eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaodbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja › Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja
    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie,
    konfiguracja
    Date: Sun, 29 Mar 2015 13:47:08 +0200

    "mk"
    > Nie znam tego modelu, ale już widziałem różne wynalazki co dawały głupoty
    > na wyjściu 1 pps. Może nie tyle głupoty, bo interwały czasu były równe,
    > ale kilka us rozjazdu miały względem "tyknięcia" czasu wzorcowego.

    To było stałe przesunięcie kilka us? Czy losowe pływające?
    Mi się rozchodzi tylko o to aby kolejne piki (zbocza narastające impulsów)
    pojawiały się dokładnie co 1sek z dokładnością nie gorszą niż te wskazane
    52ns. Czyli np. rano takty pykają sobie co 1,000000052sek a wieczorem ucieka
    takt np. do skrajnego okresu 0,999999948sek.
    I tyle mi wystarczy.
    Tak żebym dostał możliwość pomiaru tego okresu za pomocą miernika okresu.
    Miernik Zopan KZ2026A napędzany termostatem omigowskim GWM5-1 i w związku z
    czym chciałem go sobie podstroić po latach i potwierdzić dokładność.
    Czyli uzyskać odczyt 10000000Hz z dokładnością 0,5Hz jaką niby ma zapewnić
    jitter tego odbiornika GPS 52ns.
    Jeżeli ktoś ma coś lepszego, sprawdzone niż poczciwy NovAtel SuperStarII to
    poproszę rozwiązanie.

    A może już w dobie internetu powstał jakiś rozsył częstotliwości wzorcowej
    przez net?
    Na kompie program ala pętla PLL dla eliminacji (uśredniania) odchyłek
    wynikających ze zmiennych pingów i np. z wyjścia liniowego karty odbieramy
    wzorcowe 1kHz? Potem sobie takie 1kHz dowolnie już formujemy w zależności od
    potrzeb pomiarowych :)
    Wymyślono już coś takiego? Czy póki co to marzenie ściętej głowy?