  • Data: 2016-02-12 18:01:10
    Temat: Re: okazanie dokumentu bez dawania Policjantowi do ręki
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > Jak jest to znajdź tę definicję.

    Oboje wiemy, że nie chodzi tu o definicję tylko głupią zabawę w kotka
    i myszkę.
    ---
    A ja myślę, że chodzi o prawo:
    1. co wystarczy do wypełnienia wymogu prawnego okazania
    2. czy przysługuje pomoc prawna w sytuacji zatrzymania do kontroli.

    Czynności funkcjonariusza nadane mu przez prawo nie mogą być
    uniemożliwione przez różnicę w subiektywnym odbiorze pojęcia
    "okazania".
    ---
    Istotą sprawy jest jakie dokładnie są te czynności i prawo bo subiektywne
    poczucie bezkarności policjantów od lat jest źródłem całej masy naruszeń
    prawa i wymuszeń.

    Okaziciel nie może uniemożliwiać udostępnienia danych, ma
    obowiązek okazać w taki sposób aby było to możliwe.
    ---
    Jaki k.. obowiązek ?! Weź zacytuj przepis prawny jak cokolwiek piszesz. Ten
    przepis z reguły trochę inaczej stanowi niż się przeciętnemu ludzikowi
    wydaje.

    Nie wykluczam, że owo "okazanie" w przepisach w stosunku obywatel ->
    funkcjonariusz pochodzi z dawnych czasów, kiedy nikomu by do głowy
    nie przyszło by je interpretować "inaczej", bo po prostu dostałby
    pałą i skończyłyby się wygłupy.
    ---
    No i właśnie o to chodzi by nie dochodziło do takich nadużyć.

    Oglądając ten film szczerze liczyłem, że w końcu funkcjonariuszom
    skończy się cierpliwość i cwaniaka przykładnie wywloką z auta,
    niestety policjant dzisiaj zachowuje.się jak urzędnik.
    ---
    A ja, że wygarnie do nich z dwururki :-)