  • Data: 2018-11-06 18:10:53
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste pisze:

    > Niektóre implementacje mogą próbować portu nie zmieniać, zgadza się. To
    > pomaga m.in. przy RDP w ramach SIP. Ale to bardzo ograniczona zdolność, i
    > tak czy inaczej nie pozwalająca wbić się zewnętrznej osobie trzeciej na
    > ten sam port by trafić do hosta w LANie (któryś z kolegów to wcześniej
    > sugerował)
    Oczywiście mowa tutaj NAT (SNAT/MASQUERADE).
    Tak czy inaczej w przypadku gdy dwa hosty znajdują się za NAT,
    to nawet jeśli obydwa hosty nawiążą połączenie TCP z serwerem
    osiągalnych dla obydwu hostów znajdujących się za NAT
    nawet jak poznają swoje adresy IP+PORT za NAT w dalszym ciągu
    nie będą w stanie ze sobą wymieniać bezpośrednio pakietów.
    Żaden firewall/router/NAT nie wyśle do hosta dla którego robi NAT
    pakietu pochodzącego z "zewnątrz" nie będącego pakietem
    związanym z połączeniem wychodzących z sieci lokalnej
    (oczywiście przy braku translacji w drugą stronę DNAT).

    Tak jak sam napisałeś:
    > Nikt inny z zewnątrz nie "wstrzeli się" w tą samą sesję.

    Poza tym poniższy scenariusz też nie powinien zadziałać:
    gdyż jak sam napisałeś:
    > Tablica sesji NAT to nie tylko relacja "port zewnętrzny = klient w
    > środku". To zestaw kilku informacji: port po translacji + adres IP po
    > translacji + zdalny host + zdalny port + interfejs wyjściowy routera.
    czyli, aby wysłać odebrany pakiet z "zewnątrz" i przesłać do host za NAT,
    dane połączenie musi zostać odnalezione w tablicy sesji NAT,
    w przeciwnym razie translacja odwrotna nie będzie możliwa,
    czyli powyższe próby "Grzesia" zakończą się odrzucaniem pakietów
    oraz ewentualnym logowaniem pakietów, a takie wysyłanie pakietów
    może zostać odebrane jak skan portów i również zablokowane.

    > From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Może pomóc przypomnieć ? ;)