eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaodbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja › Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie,
    konfiguracja
    Date: Mon, 30 Mar 2015 14:42:03 +0200

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup

    >To było stałe przesunięcie kilka us? Czy losowe pływające?
    >Mi się rozchodzi tylko o to aby kolejne piki (zbocza narastające
    >impulsów) pojawiały się dokładnie co 1sek z dokładnością nie gorszą
    >niż te wskazane 52ns. Czyli np. rano takty pykają sobie co
    >1,000000052sek a wieczorem ucieka takt np. do skrajnego okresu
    >0,999999948sek.

    To raczej nie tak dziala, bo sie szybko skumuluje do wiekszych
    niedokladnosci.

    Raczej to znaczy ze mozesz sie spodziewac rozbieznosci miedzy
    kolejnymi tyknieciami
    o 104 ns (no bo jak jeden pechowo 52ns za wczesnie, a drugi tylez za
    pozno).

    A do tego dochodzi jakis blad bardziej systematyczny i faktycznie moze
    byc rano wolniej, a wieczorem szybciej czy odwrotnie ..

    Tak swoja droga - to w tych odbiornikach kwarc jest z reguly niezbyt
    duzy, to i jitter nie powinien dziwic.
    Niby 1PPS, ale w srodku nie ma nic, co by moglo zbocza dokladniej
    wyznaczyc niz np 7MHz z kwarcu.
    Choc powinna byc jakas lokalna heterodyna na 1.5GHz ... ale moze
    niestabilizowana.

    >I tyle mi wystarczy.
    >Tak żebym dostał możliwość pomiaru tego okresu za pomocą miernika
    >okresu.
    >Miernik Zopan KZ2026A napędzany termostatem omigowskim GWM5-1 i w
    >związku z czym chciałem go sobie podstroić po latach i potwierdzić
    >dokładność.

    przy kilku okresach powinno byc jeszcze dokladniej .

    >A może już w dobie internetu powstał jakiś rozsył częstotliwości
    >wzorcowej przez net?
    >Na kompie program ala pętla PLL dla eliminacji (uśredniania) odchyłek
    >wynikających ze zmiennych pingów i np. z wyjścia liniowego karty
    >odbieramy wzorcowe 1kHz? Potem sobie takie 1kHz dowolnie już
    >formujemy w zależności od potrzeb pomiarowych :)
    >Wymyślono już coś takiego? Czy póki co to marzenie ściętej głowy?

    DCF, Solec 1, bo czestotliwosc to jeszcze nie przez net, ale czas to
    sie juz od dawna propaguje.

    Albo zostawic czestosciomerz w trybie licznika na pare dob i zobaczyc
    czy sie z zegarem komputera rozjezdza.

    J.