  • 11. Data: 2013-09-25 01:29:45
    Temat: Re: odzysk ciepła spalin
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 25 września 2013 00:52:06 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
    > Użytkownik "ZIWK" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 125ccm, skuter, chodzi o odzysk ciepła na potrzeby ogrzewania kierowcy

    > zapomnialem dodac w watku ze to skuter. Na razie odzyskuje to cieplo z
    >
    > chłodnicy i wada jest taka ze zaczyna grzać gdy sie silnik nagrzeje wiec po
    >
    > około 10 minutach. mysle o odzysku ze spalin aby szybciej miec cieplo.
    >

    > wyglada to tak
    >
    > http://arbiter.pl/galeria/mods.SH125i
    >

    > To co jest na koncu to prototyp który nie działał ze wzgledu na wypalanie
    >
    > peszla. Gdyby nie to, to nawet działałby spoko

    Trabant miał tak zrobione ogrzewanie. praktycznie po pierwszym przygazowaniu po
    zapaleniu do kabiny leciało cieple powietrze. DDRowcy obudowali płaszczem tłumik.

  • 12. Data: 2013-09-25 01:39:35
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    ps.com...

    > Trabant miał tak zrobione ogrzewanie. praktycznie po pierwszym
    > przygazowaniu po zapaleniu do kabiny leciało cieple powietrze. DDRowcy
    > obudowali płaszczem tłumik.

    o własnie - opowiedz coś o tym. Tłumik był wymiennikiem?

    Myslałem o wykorzystaniu tej kompory rozpreznej
    http://moto.arbiter.pl/zdjecie/16762.Tlumik.Laser.Pi
    aggio

    wpakowaniu jej w rurę i przedmuchiwania powietrza przez to. Tylko wlasnie
    nei wiem ile ciepla moglbym uzyskac

  • 13. Data: 2013-09-25 06:51:44
    Temat: Re: odzysk ciep?a spalin
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-24 19:17, Arbiter pisze:
    > Chce odzyska ciep?o spalin silnika benzynowego wolnossacego na potrzeby
    > Czy ktos wie nawet orientacyjnie, ile % wydzielonego przy spalaniu ciep?a
    > idzie do uk?adu ch?odzenia , a ile % wypada spalinami?

    Tu masz pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.retrotraktor.pl/artykuly/chlodzenie_silni
    ka/3.jpg
    Ze spalinami ucieka co najmniej tyle, co przez układ chłodzenia,
    Jacek

  • 14. Data: 2013-09-25 08:39:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.09.2013 01:39, Arbiter pisze:
> [...]
    aggio

    > wpakowaniu jej w rurę i przedmuchiwania powietrza przez to. Tylko wlasnie
    Metoda "na trabanta" to jedyne wyjście. nie zaburzy pracy silnika,
    przepływu spalin, nie spowoduje odkładania się nagarów. Co do ilości
    ciepła: Sam się nad tym zastanów. w czasach mojego dzieciństwa, w czasie
    normalnej jazdy na motorowerze, tłumiki zawsze były gorące, powodujące
    oparzenia i blizny, pomimo że podczas jazdy chłodziło je powietrze. Dużo
    powietrza. Moim zdaniem gra warta świeczki.
    ToMasz

  • 15. Data: 2013-09-25 09:43:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arbiter,

    Wednesday, September 25, 2013, 12:52:06 AM, you wrote:

    [......]

    Kup samochód.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2013-09-25 11:23:02
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Kup samochód.
    A fundujesz potem do niego paliwo? :)
    WOJO

  • 17. Data: 2013-09-25 11:27:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WOJO,

    Wednesday, September 25, 2013, 11:23:02 AM, you wrote:

    > A fundujesz potem do niego paliwo? :)

    A niby dlaczego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-09-25 11:46:32
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Kup samochód.
    Bo dajesz radę posiadaczowi skutera, którego pojazd ma spalanie na poziomie
    3l/100km.
    Właściciel chce wyeliminować niedogodności posiadanego pojazdu, a nie
    zmienić na inne (drożyzna na stacjach).
    Chyba, że wiesz o samochodzie, który będzie miał zalety skutera (niskie
    spalanie) i samochodu (ciepełko w czasie jazdy).
    W takim wypadku chętnie posłucham rady, bo też rozglądam się z czymś
    podobnym.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2013-09-25 11:51:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości
> [...]
    >poziomie 3l/100km.
    >Właściciel chce wyeliminować niedogodności posiadanego pojazdu, a nie

    Trudno - albo cieplo albo zdrowo.
    Bo tanio to nie, po doliczeniu kosztow recept :-)

    >Chyba, że wiesz o samochodzie, który będzie miał zalety skutera
    >(niskie spalanie) i samochodu (ciepełko w czasie jazdy).

    elektryki sa cieple jak wyjezdzaja z cieplego garazu :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-09-25 11:52:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-25, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:
> [...]
    > spalanie) i samochodu (ciepełko w czasie jazdy).
    > W takim wypadku chętnie posłucham rady, bo też rozglądam się z czymś

    2 kola maja jeszcze zalete niestania w korkach :-) A tu bym nie kombinowal,
    motokoc zeby ograniczyc wychladzanie wiatrem, duza szyba, cieple gacie
    zeby bylo cieplo i mozna jechac. Ewentualnie jeszcze jakies motolapki i
    grzane manetki (super sprawa).

    --
    Artur