  • 11. Data: 2015-11-20 12:37:47
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >>> http://allegro.pl/wyprzedaz-oscyloskop-cyfrowy-hp-54
    600b-2x100mhz-i5791823075.html

    >Tyle, że on ma próbkowanie zaledwie 20MS/s :-(
    >Pasmo przebiegu jednorazowego tylko 2MHz (słownie: dwa megaherce)

    To nie jest jakas pomylka ?
    Zakladaja, ze potrzebuja 10 probek na okres (w miare rozsadnie) czy
    jeszcze tam jest cos, co spowalnia ?

    J.

  • 12. Data: 2015-11-20 12:43:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Do elektroniki analogowej (m.cz.), podstawowej cyfrowej i impulsowej
    > spokojnie wystarczy. Do zaawansowanej cyfrowej i tak trzeba
    > wielokanałowego analizatora czyli w ogóle nie ta klasa.

    Pasmo pasmem, ale nawet w zastosowaniach amatorskich jeden kanał
    to za mało (ten ma dwa) -- dobrze jest móc sobie obejrzeć np.
    przebiegi na drenie MOSFETa w funkcji jego sterowania.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2015-11-20 13:02:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, November 20, 2015, 12:43:05 PM, you wrote:

    > Pasmo pasmem, ale nawet w zastosowaniach amatorskich jeden kanał
    > to za mało (ten ma dwa) -- dobrze jest móc sobie obejrzeć np.
    > przebiegi na drenie MOSFETa w funkcji jego sterowania.

    To dwukanałowy oscyloskop.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-11-20 13:10:58
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 12:31, Mario pisze:

    > "Praktycznie przeleżał całe swojeżycie na półce w magazynie, był jedynie
    > kalibrowanyregularnie. Czas ostatniejkalibracji to 2012-2013."
    > Jak ja lubię takie teksty. Panie, Niemiec tylko do kościoła nim jeździł.
    > Ciężki grzmot zajmujący dużo miejsca. Praktycznie bez gwarancji.
    > Wolałbym dołożyć drugie tyle i kupić coś takiego:
    > http://ndn.com.pl/oscyloskopy-cyfrowe/1499-ds1052e-r
    igol.html
    > albo:
    > http://www.gotronik.pl/oscyloskop-cyfrowy-sds1072cml
    -2x70mhz-menu-pl-p-1458.html

    A ja go kupiłem. Fakt, że jak potrzebuję coś lepszego to mam dostęp
    u siebie w pracy do znacznie lepszych oscyloskopów, ale na warunki
    domowe może być.
    Na pewno minusem jest sonda zwykła, którą dają (nie ma 1:10).
    Mam jeszcze drugi, który kupiłem ponad rok temu, ale już mi trochę
    nerwów zjadł...

    http://sp-hm.pl/thread-2482.html

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2015-11-20 13:23:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-20 12:31, Mario wrote:
    [...]
    > Wolałbym dołożyć drugie tyle i kupić coś takiego:
    > http://ndn.com.pl/oscyloskopy-cyfrowe/1499-ds1052e-r
    igol.html
    Nie twierdzę, aby OP kupował tego starego HP, ale jednak "Kolorowy
    wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 5,6" i o rozdzielczości 320 x 234" tego
    Rigola to w obecnych czasach straszliwe dziadostwo jest.

    > http://www.gotronik.pl/oscyloskop-cyfrowy-sds1072cml
    -2x70mhz-menu-pl-p-1458.html
    Hehe, Siglent. Ciekawe czy wskazania są takiej samej jakości jak
    nazwa/logotyp. :-D

  • 16. Data: 2015-11-20 13:53:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2015-11-20 12:31, Mario wrote:
> [...]
    >tego
    >Rigola to w obecnych czasach straszliwe dziadostwo jest.

    Myslisz, ze HP ma lepszy ?
    CRT - to moze dla oka zaleta, mono, i ... 512x512 ?

    J.

  • 17. Data: 2015-11-20 14:40:50
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.11.2015 um 12:32 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Gdzie? Bo ja widzę za ponad 1600PLN...
    Trochę podrożały przez cenę dolara, rok temu były po ok. 220EUR. U
    chińczyka po 300EUR z przesyłką, ale ew. cło i VAT, lub w niemczech po
    320EUR ze wszystkim.

    Waldek

  • 18. Data: 2015-11-20 14:45:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.11.2015 um 13:10 schrieb Krzysiek:

> [...]
    > Na pewno minusem jest sonda zwykła, którą dają (nie ma 1:10).
    > Mam jeszcze drugi, który kupiłem ponad rok temu, ale już mi trochę

    U chińczyka kupiłem paczkę sond (10 sztuk 1:1 i 1:10 przełączane), ale
    nie z BNC tylko z wtykiem "WLANowym", nie wiem, jak go zwą, za 50$,
    czyli po 5$ za sztukę. Przetestowałem z adapterem na firmowym LeCroy i
    są bez zarzutu. Używam ich już parę miesięcy i nie mam z nimi żadnego
    problemu (do 100MHz, więcej nie potrzebuję)

    Waldek

  • 19. Data: 2015-11-20 15:10:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krzysiek,

    Friday, November 20, 2015, 1:10:58 PM, you wrote:

> [...]

    > Na pewno minusem jest sonda zwykła, którą dają (nie ma 1:10).
    > Mam jeszcze drugi, który kupiłem ponad rok temu, ale już mi trochę

    Włączasz limit pasma na 20MHz i dziwisz się głupieniu przy obserwacji
    50MHz?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-11-20 15:21:20
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    rwów zjadł...

    > Włączasz limit pasma na 20MHz i dziwisz się głupieniu przy obserwacji
    > 50MHz?

    A mnie z kolei bardzo wkurza, jak mam przebieg periodyczny i na
    oscyloskopie cyfrowym widzę piękną sinusoidę, ale kilkadziesiąt razy
    wolniejszą.

    Kilka starszych cyfrowych oscyloskopów widziałem, które miały
    przełącznik real/storage. Dla 'real' to działały jak zwykły analogowy
    oscyloskop i to było całkiem przyjemne. Po przełączaniu na 'storage'
    widać było niedoskonałości ówczesnych części cyfrowych.
    EM