  • Data: 2014-09-17 17:06:10
    Temat: Re: opozniony led
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.09.2014 16:47, J.F. wrote:

    > A kiedys sie dalo ?

    Ludzie byli twardsi ;-)

    3d,3,22,p.html

    > W tych na tasme bylo chyba 48.
    > Z tym ze to bardziej skomplikowane, bo niby miga 48Hz, ale tresc zmienia
    > sie 24Hz.

    Odpal sobie jakikolwiek film na komputerze. Masz ok 30 klatek na
    sekundę 'zmiany kreści', a monitor odświeża się, zależnie jaki masz,
    70-120. A teraz dodaj to tego stroboskop 24Hz ;-)

    > No dobra - zmiany tresci sa stosunkowo niewielkie, a oko jak widac
    > bardzo dobrze to uplynnia.

    Jest to dolna granica upłynniania. Ale tu zupełnie oobne zjawisko,
    odbieranie dwóch klatek jako płynnego przejścia, a widzenie mrugania.

    > Z tym ze tam byla podobna sprawa - 30 nowych obrazow na sekunde, ale
    > monitor przelatuje 60 czy 70 razy i dwa razy wyswietla to samo.

    Oczywiście. Ale tu już mówie o obrazach. Specjalnie wymieniłam
    strzelani, bo tam widzisz różnicę, czy masz 30fps, czy 50.
    na 30 ciężko w coś trafic;-)

    > Ja jestem dosc odporny i w starych czasach wolalem pracowac np na 48Hz
    > bez przeplotu niz 70Hz z przeplotem.
    > Miganie mi nie przeszkadzalo, przeplot dostrzegalem natychmiast.
    >
    > No i to sie tyczy CRT, LCD w zasadzie nie miga.

    Raczej tego, że LCD mają domyślnie wyższą częstość odświeżania.
    Wymusisz 60, zobaczysz (jak nie Ty, to żona/dziecko).

    > Ba, chyba nawet sa programy ulepszajace jakosc video z komputera w ten
    > sposob ze rozmazuja poszczegolne klatki w kierunku ruchu.

    "Polepszają"

    pzdr
    bartekltg