  • 11. Data: 2019-11-25 22:39:38
    Temat: Re: [ntg] ZGAGA
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-11-25 16:41, robot wrote:
    > Wycofali renigast ze sprzedaży.
    > Jakie macie sposoby na zgagę?

    Manti.

  • 12. Data: 2019-11-25 23:34:11
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 25 Nov 2019 22:04:58 +0100, Waldek wrote:

    > Chyba najlepszy to zmiana diety :)
    >
    > Zaś z chemii to albo doraźne - zobojętnianie zasadą kwasu żółądkowego
    > np. Rennie, albo blokery inhibitorów pompy protonowej czyli środki
    > powodujące mniejszą produkcje tegoż kwasiora ;)

    kiszone ogorki, kiszona kapusta

  • 13. Data: 2019-11-26 00:00:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-25 o 16:41, robot pisze:
    > Wycofali renigast ze sprzedaży.
    > Jakie macie sposoby na zgagę?

    Ok, ja ci powiem co mnie pomogło. Nie wiem co masz u siebie - u mnie to
    generalnie coś a'la nadkwasota - zarzucanie do przełyku, rura pali jak
    cholera. Gorzej kiedy się leży. Nie daj bóg jakieś rzeczy w rodzaju wino
    - tego praktycznie już nie mogłem pić.

    Przez całe lata brałem Bioprazol. Próbowałem ranigasty i inne
    cudawianki. Efekty słabe.

    I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

    Koleś w aptece mówił, że to właściwie to samo itp itd.
    ALe mówię - chcę spróbować. I spróbowałem. 1 tabletka na dobę w dowolnym
    momencie.

    Używam 2-gi miesiąc - i zapomniałem, że kiedyś mi coś dolegało. Mogę
    jeść i pić co chcę. Mogę przed snem wypić wino - kiedyś obudziłbym się z
    bólem przełyku. Dziś - najwyżej z bólem głowy jak przesadzę.

    Gdyby sam nie sprawdził, to bym nie wierzył. Gość mi to polecał od roku
    a ja oczywiście byłem sceptyczny. Błąd - po prostu odżyłem.

    Jak zapomnę któregoś dnia wziąć to nie ma problemu, nic się nie dzieje.
    Nie wiem co by było gdybym na dłużej odstawił.

  • 14. Data: 2019-11-26 00:02:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I teraz uwaga : kolega z takimi samymi problemami polecił mi DEXILANT 30mg.

    zapomniałem - to jest na receptę niestety. Chyba, że masz znajomego
    farmaceutę ;)

  • 15. Data: 2019-11-26 09:31:31
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-11-26 o 00:00, sundayman pisze:

> [...]
    leży. Nie daj bóg jakieś rzeczy w rodzaju wino - tego praktycznie już nie mogłem pić.

    Identycznie u mnie.

> [...]
    >
    > Jak zapomnę któregoś dnia wziąć to nie ma problemu, nic się nie dzieje.
    > Nie wiem co by było gdybym na dłużej odstawił.

    No to trzeba wypróbować.
    Dzięki.

  • 16. Data: 2019-11-26 09:32:55
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-11-25 o 19:26, Kaczin pisze:

    > Agastin, Bioprazol, Exter, Gasec, Goprazol, Helicid, Losec, Loseprazol, Notis,
    Omar, Omeprazol, Omeprazole Genoptim, Ortanol, Piastprazol, Polprazol, Prazigast,
    Prazol, Progastim, Tulzol, Ultop, Ulzol, Ventazol.

    To rozumiem!
    Dzięki.

  • 17. Data: 2019-11-26 10:04:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Agastin, Bioprazol, Exter, Gasec, Goprazol, Helicid, Losec, Loseprazol,
    > Notis, Omar, Omeprazol, Omeprazole Genoptim, Ortanol, Piastprazol,
    > Polprazol, Prazigast, Prazol, Progastim, Tulzol, Ultop, Ulzol, Ventazol.

    Z każdego po jednej tabletce? :-)

    Robert

  • 18. Data: 2019-11-26 10:05:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Wyciąć? :-)
    Zjeść :) kilka migdałów wystarczy.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2019-11-26 10:07:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-26 o 09:32, robot pisze:

    > To rozumiem!
    > Dzięki.
    Zacznij jeść migdały, serio, to pomaga.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2019-11-26 10:21:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Zjeść :) kilka migdałów wystarczy.

    A nie wystarczy pomyśleć? O niebieskich.

    --
    Jarek