipar?) i nic.

    Codipar to czysty paracetamol.

    > Famaceutka poleciłam mi thiocodin, mówiąc że to "to samo" lub "prawie to
    > samo" i mówiąc, że ma identyczne działanie.

    Thiocodin to kodeina+sulfogwajakol. Nie ma nic wspólnego z Codiparem.

    > Jeden (w tej samej dawce) nie robił na mnie żadnej różnicy a drugi działa
    bezbłędnie.

    Thiocodin jest skutecznym środkiem przeciwkaszlowym. Kiedyś był
    jeszcze Toclase

    > Nie wiem dlaczego - efekt placebo odpada.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-11-26 14:46:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.11.2019 o 00:00, sundayman pisze:
    [...]
    > Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.

    Nawet, jeśli substancja jest ta sama, dawka może być inna (Polopiryna vs
    Aspiryna). Ponadto forma preparatu (na przykład wielkość kryształów
    substancji aktywnej) ma duży wpływ na biodostępność. Jest to spory
    problem w przypadku leków generycznych. Niektóre działają równie dobrze
    jak autentyki, inne nie.

    P.P.

  • 28. Data: 2019-11-26 15:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 26.11.2019 o 00:00, sundayman pisze:
    [...]

    >Nawet, jeśli substancja jest ta sama, dawka może być inna (Polopiryna
    >vs Aspiryna).

    W jakim sensie inna ? Oba leki podaja zawartosc substancji czynnej,
    i wydaje mi sie, ze byla podobna.
    Ile powinno sie dawac, to temat na dlugie dyskusje - Bayer chyba robi
    rozne tabletki.

> [...]
    >aktywnej) ma duży wpływ na biodostępność. Jest to spory problem w
    >przypadku leków generycznych. Niektóre działają równie dobrze jak

    Albo dzialaja tak samo dobrze, ale przedstawiciel medyczny mowi, ze sa
    rozne czynniki powodujace, ze generyk nie zawsze dziala dobrze :-P

    Zreszta kto wie - moze i np ma racje .. dla 1% pacjentow, ktorzy sa
    jakos specyficzni.

    J.

  • 29. Data: 2019-11-26 16:01:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
    > Wycofali renigast ze sprzedaży.
    > Jakie macie sposoby na zgagę?

    Takie specyfiki tylko jeszcze bardziej Ci rozregulują przewód pokarmowy.

    To jest zalepianie plastrem tętnicy.

  • 30. Data: 2019-11-26 16:05:37
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.11.2019 o 15:49, J.F. pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > W jakim sensie inna ? Oba leki podaja zawartosc substancji czynnej,

    Podobna != Identyczna

    P.P.