eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaodbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja › Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja
    Date: Sat, 28 Mar 2015 15:48:04 +0100
    From: mk <reverse_lp.pw@myzskm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie,
    konfiguracja

    Odpowiedzi podaję z głębokiej pamięci... wiele lat minęło jak miałem do
    czynienia z tymi modułami...

    W dniu 2015-03-27 19:56, jedrek pisze:

    > Czy odbiornik NovAtel SuperStarII wymaga wcześniejszej konfiguracji
    > przez port szeregowy?

    Moje nie.

    > Bo nie mam obecnie narzędzi typu konwerter MAX3232 dla logiki 3V3 i
    > programu do konfiguracji StarView (bo linki wygasły ponieważ odbiornik
    > to stara konstrucja).
    > Interesuje mnie tylko wykorzystanie go jako wzorca 1Hz (uzyskać po
    > podziale częstotliwość 0,1Hz jako taktu do kalibracji częstościomierza)
    > więc nie będę korzystał z komunikacji szeregowej i żadnych tam
    > protokołów NMEA tego odbiornika.
    > Czy wymaga to wcześniejszej jakiejś konfiguracji odbiornika?

    Moje nie wymagały.

    > Czy po prostu włączam zasilanie i jak tylko złapie 4 satelity to sygnał
    > 1Hz się
    > tam pojawia?

    Tak było w moich. (Chyba nawet mu sygnał trzech satelitów wystarczał)

    > W tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1215543-30.htm
    > mowa tylko o możliwości regulacji długości tego impulsu - czyli trwania
    > jedynki logicznej od 0-65ms. Trochę dziwne, że od 0. Czyli co 0=brak
    > impusów?

    Tu już słabo pamiętam, ale chyba próbowałem kiedyś konfigurować wyjście
    impulsowe, ale bez sukcesu... Zawsze impuls trwał 1 ms.

    > Ponieważ zbocze narastające jest tutaj wzorcem to nie ma znaczenia ile
    > ten impuls H trwa, bo współpracujacy z tym wyjściem przerzutnik 7474
    > wyzwalany jest zboczem narastającym czyli tym wzorcowym.
    >
    > Znalazłem też taki odbiornik:
    > http://allegro.pl/gtpa010-fgpmmop6c-odbiornik-gps-i5
    170386473.html
    > Zastanawiam się czy będzie lepszy od Novatela? Bo niby to nowsza
    > generacja. A wygląda dość skromnie ;)

    Nie znam tego modelu, ale już widziałem różne wynalazki co dawały
    głupoty na wyjściu 1 pps. Może nie tyle głupoty, bo interwały czasu były
    równe, ale kilka us rozjazdu miały względem "tyknięcia" czasu wzorcowego.
    Novatel SSII jest sprawdzony i jeśli nie boli Cię pobór prądu i
    rozmiary, to moduł ten wciąż "daje radę".

    > Wynika, że ma mniejszy jitter 10ns względem Novatela, który ma ponoć
    > 52ns

    Owe 52 ns (nie pamiętam wartości ale faktycznie coś koło tego było) to
    ziarnistość czasowa wyjścia impulsowego(czyli raczej nie należy się tu
    spodziewać jitteru o rozkładzie normalnym). I błąd czasowy wynikający z
    tej ziarnistości był, ZTCP, raportowany przez UART.

    pzdr
    mk