eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaodbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja › Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie, konfiguracja
    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: odbiornik GPS, wzorzec 1Hz, NovAtel SuperStarII podłączenie,
    konfiguracja
    Date: Wed, 1 Apr 2015 19:11:04 +0200

    "J.F."
    > DCF, Solec 1, bo czestotliwosc to jeszcze nie przez net, ale czas to sie
    > juz od dawna propaguje.

    Solec to bida!
    Jakbym mieszkał gdzieś daleko od miasta to by jeszcze jakoś śmigało.
    W mieście makabrycznie zaświniony sygnał.
    Z Raszyna z rezerwowego nadajnika miałem ciut lepszy sygnał w Krakowie niż z
    tego Solca. Gdyby Konstantynów do dziś stał to pewnie by to ładnie śmigało.
    W dodatku czytam, że Solec chodzi jakąś kombinowaną AM z częściowo
    wytłumioną nośną. Czyli rozumiem, że jak nie ma modulacji to nośna dodatkowo
    jest redukowana do iluś tam % co dodatkowo pogarsza sprawę w odbiorze.
    O DCF nie wspomnę, tego nawet na oscyloskopie nie widać taka cienizna.
    Solec na ferrytowej antenie te 2-3mV p.p. sygnał daje. Ale miejskie
    zakłócenia niestety są dość ostre i idea odbioru tego pada.
    W normalnych czasach radia w latach 90 pracowały nadajniki średniofalowe, z
    tego co piszą synchronizowane one były częstotliwościowo z Wawą 1. Na
    ferrycie miałem ponad 1V p.p. więc sygnał bym poteżny i żadne miejskie syfy
    w eterze go nie ruszały.
    Jakieś mądralińskie przy korycie ubiły całą sieć nadajników średniofalowych
    i wzorca brak teraz. A do masztu nadawczego 1368kHz miałem ze 4km więc czad
    w.cz. był niezły ;) i wtedy nieźle to działało jako wzorzec.

    > Albo zostawic czestosciomerz w trybie licznika na pare dob i zobaczyc czy
    > sie z zegarem komputera rozjezdza.

    Zegarek komputerowy do dokładnych nie należy, więc jak to widzisz?
    Albo czegoś tu nie rozumiem?

    Jak mi den GPS zadziała to planuję bramkę otwierać na 10sekund, czyli odczyt
    z rozdzielczością 0,1Hz - jak będą w kolejnych odczytach skakać ostatnie 2
    miejsca na wyświetlaczu to będę to rozumował jako niestabilność tego 1PPS z
    GPS-a.