  • Data: 2014-09-17 17:19:50
    Temat: Re: opozniony led
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.09.2014 17:08, Zachariasz Dorożyński wrote:
    > W dniu środa, 17 września 2014 16:34:30 UTC+2 użytkownik bartekltg

    strasznie psujesz cytaty:/ Google:/

> [...]
    > Klatka na filmie 35mm ma ok. 2cm szerokości Przy ekranie 10m jest
    > powiększona 500 razy jeśli jest 3/4 przy panoramie w poziomie jest
    > powiększone 500 razy i dodatkowo w poziomie rozciągnięte prawie 2
    > razy. To i każda niedokładność ustawienia klatki też jest powiększona
    > 500 ( 1000 w poziomie przy panoramie) razy. Kinowy efekt filmów
    > cyfrowych robi się w postprodukcji przesuwając przypadkowo kolejne
    > klatki w różne strony o kilka punktów. Niewielkie rozmycie w kinie
    > jest potrzebne bo bez niego bardzo szybki widzowie się męczą, bo jest
    > za dużo danych do przerobienia przez mózg.

    Ale to nie jest odpowiedzialne za to, co opisałem powyżej.
    Może bardziej namacalny przykład. Kamera skierowana na krajobraz.
    czy wielką salę. Widzę wyraźnie (na ile pozwala rozdzielczość,
    wspomniane niedoskonałości wyświetlania, okulary...).
    Kamera zaczyna się obracać, robimy przejazd po krajobrazie.
    W tym momencie widzę niewyraźny skaczący obraz.

    Może właśnie za mało rozmyli obraz jak na 24fps.

    Nie zauważam tego efektu, jeśli porusza się na ekranie obiekt
    nie zajmujący większości ekranu.

    pzdr
    bartekltg